Τεχνολόγος τροφίµων στο επάγγελµα, είχε ανέκαθεν εµπειρία στα ζυµούµενα τρόφιµα, έχοντας εργαστεί επί δέκα χρόνια στην αλλαντοβιοµηχανία ΒΕΚΚΑ της Κορίνθου, στη συνέχεια στο χώρο της αρτοβιοµηχανίας και στην τυροκοµεία. Αφορµή να ασχοληθεί µε τη µπύρα ένα επαγγελµατικό ταξίδι στο Ντίσελντορφ της Γερµανίας. Εκεί διαπίστωσε ότι «πίνοντας αυτές τις µπύρες εκτός από τη µοναδική τους γεύση, δεν επιβάρυναν τον οργανισµό µου παρά το γεγονός ότι είχα καταναλώσει ήδη αρκετή ποσότητα το ίδιο βράδυ».
Αντίστοιχα ο Γιώργος Μουρούτσος, ιδιοκτήτης της
οµώνυµης επιχείρησης εµπορίας ειδών υγιεινής, θέρµανσης και κλιµατισµού
στην Κόρινθο, αποφάσισε να επενδύσει στη δηµιουργία της Κορινθιακής
Μικροζυθοποιίας. «Αµφιταλαντευόµενοι στην αρχή για το εάν θα
δηµιουργούσαµε τυροκοµείο για την παραγωγή φέτας ή µία ζυθοποιία
καταλήξαµε στο δεύτερο. Έβαλα στοίχηµα να µπορέσω να φτιάξω µία µπύρα
που κάποιος θα µπορούσε να απολαύσει. Είναι άλλο να πίνει κάποιος µπύρα,
από το να την απολαµβάνει». Η Κορινθιακή Μικροζυθοποιία προµηθεύεται
τις πρώτες ύλες από την εγχώρια παραγωγή. Η βύνη προέρχεται από τη
Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης (Βεργίνα) και ο λυκίσκος από την Κορινθία.
Με βασική φιλοσοφία την παραγωγή αποκλειστικά μιας φρέσκιας μπύρας
Το 90% των πωλήσεων της Canal Dive προέρχεται από την τοπική αγορά της Κορινθίας, ενώ διατηρεί και περιορισµένη παρουσία στην Αττική. «Η εδραίωση στην αγορά πρόκειται για µία χρονοβόρα διαδικασία σε ένα περιβάλλον σκληρού ανταγωνισµού, στο οποίο κυριαρχούν οι δύο µεγάλες πολυεθνικές επιχειρήσεις. Στην Αθήνα συνεργαζόµαστε µε ορισµένους αντιπροσώπους που έχουν αναλάβει τη διανοµή, ενώ βρισκόµαστε και σε ορισµένες αλυσίδες σούπερ µάρκετ όπως ο Σκλαβενίτης, ο Κρητικός και ο Γαλαξίας. Παρόλ’ αυτά αποτελεί ζήτηµα η παρουσία µας στα ράφια, δεδοµένου ότι η δική µας µπύρα είναι φρέσκια και πρέπει να συντηρείται σε ψυγείο. Εκ των πραγµάτων λοιπόν δεν συνυπάρχουµε στα ίδια ράφια µε τις υπόλοιπες µπύρες».∆ηλώνει πως η επιδίωξη για την Κορινθιακή
Μικροζυθοποιία είναι να συνεχίσει να πορεύεται µε συνέπεια, παράγοντας
αποκλειστικά φρέσκια µπύρα. «Είναι κάτι που τηρήσαµε µέχρι σήµερα. Και
στόχος µας είναι να αντέξουµε και να συνεχίσουµε να παράγουµε
απαστερίωτη και αφιλτράριστη µπύρα». Κάνει λόγο για µία επένδυση πολύ
αργής απόδοσης. «Ξεκινήσαµε µέσα στην κρίση. Και η κρίση αυτή συνέβαλε
στο να αναζητά ο καταναλωτής προϊόντα µε βάση τη χαµηλότερη τιµή και όχι
µε βάση την ποιότητα, λόγω οικονοµικής στενότητας».
Ο επικεφαλής της ζυθοποιίας αναφέρεται
και στον ανασταλτικό ρόλο που έχει για τις µικρές ζυθοποιίες ο Ειδικός
Φόρος Κατανάλωσης. «Εµείς αυτή τη στιγµή πληρώνουµε περίπου 0,29 ευρώ το
λίτρο, µε µία παραγωγή ιδιαίτερα περιορισµένη. Ωστόσο ο διαχωρισµός
µίας µεγάλης ζυθοποιίας από τις µικρές γίνεται µε βάση το όριο παραγωγής
των 2 εκατοµµυρίων λίτρων σε ετήσια βάση. Πεποίθησή µου είναι ότι
πρέπει να υπάρξει µία κλιµάκωση του φόρου. Να ξεκινάει από τα 30.000
λίτρα, να δηµιουργείται νέα κλίµακα στα 60.000 λίτρα, στα 100.000 λίτρα,
στα 500.000 λίτρα και να διαµορφώνεται ανάλογα µε την δυναµική κάθε
επιχείρησης». www.agronews.gr