Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τρόποι να μειώσεις τα λιπαρά στη διατροφή σου

Πόσο παρεξηγημένα είναι αλήθεια τα λιπαρά! Με όλα αυτά που ακούμε για τα λιπαρά, μοιραία,
προσπαθούμε να τα αποφύγουμε. Τα λιπαρά όμως, αποτελούν ένα από τρία βασικά θρεπτικά συστατικά της διατροφής μας, όπως οι υδατάνθρακες και οι πρωτεΐνες. Είναι πηγή ενέργειας, δομικό και λειτουργικό συστατικό των κυττάρων μας, και είναι απαραίτητα για την απορρόφηση των λιποδιαλυτών βιταμινών A, D, E και Κ. Τελευταίο και πολύ σημαντικό, τα λιπαρά προσθέτουν γεύση στο φαγητό μας.
Συνεπώς, το να τα αποφεύγουμε μάλλον δεν είναι λύση. Αναγνωρίζοντάς τα όμως, μπορούμε να μετριάσουμε τα ζωικά λιπαρά επιλέγοντας προϊόντα χαμηλών λιπαρών όπως κίτρινο τυρί με 10% λιπαρά και αντίστοιχα να προτιμήσουμε τα φυτικά έλαια και λιπαρά ψάρια. Με αυτόν τον τρόπο περιορίζετε τα κορεσμένα και τρανς λιπαρά και αυξάνετε την πρόσληψη πολυακόρεστων λιπαρών, προασπίζοντας την καρδιαγγειακή υγεία.
Πιο συγκεκριμένα, αυτό μπορούμε να το φροντίσουμε με αρκετούς πρακτικούς τρόπους:
Ξεκινώντας με τα γαλακτοκομικά, επιλέξτε προϊόντα με χαμηλά λιπαρά. Δεν χρειάζεται να είναι τελείως άπαχα, τα ημίπαχα είναι καλά! Ακόμη και το κίτρινο τυρί χαμηλά σε λιπαρά, μόλις 10%, από ημίπαχο γάλα μπορεί να δώσει γεύση στα φαγητά σας και να στηρίξει την προσπάθειά σας για μια ισορροπημένη διατροφή.
Περιορισμό στη συνολική κατανάλωση κρέατος και συχνότερη επιλογή κρεάτων με λιγότερα λίπη, όπως λευκό κρέας (κοτόπουλο, γαλοπούλα, κουνέλι). Μην ξεχνάτε να αφαιρείτε την πέτσα και γενικά τα ορατά λίπη από το κρέας σας (κόκκκινο ή λευκό).
Χρησιμοποιώντας ελαιόλαδο και στο μαγείρεμα! Το ελαιόλαδο δεν είναι μόνο για τη σαλάτα. Έχει μεγαλύτερη ανθεκτικότητα στη θερμική επεξεργασία σε σχέση με τα άλλα έλαια- άρα θα μετατραπεί δυσκολότερα σε κορεσμένα και trans σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα φυτικά λίπη.
Αποφύγετε το βαθύ τηγάνισμα (deepfrying). Το ξέρατε ότι μπορείτε να φτιάξετε τις κλασικές τηγανητές πατάτες στον φούρνο, αν τις ψεκάσετε με ελάχιστο ελαιόλαδο και τις ψήσετε; Θα γίνουν νοστιμότατες και πολύ πιο υγιεινές.
Προτιμήστε το ψάρι από το κρέας. Τα λιπαρά ψάρια, όπως ο τόνος, ο σολομός, η σαρδέλα, η τσιπούρα κ.ά. είναι πλούσια σε Ω-3 λιπαρά, περιέχουν ίσες ποσότητες πρωτεΐνης με το κρέας και προσφέρουν κορεσμό. Πλούσια σε Ω-3 αντίστοιχα είναι και η μαλακή φυτική μαργαρίνη από επιλεγμένα φυτικά έλαια ως καθημερινή πηγή στη διατροφή μας.
Οι ξηροί καρποί αποτελούν πλούσια πηγή «καλών» λιπαρών οξέων. Aπλά προτιμήστε τους φυσικούς ανάλατους από τους αλατισμένους ή τους ξηρούς καρπούς με επικάλυψη και προσοχή στην μερίδα, γιατί μπορεί να λιπαρά να είναι καλά αλλά δεν παύουν να έχουν θερμίδες!
Ίσως σε κάποιον να φανούν δύσκολες κάποιες από αυτές τις συστάσεις, αναλόγα πάντα και με τις αρχικές του συνήθειες. Βάλτε μικρούς και εφικτούς στόχους, άλλωστε ακόμη και για ένα ολόκληρο βουνό χρειάζεστε ένα βήμα τη φορά για να το περπατήσετε. Μπορείτε να αρχίσετε με την πρώτη κατά σειρά σύσταση η οποία αφορά στα γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών για παράδειγμα. Όπως ισχύει γενικά για την πρόσληψη λιπών, και η ίδια η κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων χαμηλών σε λιπαρά, έχει αποδειχθεί ερευνητικά ότι έχει οφέλη για την υγεία, όπως για παράδειγμα τον μειωμένο κίνδυνο για υπέρταση. Τα λιπαρά λοιπόν φεύγουν, ενώ τα υπόλοιπα θρεπτικά στοιχεία και η απόλαυση παραμένουν!
Τα παραπάνω βήματα μπορούν να σας οδηγήσουν σε μια καλύτερη υγεία μέρα με τη μέρα. Κάντε σήμερα το πρώτο σας βήμα!
zougla

Αρχείο

Εμφάνιση περισσότερων

EMAIL THIVAHELLAS@YAHOO.COM


HELLASTHIVA

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Social media: Ενεργοί το 82% των Ελλήνων.Στα 85 λεπτά το καθημερινό σερφάρισμα στο διαδίκτυο

Το 82% των Ελλήνων είναι πια ενεργό στα  social media , με το Facebook να βρίσκεται στην κορυφή των προτιμήσεων των χρηστών, οι οποίοι κατά μέσο όρο ξοδεύουν 85 λεπτά την ημέρα σερφάροντας στο  διαδίκτυ ο. Αυτά αναφέρει – μεταξύ πολλών άλλων – η τελευταία πανελλαδική... δειγματοληπτική έρευνα “Focus on Tech Life Tips” της εταιρείας Focus Bari για το πρώτο εξάμηνο του 2021.

Πόσο κόστισε η ταινία με τον Μπαντέρας στο ελληνικό δημόσιο...

Η ξένη παραγωγή με τον Αντόνιο Μπαντέρας, που γυρίστηκε στη Θεσσαλονίκη, επιδοτήθηκε και αυτή από τον «νόμο Κρέτσου». 

«Μπουρλότο» με Ελπιδοφόρο...

Σε... απομόνωση μπαίνει ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής, καθώς η επιλογή του να παρευρεθεί στα εγκαίνια του τουρκικού κέντρου στη Νέα Υόρκη, δίπλα στον Ταγίπ Ερντογάν και τον ηγέτη των Κατεχόμενων Ερσίν Τατάρ. 

Freelancers: ΕΦΚΑ και Βρούτσης αποκαλύπτουν τον Χατζηδάκη...

Η κοινωνική κατακραυγή για την επιχειρούμενη βίαιη αλλαγή των εργασιακών σχέσεων, που αφορά 115 εργαζόμενους στην efood, καταβαραθρώνει την εταιρεία,

ΔΕΝ βρισκουν νοσηλευτες για το Νοσοκομειο ΚΑΒΑΛΑΣ

Το Νοσοκομείο Καβάλας νοικιάζει νοσηλευτές από ιδιωτική κλινική, επειδή έθεσε σε αναστολή τους δικούς του νοσηλευτές.

Σπιτικό ψωμί με προζύμι...

ΦΑΣΗ ΠΡΩΤΗ: Προζύμι      ΥΛΙΚΑ Για περίπου 2,5 lt προζύμι 600 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις 520 ml νερό εμφιαλωμένο σε θερμοκρασία δωματίου

Σε ιδιώτες η πλειοψηφία των μετοχών της ΔΕΗ

Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου Ημέρα γεμάτη σημαντικές ειδήσεις ήταν η χθεσινή για τη ΔΕΗ, ΔΕΗ -3,11 % καθώς η εταιρεία με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων α' εξαμήνου -που κινήθηκαν εντός στόχων- δημοσιοποίησε την απόφαση του Διοικητικού της Συμβουλίου να δρομολογήσει αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 750 εκατ. ευρώ.

Την υψηλότερη τιμή διεθνώς το τυποποιημένο ελληνικό extra ελαιόλαδο

Την εδραιωμένη πεποίθηση ότι το ελληνικό ελαιόλαδο μπορεί να ανταγωνιστεί στα ίσια τις πιο premium εκφράσεις του καθιερωμένου ιταλικού έρχονται να επιβεβαιώσουν τα τελευταία στοιχεία εξαγωγών του Διεθνούς Συμβουλίου Ελαιολάδου (IOC), που δείχνουν ότι οι εξαγωγές τυποποιημένου της χώρας εξασφαλίζουν την υψηλότερη προστιθέμενη αξία μεταξύ των υπόλοιπων ανταγωνιστών της Μεσογείου.

5 ευρώ για αγουρέλαια, προπωλήσεις με 4 και ώθηση από σπορέλαια

Αυτά, σε μια παγκόσμια συγκυρία ενισχυμένης ζήτησης κατά την οποία ούτε τα ανταγωνιστικά σπορέλαια μπορούν να δώσουν τελικά τόσο ανταγωνιστικές τιμές στην αγορά.

ρολάκια μελιτζάνας γεμιστά με κοτόπουλο

Υλικά     750 γραμμ. στήθος κοτόπουλου κομμένο σε 8 κομμάτια     1 μεγάλο κρεμμύδι τριμμένο     3-4 φρέσκες ντομάτες ή ανάλογο χυμό     4 μακρουλές μεγάλες μελιτζάνες     1 φλιτζ. του καφέ ελαιόλαδο + λάδι για τηγάνισμα