Καταρρέουν μέρα με τη μέρα οι ελληνικές υποδομές

Η κατάρρευση τμήματος της Διώρυγας της Κορίνθου και η διακοπή της σύνδεση Σαρωνικού-Κορινθιακού τις τελευταίες μέρες έφερε στην επιφάνεια ένα πρόβλημα που επεκτείνεται πέρα από την συντήρηση του συγκεκριμένου έργου. Η έλλειψη πόρων αλλά και κυρίως η απουσία συγκεκριμένου σχεδίου στρατηγικής για την ανάπτυξη έχουν οδηγήσει στην κατάρρευση των υποδομών και στην απώλεια δισεκατομμυρίων για την ελληνική οικονομία.

Σύμφωνα με την Καθημερινή το πολιτικό κόστος όταν πρόκειται για ιδιωτικοποιήσεις ή για άλλης μορφής απογαλακτισμό των υποδομών από το κράτος έχει λειτουργήσει ανασταλτικά, όπως και οι αντιδράσεις τοπικών ή συντεχνιακών συμφερόντων. Όπως δείχνουν τα στοιχεία έρευνας της Τράπεζας της Ελλάδος και του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών για κάθε ευρώ που επενδύεται στις υποδομές γυρνούν στην οικονομία άλλα δύο.

Το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και κυρίως οι απαρχαιωμένες ράγες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δυσκολεύουν όχι μόνο τους ταξιδιώτες που ταλαιπωρούνται σε κάθε ταξίδι από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη αλλά και την ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά. Στην ίδια μοίρα βρίσκεται και το ηλεκτρικό δίκτυο της χώρας με την Κρήτη και άλλα νησιά να ευελπιστούν στη διασύνδεση με την ηπειρωτική χώρα το 2020.

Τα προβλήματα των υποδομών δεν είναι μεμονωμένα αλλά γενικευμένα: Τα ελληνικά αεροδρόμια, με εξαίρεση το «Ελευθέριος Βενιζέλος» συγκέντρωναν τις χειρότερες κριτικές και ακόμα και σήμερα 23 περιφερειακά αεροδρόμια περιοχών με μεγάλη τουριστική κίνηση πέρασαν από το ΤΑΙΠΕΔ στο υπερταμείο χωρία σχέδια για την αναβάθμισή τους.

Οι οδικοί άξονες με κορυφή την Εγνατία Οδό υπάρχουν ακόμα σοβαρές ελλείψεις. Η μη επιβολή διοδίων στην Εγνατία έχει δημιουργήσει μια σειρά προβλημάτων, όπως η απουσία Σταθμού Εξυπηρέτησης Αντοκινητιστών (ΣΕΑ) και η ύπαρξη μόνο ένός πρατηρίου καυσίμων σε όλο το μήκος του οδικού άξονα.

Τέλος σύμφωνα με την εφημερίδα στην Ελλάδα του 2018 νοσούν και οι υποδομές στις νέες τεχνολογίες. Η χώρα μας παραμένει στην τελευταία θέση μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση όσον αφορά την ποιότητα των ευζωνικών συνδέσεων, ενώ μένουν ανεκμετάλλευτα κοινοτικά κονδύλια που φτάνουν το μισό εκατομμύριο ευρώ. Η ελληνική κυβέρνηση αποφάσισε να μην προχωρήσει στην ανάπτυξη ευρυζωνικών υποδομών μέσω ΣΔΙΤ και κατέθεσε στην Κομισιόν άλλη πρόταση η οποία και απορρίφθηκε προ εβδομάδων.
in.gr