Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ερευνα: Πρωταθλήτρια η Bild στον κιτρινισμό κατά της Ελλάδας

Σύμφωνα με έρευνα του -προσκείμενου στα γερμανικά συνδικάτα- ιδρύματος Χανς-Μπέκλερ η ενημέρωση των γερμανικών ΜΜΕ για την ελληνική
οικονομική κρίση συχνά δεν ήταν αντικειμενική και υπήρξε επιφανειακή, ενώ τα μέλη της ελληνικής κυβέρνησης παρουσιάστηκαν κυρίως με αρνητικό τρόπο.
Όπως γράφει η σημερινή εφημερίδα του Βερολίνου «Tagespiegel», επιστήμονες του πανεπιστημίου του Βίρτσμπουργκ εξέτασαν συνολικά 1.142 δημοσιεύματα διαφόρων γερμανικών εφημερίδων («Die Welt», «Bild», «Frankfurter Allgemeine Zeitung», «Süddeutsche Zeitung» και της «Tageszeitung», και της ηλεκτρονικής σελίδας «Spiegel Online») του πρώτου εξαμήνου του 2015 και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το θέμα των ελληνικών μεταρρυθμίσεων δεν αναλύθηκε ικανοποιητικά.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι αρθρογράφοι ασχολήθηκαν πρωτίστως γενικά με το πρόγραμμα βοήθειας καθώς επίσης και με το παρεπόμενο θέμα της διεκδίκησης των πολεμικών αποζημιώσεων για τις καταστροφές που προκάλεσε η Γερμανία στην Ελλάδα κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Σε πολλά άρθρα τα προς ανάλυσιν θέματα, δεν κατονομάζονταν σαφώς, ενώ αντιθέτως γινόταν λόγος πολύ συχνά για ενδεχόμενο Grexit ως πιθανή συνέπειά τους. Μια σε βάθος ανάλυση περιείχαν μόνο λίγα άρθρα, κατά τους συντάκτες της έρευνας.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, σε ποσοστό 26% τα άρθρα περιείχαν γνώμες και οι αξιολογήσεις των ίδιων των συντακτών και στο 45% των περιπτώσεων οι δημοσιογράφοι τοποθετούνταν αρνητικά απέναντι στην ελληνική κυβέρνηση. Μόνο 16% εκφράστηκε θετικά και 39% ουδέτερα.
Στη εφημερίδα «Bild» δεν βρέθηκε ούτε ένα άρθρο το οποίο να περιέχει κάποια θετική τοποθέτηση απέναντι στην ελληνική κυβέρνηση. Στην εφημερίδα «Die Welt» τα αρνητικά άρθρα ανέρχονταν σε 60%, στη «Süddeutsche Zeitung» σε 49%, στο «Spiegel Online» 35%, και στην «Frankfurter Allgemeine Zeitung» σε 33%. Η αριστερή-εναλλακτική «Tageszeitung» ήταν η μοναδική εφημερίδα της έρευνας στην οποία τα αρνητικά και θετικά άρθρα για την ελληνική κυβέρνηση ανέρχονταν στο ίδιο ποσοστό (23,9%). Στην «Frankfurter Allgemeine Zeitung» υπερίσχυαν τα ουδέτερα άρθρα.
Ποιοτικά δημοσιογραφικά κριτήρια όπως η ισορροπημένη προσέγγιση και η ουδετερότητα δεν ελήφθησαν ιδιαίτερα υπόψη, διαπίστωσαν οι ερευνητές. http://www.imerisia.gr

Αρχείο

Εμφάνιση περισσότερων

EMAIL THIVAHELLAS@YAHOO.COM


HELLASTHIVA

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κλέλια Ρένεση για Νέα Σμύρνη: «Μαζέψτε τα μαντρόσκυλα και σκύψτε το κεφάλι»

Η Κλέλια Ρένεση έχει αποδείξει επαλειμμένα πως είναι από τα δημόσια πρόσωπα που δε διστάζει να πει την άποψή της και συχνά παίρνει θέση για βασικά θέματα που αφορούν την κοινωνία εκφράζοντας τις σκέψεις της με αρκετά αιχμηρό τρόπο. Αφορμή για το νέο δημόσιο ξέσπασμα της ηθοποιού στάθηκαν οι τελευταίες εξελίξεις γύρω από τον κοροναϊό, οι παρενοχλήσεις στον καλλιτεχνικό κόσμο αλλά και τα πρόσφατα επεισόδια αστυνομικής βία στη Νέα Σμύρνη.

Με δέλεαρ τα υψηλά ενοίκια καλύπτονται με πάνελ 1.500 στρέμματα στον Δρυμό

Με «δέλεαρ» την προσφορά υψηλών τιµηµάτων για ετήσιο ενοίκιο που ανέρχονται στα 200 ευρώ το στρέµµα για συµβάσεις 25ετίας , µεσίτες οι οποίοι δρουν για λογαριασµό επενδυτών, «αλωνίζουν» την περιοχή και έχουν πείσει κυρίως ετεροαπασχολούµενους αγρότες κατόχους γης να π αραχωρήσουν τα χωράφια τους για να εγκατασταθούν φωτοβολταϊκά .

Καταναλωτές: Η πανδημία άλλαξε για πάντα αγορές και πληρωμές

Η πανδημία αποτέλεσε καταλύτη για μία σειρά από αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών, σε ό,τι αφορά τόσο τις αγορές όσο και τις πληρωμές. Και στις δύο περιπτώσεις φαίνεται ότι η «μη επαφή» ήρθε για να μείνει. Από τη μια το 50% των καταναλωτών θα συνεχίσει να ψωνίζει online μόδα, όπως αποκαλύπτει έρευνα που πραγματοποίησε η μηχανή αναζήτησης καταστημάτων μόδας GLAMI, συγκεντρώνοντας περισσότερες από 4.000 απαντήσεις, ενώ από την άλλη, το 93% των συναλλαγών με κάρτες πληρωμών σε φυσικό κατάστημα γίνονται πλέον ανέπαφα, σύμφωνα με την Mastercard.