Κατασχέθηκε το προνοιακό του επίδομα λόγω χρέους στην εφορία

Με ένα ταξιδιωτικό σάκο στο χέρι, τα φάρμακά του και τα έγγραφα που πιστοποιούν το πρόβλημα υγείας που αντιμετωπίζει, ο Ευάγγελος Παναγόπουλος, προσπαθούσε να «συμπληρώσει» τα χρήματα που του έλειπαν για αγοράσει το εισιτήριο
και να ταξιδέψει στην Αθήνα. Έχει περιέλθει σε απόγνωση – λέει, μιλώντας στην εφημημερίδα «Πατρίς» - αφού η τράπεζα του κατάσχεσε το επίδομα πρόνοιας που λαμβάνει, λόγω χρέους προς την εφορία. Ένα χρέος, που δεν το δημιούργησε ο ίδιος, αλλά – όπως ισχυρίζεται – προέκυψε μετά από απάτη σε βάρος του.
Ο 48χρονος Βαγγέλης, ζει στο Κρυονέρι του δήμου Αρχαίας Ολυμπίας με την ηλικιωμένη ασθενή μητέρα του και τον αδελφό του. Ζουν με τα λιγοστά χρήματα του Προνοιακού επιδόματος που λαμβάνει ο ίδιος κάθε δυο μήνες και την μικρή σύνταξη της μητέρας του. Που και που, το εισόδημά τους ενισχύεται από τα μεροκάματα που κάνει σε αγροτικές και κτηνοτροφικές εργασίες ο αδελφός του. Ίσα που καταφέρνουν να "τα φέρουν βόλτα" - λέει ο Βαγγέλης - να καλύψουν τα έξοδά τους και να φάνε. Ευτυχώς – για τον ίδιο – τα φάρμακά του, λόγω της ασθένειά του, τα λαμβάνει δωρεάν, προκειμένου να μπορεί να στέκεται στα πόδια του.

Θύμα απάτης;

Ο Βαγγέλης ζούσε στο Κρυονέρι μέχρι τα 18 του χρόνια, οπότε και μετακόμισε στην Αθήνα. Εκεί δούλεψε ως βοηθός σερβιτόρου, ως ψήστης σε ταβέρνες ενώ για κάποιο χρονικό διάστημα τραγουδούσε με νυχτερινά μαγαζιά. Η ζωή του κυλούσε ήρεμα και το μεροκάματο «έβγαινε» χωρίς δυσκολία, μέχρι τη στιγμή που έπεσε θύμα απάτης. «Ένα βράδυ, πρέπει να ήταν το 2006, κοιμήθηκε στο σπίτι μας ένας φίλος του συγκάτοικού μου, ο οποίος, όπως διαπίστωσα στην πορεία πήρε τα στοιχεία της Αστυνομικής μου Ταυτότητας και το ΑΦΜ μου, τα πλαστογράφησε και με χρέωσε με υπέρογκα ποσά σε τράπεζες. Μέχρι και αυτοκίνητο βρέθηκε στο όνομά μου, και μου έστελναν στο σπίτι να πληρώνω κλήσεις της Τροχαίας, ενώ εγώ δεν οδηγώ. Και δεν μπορούσα να πω τίποτα σε κανέναν, γιατί αυτός με απειλούσε ότι θα σκοτώσει κι εμένα και όλη μου την οικογένεια», λέει ο 48χρονος άνδρας, κατονομάζοντας στην εφημ. «Πατρίς» το πρόσωπο που τον εξαπάτησε, έναν γνωστό επαγγελματία αθλητή, ο οποίος ωστόσο, έφυγε ξαφνικά από τη ζωή πριν λίγα χρόνια.

«Δεν ξέρω πώς θα ζήσουμε;»

Μη μπορώντας να «διαχειριστεί» την κατάσταση στην οποία είχε μπλέξει, απέκτησε ψυχολογικά προβλήματα και άρχισε να λαμβάνει φαρμακευτική αγωγή. Δυο χρόνια μετά, το 2008, επιστρέφει στο Κρυονέρι, προκειμένου να βοηθήσει τον ασθενή αδελφό του. Τον «χάνει» όμως και αυτόν, γεγονός που του στοίχισε πολύ ψυχολογικά, με αποτέλεσμα να βυθιστεί ακόμα περισσότερο στην απόγνωση και η υγεία του να επιβαρυνθεί. «Δεν είμαι και πολύ καλά ψυχολογικά και για να μπορώ να είμαι ήρεμος, πρέπει να παίρνω τα φάρμακά μου. Με αυτά που μου συμβαίνουν όμως, δεν μπορώ να είμαι ήρεμος. Μου έκοψαν το Επίδομα Πρόνοιας για χρέη που δεν έχω δημιουργήσει εγώ. Δεν έχω πάρει τίποτα στο όνομά μου, δεν έχω υπογράψει πουθενά και φαίνομαι χρεωμένος για 6.000 ευρώ. Πως θα ζήσω τώρα χωρίς το επίδομα; Έπαιρνα 626 ευρώ το δίμηνο. Δεν ήταν πολλά αλλά, τα  καταφέρναμε. Πήγα στην Τράπεζα και μου είπαν ότι δεν υπάρχουν λεφτά. Ότι έπρεπε να τα πάρω πριν τα κατασχέσουν. Τώρα τι θα κάνω;», αναρωτιέται και χαμηλώνει το κεφάλι, από απόγνωση.
Μέσω της εφημημερίδα «Πατρίς», κάνει έκκληση στους αρμόδιους, να δουν με προσοχή την περίπτωσή του, να ελέγξουν τα στοιχεία και να διαπιστώσουν ότι πρόκειται για απάτη σε βάρος του, και να αποδεσμεύσουν το επίδομά του για να μπορέσει να επιβιώσει.
 patrisnews.com