Πέμπτη, 27 Σεπτεμβρίου 2018

Οκτώ λόγοι που το ελληνικό γιαούρτι αναγνωρίζεται διεθνώς

Τα οφέλη του ελληνικού γιαουρτιού και τις σημαντικές διαφορές του σε σχέση με άλλα γιαούρτια επισημαίνει το Medical News Today, ένα απ' τα πιο γνωστά και αξιόπιστα site σε θέματα υγείας και διατροφής.

Η βασική διαφορά, σημειώνει το δημοσίευμα, είναι ότι η διαδικασία αποστράγγισης αποβάλει τον ορό γάλακτος, που περιέχει λακτόζη.
Το δημοσίευμα εφιστά μάλιστα την προσοχή στους καταναλωτές σημειώνοντας ότι κάποιοι παραγωγοί προσθέτουν ουσίες που ίσως δεν μοιράζονται τα ίδια οφέλη για την υγεία με το παραδοσιακό ελληνικό γιαούρτι. Το ίδιο ισχύει επίσης για το ελληνικό γιαούρτι χωρίς ή με χαμηλά λιπαρά.
Μεταξύ άλλων επισημαίνει οκτώ πιθανά οφέλη απ' την κατανάλωση ελληνικού γιαουρτιού.
Ένα απ' αυτά είναι η υγεία των οστών, καθώς είναι πλούσιο σε ασβέστιο και πρωτεΐνες. Το ασβέστιο μειώνει επίσης τον κίνδυνο για την οστεοπόρωση.
Το ελληνικό γιαούρτι είναι άλλωστε τόσο πλούσιο σε πρωτεΐνες που συμβάλει στη μείωση του αισθήματος της πείνας. Το δημοσίευμα τονίζει ακόμη ότι η περαιτέρω έρευνα έχει δείξει ότι ένα πρόγραμμα διατροφής πλούσιο σε πρωτεΐνες βοηθά τους ανθρώπους να καταναλώνουν λιγότερες θερμίδες γενικά.
Στα οφέλη του ελληνικού γιαουρτιού συγκαταλέγεται επίσης η ενίσχυση του μεταβολισμού αλλά και η γενικότερη βελτίωση της υγείας χάρη στα προβιοτικά που περιέχει. Τα τελευταία είναι καλά βακτήρια που βοηθούν στην ισορροπία των βακτηρίων μέσα στο έντερο, αν και πιο πρόσφατες μελέτες αμφισβητούν το κατά πόσο επιδρούν θετικά σε όλους τους ανθρώπινους οργανισμούς.
Επιπλέον, φαίνεται πως συμβάλλει στην ψυχική υγεία. Μελέτη του 2016, που επικαλείται το δημοσίευμα, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι εργαζόμενοι που κατανάλωναν 100 γραμμάρια προβιοτικού γιαουρτιού κάθε ημέρα ή λάμβαναν αντίστοιχη κάψουλα, βιώναν λιγότερο στρες και άγχος σε σχέση με εκείνους που το απέφευγαν. Αυτό πιθανότατα οφείλεται στη σχέση ανάμεσα στο μυαλό και το έντερο και την ικανότητα του εντέρου να παράγει νευροδιαβιβαστές όπως η σεροτονίνη και η ντοπαμίνη.
Τα πλούσια σε πρωτεΐνες τρόφιμα, όπως το ελληνικό γιαούρτι, ίσως βοηθούν στη δημιουργία μυικής μάζας.
Ακόμη θεωρείται ότι μειώνει την πίεση στο αίμα, αν και οι έρευνες δεν έχουν καταλήξει με βεβαιότητα σε αυτό το συμπέρασμα.
Τέλος, το ελληνικό γιαούρτι θεωρείται ότι ίσως μειώνει τον κίνδυνο για Διαβήτη τύπου 2.             efsyn.gr