Οι μικρομεσαίοι είναι στις γειτονιές

Της Δανάης Αλεξάκη    

Δεύτερη μέρα χθες με ανοιχτά τα καταστήματα και με «σύμμαχο» τη λιακάδα και το ηπιότερο κρύο η κίνηση στους δρόμους παρέμεινε αυξημένη. Οι καταναλωτές προκειμένου να αξιοποιήσουν την περίοδο των εκπτώσεων, αλλά περισσότερο για λόγους ψυχολογίας, ξορκίζουν το «κακό» του εγκλεισμού, προχωρώντας σε αγορές.

Η κατανάλωση, ωστόσο, κινείται σε δύο ταχύτητες, με τα μεγάλα εμπορικά κέντρα να «κερδίζουν» περισσότερο την προτίμηση των καταναλωτών σε σχέση με τα συνοικιακά καταστήματα, κυρίως ένδυσης - υπόδησης. Η εικόνα στον εμπορικό δρόμο της Πατησίων -που έχει χάσει εδώ και χρόνια την αίγλη του παρελθόντος- ήταν διαφορετική σε σχέση με τις μεγάλες ουρές που κατέγραψαν τα τηλεοπτικά πλάνα έξω από μεγάλα πολυκαταστήματα. Η Πατησίων είχε κάποια κινητικότητα, αλλά δεν σχηματίζονταν ουρές.

Οι ιδιοκτήτες είχαν ένα συγκρατημένο χαμόγελο, καλωσορίζοντας κάθε περαστικό, ενώ οι εργαζόμενοι έδειχναν περίσσιο ζήλο στην εξυπηρέτηση και στην τήρηση των μέτρων προστασίας. «Θέλουμε να είμαστε ανοιχτά, να σας εξυπηρετούμε και να κρατήσουμε τις δουλειές μας» μου λέει η εργαζόμενη στο ταμείο και πριν φύγω, αφού με ευχαρίστησε για την υπομονή μου, μου είπε «να ξανάρθετε σύντομα», χαμογελώντας μέσα από τη μάσκα.

Βγαίνοντας, η επόμενη πελάτισσα που έμπαινε μου είπε «κι εγώ προτίμησα να έρθω εδώ να στηρίξω τα μαγαζιά της Πατησίων, της γειτονιάς μου». Κάπως έτσι, ένα καινούργιο μπουφάν, ένα χρωματιστό πουλόβερ, κατάφεραν να «ζεστάνουν» τα μαγαζιά μιας γειτονιάς του κέντρου.

Η στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που νοσούν πολύ πιο βαριά λόγω της κρίσης Covid-19, σε σχέση με τους ισχυρούς ομίλους, έχει ένα σπουδαίο ανταποδοτικό όφελος: ξαναφέρνει τη ζωή στις γειτονιές.       www.naftemporiki.gr