Οι Ιάπωνες αφήνουν το σούσι για την ελληνική φέτα

Τι και αν το σούσι θεωρείται το σήμα κατατεθέν της ιαπωνικής κουζίνας με εκατομμύρια fans σε όλο τον κόσμο, ένας Έλληνας κατάφερε αυτό που μέχρι πρότινος φαινόταν ακατόρθωτο: να μυήσει τους Ιάπωνες στις γεύσεις του ελαιολάδου και της φέτας.  


Ο Θανάσης Φραγκής για περισσότερο από μια δεκαετία διαφημίζει με τον καλύτερο τρόπο στο μακρινό Μικότο της Ιαπωνίας το brand Ελλάδα. Πώς; Προωθώντας ελληνικά προϊόντα, όπως το κρασί, το λάδι και η φέτα, τα οποία εκλαμβάνονται ως γαστριμαργική πρόκληση για τις διατροφικές συνήθειες ενός λαού που δυσκολεύεται να δοκιμάζει γεύσεις και φαγητά που αποκλίνουν από τον δικό του τρόπο μαγειρέματος.
Ήταν το 2001 όταν ο κ. Φραγκής κάνοντας μια έρευνα αγοράς διαπίστωσε ότι στη χώρα του «Ανατέλλοντος Ηλίου» τα ελληνικά προϊόντα δεν είχαν καμία παρουσία στο ράφι των ιαπωνικών σούπερ μάρκετ, ούτε όμως και στις κουζίνες καταξιωμένων chefs. Βλέποντας τις προοπτικές που υπήρχαν αποφασίζει, μαζί με την Γιαπωνέζα σύζυγό του, να μετακομίσει και να δραστηριοποιηθεί επαγγελματικά στην Ασιατική ήπειρο. Η ίδρυση  της εταιρείας «Νοστιμιά» ήταν γεγονός και στόχος από την αρχή της σύστασής της ήταν να καλύψει το κενό που υπήρχε στην αγορά, χαρίζοντας στον ιδιοκτήτη της όχι μόνο κέρδη, αλλά και την αποδοχή των Ιαπώνων καταναλωτών.
Κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, ο στόχος μάλλον έχει επιτευχθεί, αφού όπως έχει δηλώσει στο παρελθόν ο κ. Φραγκής, ο τζίρος του αυξάνεται κάθε χρόνο κατά 20%, χωρίς να έχει τη βοήθεια κάποιου ελληνικού δημόσιου οργανισμού, ενώ το 95% των καταναλωτών που ψωνίζουν από το κατάστημά του μένει πιστό και επαναλαμβάνει τις αγορές του.


Ελληνικό γιαούρτι, τυριά, ελαιόλαδο, ελιές βρώσιμες, μελόξυδο, μέλι, και μια σειρά από 20 περίπου ελληνικά κρασιά ταξιδεύουν στην μακρινή Ιαπωνία για να καταλήξουν στο πιάτο των “σχιστο-μάτηδων” καλοφαγάδων.  Η γκάμα των προϊόντων αυξάνεται συνεχώς , περιλαμβάνοντας και μια σειρά Κυπριακών γαλακτοκομικών προϊόντων.
Η ελληνικών συμφερόντων επιχείρηση που  λειτουργεί με την επωνυμία Nostimia.com, εισάγει το 80% των ελληνικών τυποποιημένων επώνυμων προϊόντων στην Ιαπωνία, τα οποία διαθέτει σε καταστήματα λιανικής, ξενοδοχεία, εστιατόρια, αλλά και μέσω Διαδικτύου, ενώ δίνει το παρόν στις μεγαλύτερες διεθνείς εκθέσεις τροφίμων και ποτών του εξωτερικού.
Όσο για τα μελλοντικά σχέδια του κ. Φραγκή, αυτά περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τη δημιουργία ενός καταστήματος σε κεντρικό σημείο του Τόκιο, που θα συνδυάζει και χώρο εστίασης.http://news247.gr