Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

«Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ δεν ελέγχουν την εξουσία, είναι μέρος του προβλήματος»

Οι τελευταίες τάσεις στη δημοσιογραφία, τα fake news και η έλλειψη εμπιστοσύνης του κοινού στα ΜΜΕ συζητήθηκαν μεταξύ άλλων στους «Διαλόγους» στο Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

Στην εκδήλωση «Η δημοσιογραφία στην κρίση και η κρίση στη δημοσιογραφία» συμμετείχαν οι δημοσιογράφοι της «Εφ.Συν.» Κώστας Ζαφειρόπουλος και Αρης Χατζηστεφάνου, η δημοσιογράφος του Alpha Σοφία Παπαϊωάννου, ο καθηγητής του ΑΠΘ Νίκος Παναγιώτου και ο φοιτητής του ΠΑΜΑΚ Βαλεντίνος Τζέκας, που έχει αναπτύξει εφαρμογή κατά των fake news.
Παρόντες ήταν και οι υπότροφοι του προγράμματος υποτροφιών του ΙΣΝ του 2017 στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια, οι οποίοι μίλησαν για την εμπειρία τους.
«Στην Ελλάδα θεωρούμε ότι πλέον τα ΜΜΕ δεν ελέγχουν την εξουσία αλλά είναι μέρος του προβλήματος. Εκεί επένδυσε και ο Τραμπ στις ΗΠΑ. Φοβάμαι τι μπορεί να δούμε κι εδώ. Αυτή η χαμηλή εμπιστοσύνη μπορεί να συμπαρασύρει όλο το πολιτικό εποικοδόμημα», τόνισε ο Νίκος Παναγιώτου.
Ο δημοσιογράφος της «Εφ.Συν.» Κ. Ζαφειρόπουλος μίλησε για ολιγάρχες που εισήλθαν στα ΜΜΕ, οι οποίοι είναι χειρότεροι από τους παραδοσιακούς εκδότες προ 20-30 ετών.
Στη συνέχεια εξήγησε το μοντέλο αυτοδιαχείρισης της «Εφ.Συν.» και αναφέρθηκε στους υπόλοιπους τρόπους χρηματοδότησης των ΜΜΕ και την ανάγκη χρηματοδότησης των ποιοτικών-ερευνητικών μέσων από το κοινό.
Ο Αρης Χατζηστεφάνου ανέφερε ως παράδειγμα για τον τρόπο που λειτούργησαν τα ΜΜΕ το δημοψήφισμα του 2015 και παρουσίασε τους κινδύνους που μπορεί να φέρει ο έλεγχος της ροής της πληροφορίας από μεγάλες πλατφόρμες, όπως το google και το facebook, και τα προβλήματα που μπορεί να προκαλέσουν στα μικρότερα, εναλλακτικά ΜΜΕ οι αλλαγές στον νόμο για την ουδετερότητα του διαδικτύου (net neutrality) που ψηφίστηκε πρόσφατα στις ΗΠΑ.
«Μέσα στο χάος της υπερπληροφόρησης, οι νέοι δεν ξέρουν τι να διαβάσουν και να εμπιστευτούν. Καταναλώνουν ό,τι οι αλγόριθμοι των κοινωνικών δικτύων τούς δίνουν μπροστά στα μάτια τους», είπε ο 20χρονος Βαλεντίνος Τζέκας, αναδεικνύοντας και ένα χάσμα γενεών που επέρχεται στην ενημέρωση.

Ρεπορτάζ χωρίς αρχές

Από την πλευρά της η Σοφία Παπαϊωάννου τόνισε ότι δεν έχουν ευθύνες μόνο οι ιδιοκτήτες των μέσων ενημέρωσης, αλλά και οι ίδιοι οι δημοσιογράφοι, που πολλές φορές δεν ακολουθούν πλέον ούτε στοιχειώδεις αρχές του ρεπορτάζ, όπως η διασταύρωση μιας είδησης. Επίσης, στηλίτευσε τις εργασιακές συνθήκες στον κλάδο, ειδικά για τους νεότερους.
Κοινός τόπος των ομιλητών ήταν ότι πρέπει η δημοσιογραφία να επανέλθει σε βασικές αρχές της που έχει θυσιάσει χάριν της ταχύτητας στην εποχή του διαδικτύου και εξαιτίας αγκυλώσεων που προέρχονται από τα συμφέροντα των εκάστοτε ιδιοκτητών ΜΜΕ.   http://www.efsyn.gr

Αρχείο

Εμφάνιση περισσότερων

EMAIL THIVAHELLAS@YAHOO.COM


HELLASTHIVA

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κλέλια Ρένεση για Νέα Σμύρνη: «Μαζέψτε τα μαντρόσκυλα και σκύψτε το κεφάλι»

Η Κλέλια Ρένεση έχει αποδείξει επαλειμμένα πως είναι από τα δημόσια πρόσωπα που δε διστάζει να πει την άποψή της και συχνά παίρνει θέση για βασικά θέματα που αφορούν την κοινωνία εκφράζοντας τις σκέψεις της με αρκετά αιχμηρό τρόπο. Αφορμή για το νέο δημόσιο ξέσπασμα της ηθοποιού στάθηκαν οι τελευταίες εξελίξεις γύρω από τον κοροναϊό, οι παρενοχλήσεις στον καλλιτεχνικό κόσμο αλλά και τα πρόσφατα επεισόδια αστυνομικής βία στη Νέα Σμύρνη.

Με δέλεαρ τα υψηλά ενοίκια καλύπτονται με πάνελ 1.500 στρέμματα στον Δρυμό

Με «δέλεαρ» την προσφορά υψηλών τιµηµάτων για ετήσιο ενοίκιο που ανέρχονται στα 200 ευρώ το στρέµµα για συµβάσεις 25ετίας , µεσίτες οι οποίοι δρουν για λογαριασµό επενδυτών, «αλωνίζουν» την περιοχή και έχουν πείσει κυρίως ετεροαπασχολούµενους αγρότες κατόχους γης να π αραχωρήσουν τα χωράφια τους για να εγκατασταθούν φωτοβολταϊκά .

Καταναλωτές: Η πανδημία άλλαξε για πάντα αγορές και πληρωμές

Η πανδημία αποτέλεσε καταλύτη για μία σειρά από αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών, σε ό,τι αφορά τόσο τις αγορές όσο και τις πληρωμές. Και στις δύο περιπτώσεις φαίνεται ότι η «μη επαφή» ήρθε για να μείνει. Από τη μια το 50% των καταναλωτών θα συνεχίσει να ψωνίζει online μόδα, όπως αποκαλύπτει έρευνα που πραγματοποίησε η μηχανή αναζήτησης καταστημάτων μόδας GLAMI, συγκεντρώνοντας περισσότερες από 4.000 απαντήσεις, ενώ από την άλλη, το 93% των συναλλαγών με κάρτες πληρωμών σε φυσικό κατάστημα γίνονται πλέον ανέπαφα, σύμφωνα με την Mastercard.