Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Οι 12 λόγοι για τους οποίους αγαπάμε τη μεσογειακή διατροφή.

Eίναι κοινώς αποδεκτό πως η μεσογειακή διατροφή αποτελεί το κορυφαίο μοντέλο διατροφής
παγκοσμίως. Περιλαμβάνει τροφές από όλες τις ομάδες τροφίμων ενώ πολλές από αυτές έχουν ευεργετικές ιδιότητες για τον οργανισμό μας.
Διαβάστε 12 λόγους για τους οποίους θα έπρεπε να την εκτιμούμε λίγο περισσότερο:
  1. Δεν χρειάζεστε θερμιδομετρητή. Στη μεσογειακή διατροφή δεν χρειάζεται να μετράτε θερμίδες ή να κόβετε εντελώς ολόκληρες ομάδες τροφίμων. Αντίθετα, βγάζετε από τη ζωή σας τα βλαβερά λιπαρά (αντικαθιστώντας π.χ. το βούτυρο με το ελαιόλαδο και το κόκκινο κρέας με τα ψάρια και τα πουλερικά), απολαμβάνετε φρέσκα φρούτα αντί για χυμούς γεμάτους ζάχαρη και επιλέγετε μέσα από μια τεράστια ποικιλία ολόφρεσκων λαχανικών και οσπρίων. Οι ξηροί καρποί επιτρέπονται αλλά όχι σε μεγαλύτερη ποσότητα από μια μικρή χούφτα την ημέρα. Μπορείτε, επίσης, να τρώτε ψωμί και να πίνετε κρασί αλλά πάντοτε με μέτρο.
  2. Το φαγητό είναι πραγματικά φρέσκο. Όταν τρώμε με βάση τη μεσογειακή διατροφή, δεν υπάρχουν κατεψυγμένα τρόφιμα και fast food. Η εστίαση γίνεται σε φρέσκα, εποχιακά φαγητά που ετοιμάζονται με απλούς τρόπους. Φρέσκο σπανάκι, κολοκυθάκια, ντομάτες και άλλα κλασικά ελληνικά προϊόντα, όπως οι μαύρες ελιές και η φέτα, μπορούν να αποτελέσουν μαζί και με άλλα λαχανικά της επιλογής σας, μια πεντανόστιμη σαλάτα.
  3. Επιτρέπεται το ψωμί. Επιλέξτε προϊόντα ολικής άλεσης, ένα βασικό συστατικό της μεσογειακής διατροφής. Το ψωμί και τα μακαρόνια ολικής άλεσης έχουν περισσότερη πρωτεΐνη και μεταλλικά στοιχεία και είναι γενικά περισσότερο υγιεινά σε σχέση με αυτά του λευκού αλευριού. Δοκιμάστε πίτα ολικής άλεσης βουτηγμένη σε λάδι, χούμους ή ταχίνι.
  4. Τα λιπαρά δεν είναι απαγορευμένα. Τα λιπαρά –αυτά που είναι καλά για την καρδιά- είναι βασικό συστατικό αυτής της διατροφής. Θα τα βρείτε στους ξηρούς καρπούς, τις ελιές και το λάδι. Αυτά τα λιπαρά, και όχι τα κορεσμένα ή τα τρανς που υπάρχουν στα επεξεργασμένα τρόφιμα, όχι μόνο προσθέτουν γεύση στο φαγητό αλλά και βοηθούν στην καταπολέμηση του διαβήτη και του καρκίνου.
  5. Το μενού είναι τεράστιο. Η μεσογειακή διατροφή δεν περιορίζεται μόνο στο ελληνικό και ιταλικό φαγητό. Η Μεσόγειος περιλαμβάνει επιπλέον τη Γαλλία, την Ισπανία, την Τουρκία, το Μαρόκο, τον Λίβανο, την Αίγυπτο και άλλες χώρες. Διαλέξτε φαγητά που έχουν μια συγκεκριμένη βάση. Λίγο κόκκινο κρέας και γαλακτοκομικά, με πολλά φρούτα και λαχανικά, ελαιόλαδο και προϊόντα ολικής άλεσης.
  6. Τα μπαχαρικά είναι υπέροχα. Τα μεσογειακά βότανα και μπαχαρικά προσθέτουν τόσο πολλή γεύση στο φαγητό σας που πολλές φορές δεν θα χρειαστείτε καν αλάτι. Μερικά έχουν και ευεργετικές ιδιότητες για την υγεία μας. Ο κόλιανδρος και το δεντρολίβανο, για παράδειγμα, έχουν αντιοξειδωτικά και θρεπτικά συστατικά.
  7. Είναι εύκολο να μαγειρέψεις. Τα ελληνικά γεύματα είναι πολλές φορές μικρά πιατάκια συνδυασμένα μεταξύ τους, οι λεγόμενοι μεζέδες. Μπορείτε να βάλετε ένα είδος πλατό τυριών, ελιές, ξηρούς καρπούς, ή και μαγειρεμένα φαγητά, όπως κομματάκια χοιρινού, κάποιο είδος πίτας κ.ά.
  8. Ενθαρρύνεται η κατανάλωση κρασιού. Σε πολλές μεσογειακές χώρες οι άνθρωποι πίνουν κρασί με το φαγητό τους, ιδιαίτερα σε αυτές που το φαγητό είναι συχνά ένα είδος κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Άλλωστε μερικές μελέτες υποστηρίζουν ότι ένα ποτήρι τη μέρα για τις γυναίκες και δύο για τους άντρες, μπορεί να είναι καλό για την καρδιά. Το κόκκινο συγκεκριμένα είναι η μεσογειακή επιλογή και ίσως να είναι πιο υγιεινό από το λευκό.
  9. Δεν πεινάμε. Η μεσογειακή διατροφή επιτρέπει την κατανάλωση νόστιμων και ικανοποιητικών φαγητών που λόγω της σύστασής τους χρειάζονται περισσότερο χρόνο στη χώνεψη. Επιπλέον, ακόμα και εάν πεινάσετε, μπορείτε πάντα να τσιμπήσετε λίγους ξηρούς καρπούς, λίγες ελιές ή λίγη φέτα ή χαλούμι.
  10.  Ενδείκνυται για την απώλεια βάρους. Λογικά θα νομίζετε ότι χρειάζεται ένα θαύμα για να χάσετε βάρος τρώγοντας ξηρούς καρπούς, τυρί και ελιές. Αυτά όμως τα βασικά συστατικά αυτής της διατροφής, σε συνδυασμό με τον αργό ρυθμό φαγητού, σας αφήνουν μια αίσθηση κορεσμού. Και σίγουρα αυτό βοηθά στο να επιμείνετε σε μια δίαιτα. Η συστηματική σωματική άσκηση αποτελεί επίσης σημαντικό παράγοντα για την επιτυχία τής δίαιτας που είναι βασισμένη στη μεσογειακή διατροφή.
  11.  Η καρδιά σας θα σας ευχαριστεί αργότερα. Σχεδόν τα πάντα είναι καλά για την καρδιά στη μεσογειακή διατροφή καθώς υπάρχουν τρόφιμα που μειώνουν την «κακή» χοληστερίνη. Τα φρούτα, τα λαχανικά και τα όσπρια, βοηθούν τις αρτηρίες να μένουν καθαρές. Το ψάρι βοηθάει επίσης στη μείωση των τριγλυκεριδίων και στην πίεση. 
  12.  Βοηθάει το μυαλό. Τα ίδια καλούδια που προστατεύουν την καρδιά σας, προστατεύουν και το μυαλό σας. Δεν τρώτε κορεσμένα λιπαρά και επεξεργασμένα τρόφιμα που μπορεί να προκαλέσουν φλεγμονές. Αντίθετα καταναλώνετε τρόφιμα πλούσια σε αντιοξειδωτικά που κάνουν το μυαλό σας…ξυράφι.
Πηγή: WomanIdol

EMAIL THIVAHELLAS@YAHOO.COM


Αρχείο

Εμφάνιση περισσότερων

HELLASTHIVA

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κλέλια Ρένεση για Νέα Σμύρνη: «Μαζέψτε τα μαντρόσκυλα και σκύψτε το κεφάλι»

Η Κλέλια Ρένεση έχει αποδείξει επαλειμμένα πως είναι από τα δημόσια πρόσωπα που δε διστάζει να πει την άποψή της και συχνά παίρνει θέση για βασικά θέματα που αφορούν την κοινωνία εκφράζοντας τις σκέψεις της με αρκετά αιχμηρό τρόπο. Αφορμή για το νέο δημόσιο ξέσπασμα της ηθοποιού στάθηκαν οι τελευταίες εξελίξεις γύρω από τον κοροναϊό, οι παρενοχλήσεις στον καλλιτεχνικό κόσμο αλλά και τα πρόσφατα επεισόδια αστυνομικής βία στη Νέα Σμύρνη.

Καταναλωτές: Η πανδημία άλλαξε για πάντα αγορές και πληρωμές

Η πανδημία αποτέλεσε καταλύτη για μία σειρά από αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών, σε ό,τι αφορά τόσο τις αγορές όσο και τις πληρωμές. Και στις δύο περιπτώσεις φαίνεται ότι η «μη επαφή» ήρθε για να μείνει. Από τη μια το 50% των καταναλωτών θα συνεχίσει να ψωνίζει online μόδα, όπως αποκαλύπτει έρευνα που πραγματοποίησε η μηχανή αναζήτησης καταστημάτων μόδας GLAMI, συγκεντρώνοντας περισσότερες από 4.000 απαντήσεις, ενώ από την άλλη, το 93% των συναλλαγών με κάρτες πληρωμών σε φυσικό κατάστημα γίνονται πλέον ανέπαφα, σύμφωνα με την Mastercard.

Παιδική παχυσαρκία και bullying: Δύο συγκοινωνούντα δοχεία με τραγικές συνέπειες

«Το παιδί μου είχε πάντα την τάση να έχει κιλά. Οποιος δεν γνωρίζει την εξάρτηση από το φαγητό, δεν μπορεί να καταλάβει, η ζάχαρη και το αλάτι είναι ναρκωτικά. Ετσι πάχυνε. Είχαμε δυσκολίες να βρούμε ρούχα, να φορέσει ένα φόρεμα που ήθελε, να ακολουθήσει τις παρέες, ακόμη και λόγω ταχύτητας στο βάδισμα, να κάνει γυμναστική. Ολα αυτά οδήγησαν το παιδί να κλειστεί μέσα γιατί έτσι αισθανόταν ψυχολογικά καλύτερα.

Με δέλεαρ τα υψηλά ενοίκια καλύπτονται με πάνελ 1.500 στρέμματα στον Δρυμό

Με «δέλεαρ» την προσφορά υψηλών τιµηµάτων για ετήσιο ενοίκιο που ανέρχονται στα 200 ευρώ το στρέµµα για συµβάσεις 25ετίας , µεσίτες οι οποίοι δρουν για λογαριασµό επενδυτών, «αλωνίζουν» την περιοχή και έχουν πείσει κυρίως ετεροαπασχολούµενους αγρότες κατόχους γης να π αραχωρήσουν τα χωράφια τους για να εγκατασταθούν φωτοβολταϊκά .

Τι να κάνετε εάν ο σκύλος σας φοβάται το νερό...

Έχετε σίγουρα δει σκυλάκια-δεινούς κολυμβητές να κλέβουν την παράσταση ,όχι μόνο σε ταινίες αλλά και δίπλα σας σε κάποια παραλία! Ωστόσο υπάρχουν και τα σκυλάκια που φοβούνται το νερό. Πώς όμως θα μπορέσετε να μάθετε και στο δικό σας να κολυμπά χωρίς φόβο και πρωτίστως με ασφάλεια;

Πρόσκληση Βενιάμη στους νέους να έρθουν στη θάλασσα – Βολές κατά ΕΕ και Cosco

Πρόσκληση στους νέους να ανακαλύψουν «μια θάλασσα ευκαιρίες» επιλέγοντας ως επαγγελματική διέξοδος το ναυτικό επάγγελμα, απευθύνει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών όπως τόνισε ο Πρόεδρός της κ. Θεόδωρος Βενιάμης μιλώντας στη διαδικτυακή εκδήλωση που διοργάνωσε το Συμβούλιο Διεθνών Υποθέσεων με θέμα: «Η Διάσταση της Ναυτιλίας».

Και νέες αυξήσεις 3% έως 15,6% στους λογαριασμούς ρεύματος

Ανεβαίνουν οι χρεώσεις μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας του ΑΔΜΗΕ για νοικοκυριά κι επιχειρήσεις χαμηλής και μέσης τάσης. Μειώσεις 2% στη βαριά βιομηχανία. Η απόφαση της ΡΑΕ.  Συνεχίζεται το σπιράλ… των αυξήσεων στους λογαριασμούς ηλεκτρικούς ρεύματος. Μετά τους προμηθευτές που ενεργοποίησαν τις ρήτρες χονδρεμπορικής τιμής εξαιτίας της έκρηξης του κόστους ενέργειας, τη σκυτάλη παίρνουν και οι διαχειριστές δικτύων.

ΠΑΟΚ: Κλειστή ως ένδειξη διαμαρτυρίας η 4 - Δεν διανοούμαστε το διαχωρισμό συνοπαδών μας.

Η ανακοίνωση του συνδέσμου για τον διαχωρισμό εμβολιασμένων και μη στα γήπεδα Οι ΣΦ ΠΑΟΚ κλείνουν την ιστορική ΘΥΡΑ 4 ως ένδειξη διαμαρτυρίας για την πολιτκή που ακολουθείται για εμβολιασμένους και μη στα γήπεδα , δηλώνοντας ότι «δεν διανοούμαστε το διαχωρισμό των συνοπαδών μας επ ί καμίας απολύτως βάσης , είτε αυτή είναι ιατρική , είτε κοινωνική ,

Στο «φως» αρχαία πόλη 4.000 ετών στην ιρακινή έρημο...

Δέκα ομάδες από διεθνή Πανεπιστήμια εργάζονται στο νότιο Ιράκ και θα συνεχίσουν από τον Οκτώβριο τις ανασκαφές τους πάνω στη νέα ανακάλυψη που βρίσκεται στο Dhi Qar, όπου φιλοξενούνται πολλοί αρχαιολογικοί χώροι, συμπεριλαμβανομένων ναών ζιγκουράτ, αρχαίων τάφων και της λεγόμενης Οικίας του Αβραάμ. Ο αρχαίος αστικός οικισμός που πιστεύεται ότι χρονολογείται από τα

Κέικ σοκολάτας με 2 μόνο υλικά από τον Δημήτρη Μακρυνιώτη

Υλικά 300 γρ.κλασική κουβερτούρα 4 μεσαία αυγά Προαιρετικά ξύσμα πορτοκαλιού ή μπαχαρικά της αρεσκείας σας Εκτέλεση Σε ένα μπεν μαρί, λιώνουμε την κουβερτούρα μας.