To τεστ της συναισθηματικής υπερφαγίας

Το κύριο χαρακτηριστικό της συναισθηματικής υπερφαγίας η ακαταμάχητη ανάγκη για φαγητό ως αντίδραση σε δύσκολες ή δυσάρεστες ψυχολογικές καταστάσεις.


Το άτομο δεν καταναλώνει την τροφή επειδή απαντά στα σήματα της βιολογικής του πείνας αλλά για να καλύψει συναισθηματικές ανάγκες που δεν καλύπτονται με καταλληλότερους τρόπους.

  
Κατά τη διάρκεια ενός τυπικού επεισοδίου υπερφαγίας τα άτομα έχουν έντονη την αίσθηση της απώλειας ελέγχου και καταναλώνουν με μεγάλη ταχύτητα μεγάλη ποσότητα παχυντικών τροφίμων.

Απαντήστε το ερωτηματολόγιο για να ανακαλύψετε τις δικές σας διατροφικές τάσεις που μπορεί να σχετίζονται με την συναισθηματική σας κατάσταση.

Βάλτε ένα x στις προτάσεις που σας αφορούν:

____ 1. Όταν αισθάνομαι ότι δεν είμαι συναισθηματικά καλά ένα μικρό σνακ μου φτιάχνει τη διάθεση.

____ 2. Όταν αισθάνομαι θλίψη έχω περισσότερη επιθυμία για φαγητό.

____ 3. Εάν κάποιος με απογοητεύσει, θέλω να φάω κάτι.

____ 4. Όταν είμαι πιεσμένος ή έχω προθεσμίες στην εργασία μου εργάζεται υπό προθεσμία νιώθω την ανάγκη φάω να σνακ.

____ 5. Τρώω περισσότερο όταν είμαι στρεσαρισμένοςς/η από ό,τι όταν είμαι ήρεμος

____ 6. Αν είμαι ανήσυχος/η ή φοβάμαι κάτι έχω την τάση να φάω

____ 7. Μερικές φορές όταν οι άνθρωποι με εκνευρίζουν θέλω να φάω κάτι.

____ 8. Έπρεπε να φάω κάτι για να του/της «δώσω ένα μάθημα».

____ 8. Όταν είμαι θυμωμένος/η, νιώθω καλύτερα αν φάω κάτι.

____ 10. Έχω μεγάλη επιθυμία να φάω κάτι όταν βαριέμαι.

____ 11. Τρώω περισσότερο από το συνηθισμένο, όταν δεν υπάρχει τίποτα να κάνω.

____ 12. . Αν ο χρόνος περνά αργά, ανυπομονώ να φάω ένα σνακ.

____ 13..Το να είμαι μόνος/η μου , μου αυξάνει την όρεξη

____ 14. Είναι λιγότερο πιθανό να φάω όταν είναι κι άλλοι άνθρωποι γύρω μου από όταν είμαι μόνος/η μου.

____ 15. Νιώθω καλύτερα όταν είμαι μόνος/η και φάω κάτι.

____ 16.Όταν έχω καλή διάθεση το γιορτάζω με το να φάω κάτι

____ 17. Αν αισθάνομαι πολύ καλά, δεν ανησυχώ για τη διατροφή μου.

____ 18. Όταν είμαι χαρούμενος/η, το να φάω ένα αγαπημένο σνακ με κάνει να νιώσω ακόμα καλύτερα.

Αυτές οι καταστάσεις αποτελούν παραδείγματα των πιο κοινών τύπων συναισθηματικής υπερφαγίας: Κατανάλωση φαγητού λόγω καταθλιπτικών αισθημάτων (ερωτήσεις 1 – 3), κατανάλωση φαγητού λόγω αισθημάτων στρες και άγχους (4 – 6), κατανάλωση φαγητού λόγω αισθημάτων θυμού (7 – 9), κατανάλωση φαγητού λόγω πλήξης (10 – 12), κατανάλωση φαγητού λόγω μοναξιάς (13 – 15), και κατανάλωση φαγητού λόγω αισθημάτων χαράς (16 – 18).

Πηγή: therapy-center.gr