Αλλαγές στην έκδοση διπλωμάτων και στα πρόστιμα του ΚΟΚ

Της Μαρίας Μόσχου
Νέο νομοθετικό πλαίσιο για τις άδειες οδήγησης, αλλά και αναπροσαρμογή στα πρόστιμα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, αναμένεται να προωθήσει στη Βουλή η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών Χ. Σπίρτζη το νέο πλαίσιο «θα επιλύει προβλήματα, μεταξύ των οποίων και ο τρόπος εξετάσεων που θα πατάσσει τη διαφθορά».
Συνεργασία 
Ήδη η ηγεσία του υπουργείου σε συνεργασία με τις σχολές οδηγών, το ίδρυμα Π. Μυλωνάς αλλά και το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη βρίσκονται σε συνεργασία, προκειμένου να αποφασιστούν οι αλλαγές που απαιτούνται και να σταματήσουν τα φαινόμενα χρηματισμού και διαφθοράς στο κύκλωμα της έκδοσης νέων διπλωμάτων. Μάλιστα σε πρόσφατη συνάντηση που είχε με τη διοίκηση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθήνας, ο κ. Σπίρτζης επισήμανε ότι «ο χώρος ων σχολών οδηγών είναι ένας χώρος που θέλει εξορθολογισμό. Γνωρίζουμε όλοι την παραβατικότητα που υπάρχει στον χώρο.
Οι θετικές αλλαγές, όμως, δεν μπορούν να γίνουν, χωρίς την κοινωνία, τις συλλογικότητες και τους κοινωνικούς φορείς. Είχαμε πολλά προβλήματα και με τη διαπραγμάτευση και με τη νομοθεσία που είχε περάσει στο παρελθόν. Σε σχέση με τις άδειες οδήγησης, προωθούμε λύση στη Βουλή και αυτό είναι το καλό νέο. Το θέμα είναι πώς θα εξορθολογήσουμε το σύστημα αδειών οδήγησης και πώς θα πάμε παρακάτω».
Τροπολογία 
Ο ίδιος είπε για την αποχή των εξεταστών ότι αντιμετωπίζεται το θέμα με σχετική τροπολογία που πέρασε. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αλλαγές που έρχονται προβλέπουν ότι τα πρόστιμα του ΚΟΚ θα καθορίζονται από το πόσο σημαντική είναι η παράβαση, την οικονομική δυνατότητα του πολίτη, αλλά και την επίδραση της παράβασης στην οδική ασφάλεια.
Ωστόσο, οι αλλαγές δεν θα προβλέπουν μείωση σε πρόστιμα που σχετίζονται με επικίνδυνες παραβάσεις, όπως είναι η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
Υπενθυμίζεται ότι όσον αφορά την οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος, το 2015 υπήρξε αύξηση στους παραβάτες. Ειδικότερα το 2014 από τις 730 συνολικές αφαιρέσεις αδειών οδήγησης οι 590 οφείλονταν στην οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος, ενώ το 2015, για τις 900 αφαιρέσεις συνολικά, ο αριθμός ανήλθε στις 780 αντιστοίχως.
«Θα έχουμε ένα άλλο θεσμικό πλαίσιο, γύρω από τις άδειες οδήγησης και την κυκλοφοριακή αγωγή, γύρω από τον τρόπο που αντιμετωπίζονται οι παραβάτες, γύρω από τα πρόστιμα, που θα επιβάλλονται από εδώ και πέρα, με τρόπο που αυτά να μπορούν να λειτουργούν και όχι να μην υπάρχουν επί της ουσίας», έχει επισημάνει ο υπουργός Υποδομών Χ. Σπίρτζης.http://www.imerisia.gr