ΣΟΚ: Λιθοβόλησαν μαθητή στην Πάτρα

Το πρόσφατο, απίστευτο και σοκαριστικό περιστατικό… λιθοβολισμού μαθητή σε σχολείο
της Πάτρας, προκάλεσε αναταραχή στη σχολική κοινότητα και αναστάτωση στην τοπική κοινωνία... Η συγκεκριμένη περίπτωση ίσως αποτελεί και την κορυφή του παγόβουνου σε όσες επιπτώσεις έχει προκαλέσει στην ψυχολογία των μαθητών η κρίση. Στη συγκεκριμένη περίπτωση ο μαθητής δημοτικού σχολείου μεταφέρθηκε με διάσειση στο νοσοκομείο όταν μαθητής μεγαλύτερης τάξης άρχισε να πετά πέτρες προς το μέρος του ίδιου και συμμαθητών του, σε μια προσπάθεια επίδειξης «δύναμης»! Όμως δεν είναι η μοναδική υπόθεση στην Πάτρα που «προειδοποιεί» πως στα χρόνια της κρίσης τα πράγματα δεν είναι και τόσο ελεγχόμενα αναφορικά με την ψυχολογία των παιδιών.

Αυτό επισημαίνουν ειδικοί ψυχολόγοι της πόλης που βασισμένοι σε έρευνες που έγιναν τα τελευταία χρόνια τονίζουν πως τα δυσβάσταχτα οικονομικά προβλήματα αυξάνουν ανησυχητικά το κακό. Ειδικά στην Πάτρα έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι η βία στα σχολεία διαμορφώνεται σε υψηλά ποσοστά! Πιο συγκεκριμένα, ποσοστό 24% συγκεντρώνουν τα κρούσματα επίθεσης με χτυπήματα στο πρόσωπο ή το σώμα, από μαθητή σε μαθητή! Σε ποσοστό 21% ανέρχονται οι περιπτώσεις φραστικής επίθεσης, με υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς και σε 25% οι επιθέσεις με χυδαίες εκφράσεις.
Σε ποσοστό 21% καταγράφονται οι περιπτώσεις ρατσιστικής επίθεσης και σε ποσοστό 7% σημειώνεται η καταστροφή προσωπικών αντικειμένων!Το πρόβλημα της κακής ψυχολογίας μαθητών δεν αφορά μόνο την εφηβεία. Διαπιστώνεται και στην περίπτωση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπου με μεγαλύτερη συχνότητα καταγράφεται η λεκτική βία και ύστερα η κοινωνική και τέλος η ρατσιστική. Στα Γυμνάσια και τα Λύκεια πάντως η κατάσταση χρήζει προσοχής. Έχουν καταγραφεί υποθέσεις όχι μόνο απλών ύβρεων, αλλά ακόμη απειλών για διάδοση φημών, χλευασμοί δημοσίως με απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς και περιπτώσεις άσκησης βίας με τα χέρια ή και φθοράς ξένης περιουσίας, δηλαδή προσωπικών αντικειμένων συμμαθητών τους.
Οι μορφές βίας και η… απουσία του κράτους
Η βία δεν είναι ενιαία. Χωρίζεται σε διαφορετικές μορφές και υπάρχουν κλίμακες μέχρι το χειρότερο στάδιο που είναι η βίαιη επίθεση ή και η απειλή. Η πιο ανησυχητική μορφή είναι η «Φυσική βία» και ακολουθούν η «Λεκτική», η «Κοινωνική», η «Σχεσιακή – Συναισθηματική» και τέλος η «Ψυχολογική βία». Το θετικό στην περίπτωση της Πάτρας, βέβαια, είναι ότι δεν έχουν καταγραφεί κρούσματα βίας είτε σχετικής με σεξουαλικές προθέσεις, είτε ηλεκτρονική βία. Δηλαδή, την παρενόχληση μαθητή σε μαθητή μέσω μηνυμάτων email ή sms. Την ίδια ώρα, η εκπαιδευτικοί και εθελοντές επιστήμονες ψυχολόγοι κάνουν τα πάντα για να ελέγξουν την κατάσταση. Αλλά το κράτος για άλλη μια φορά …λάμπει διά της απουσίας του αφού ελέω περικοπών και έλλειψης κονδυλίων δεν ενεργοποιείται νομοθετική ρύθμιση που προβλέπει λειτουργία Κοινωνικών Υπηρεσιών στα σχολεία μας http://fonaklas.blogspot.gr/