Πού χάθηκε το ραδιόφωνο...Η εξάρτηση από το κινητό

Η ώρα στο κινητό δείχνει 6:30 το πρωί και κοκκινίζει από την έλλειψη μπαταρίας. Το πρώτο άγχος με καταβάλει. Ξέχασα να φορτίσω το κινητό από βραδύς. Το αρπάζω άγαρμπα για να το τοποθετήσω στον φορτιστή αλλά εκείνο γλιστράει από τα χέρια μου και καταλήγει με θόρυβο στο πάτωμα της κουζίνας. Με μια γρήγορη ματιά καταγράφω το μέγεθος της ζημιάς.
Μία λέξη: καταστροφή! Το κινητό μου έχει μια βαθιά χαρακιά στην οθόνη είναι σβησμένο και βουβό.      

Ακολουθεί πανικός. Δηλαδή τώρα έχω μείνει χωρίς τηλέφωνο; χωρίς επικοινωνία; Χωρίς την τηλεφωνική μου ατζέντα; Χωρίς την συντροφιά του ραδιοφώνου στις μακρινές καθημερινές μου μετακινήσεις; Χωρίς τις εφαρμογές για την εργασία μου;
Και ενώ δεν αγαπώ την τεχνολογία αλλά την παρακολουθώ και την ακολουθώ με την καταστροφή του κινητού νιώθω μία έλλειψη πρωτόγνωρη.
Μετά την… διάγνωση του τεχνικού κινητών τηλεφωνίας ότι το κινητό μου είναι για πέταμα σπεύδω την ίδια μέρα σε ένα πολυκατάστημα για να αγοράσω ένα νέο κινητό και επιλέγω το πιο οικονομικό Smart phone της αγοράς. Λίγο αργότερα στην δουλειά με την βοήθεια των συναδέλφων μου κάνω εγκατάσταση στις εφαρμογές και στα προγράμματα που χρειαζόμουν.

Που χάθηκε το ραδιόφωνο;

Και έρχεται η ώρα της επιστροφής από την εργασία μου στο σπίτι. Μέσα στο λεωφορείο αναζητώ την λειτουργία του ραδιοφώνου. Μάταια όμως. Ραδιόφωνο πουθενά. Θεωρώ πως κάτι δεν έχω καταλάβει σωστά. Διαβάζω τις οδηγίες αλλά τα πάντα μιλούν για ραδιόφωνο μόνο με την χρήση ίντερνετ. Δηλαδή όποιος δεν έχει σύνδεση ίντερνετ ή καλύτερα χρήματα να διαθέσει για να έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο δεν έχει πρόσβαση στην ενημέρωση και στην ψυχαγωγία που προσφέρει ένα από τα παλαιότερα και πιο δημοφιλή μέσα μαζικής επικοινωνίας το ραδιόφωνο; Αρνούμαι πεισματικά να το δεχθώ!

Μόλις φθάνω στο σπίτι δίνω το κινητό και τις οδηγίες στα παιδιά μου και περιμένω να μου πουν τι συμβαίνει με την λειτουργία του ραδιοφώνου με την πεποίθηση πως εκπροσωπώντας την σύγχρονη γενιά των νέων (που παίζουν την τεχνολογία στα δάκτυλα )θα ήξεραν κάτι περισσότερο. Μαμά δυστυχώς το μοντέλο αυτό δεν υποστηρίζει το ραδιόφωνο… το δωρεάν ραδιόφωνο. Μπορείς να έχεις πρόσβαση στους ραδιοφωνικούς σταθμούς μόνο όταν έχεις ίντερνετ μου απάντησαν τα παιδιά μου και έμεινα αποσβολωμένη να σκέφτομαι πως η μεγαλύτερη εξάρτηση που είχα από το κινητό μου τελικά ήταν το ραδιόφωνο….

Την επόμενη μέρα παίρνω την εγγύηση και επισκέπτομαι το πολυκατάστημα για να επιστρέψω το κινητό και να αγοράσω κάποιο άλλο αρκεί να έχει ραδιόφωνο εκτός ίντερνετ. Μαζί με τους υπαλλήλους ψάξαμε σχεδόν όλα τα κινητά τηλέφωνα. Σχεδόν όλα τα smart phone όσο κι αν ήταν τεχνολογικά εξελιγμένα ήταν άνευ της λειτουργίας του δωρεάν ραδιοφώνου. Οι χρήστες θα είχαν ραδιόφωνο μόνο μέσω ίντερνετ.

Με την διαπίστωση αυτή δεν έμεινα μόνο εγώ έκπληκτη αλλά και οι υπάλληλοι καθώς συνειδητοποίησαν μέσα από την επίμονη αναζήτηση μου ότι το πολύτιμο αγαθό της ενημέρωσης και της ψυχαγωγίας το δωρεάν ραδιόφωνο είναι άφαντο από τα κινητά τηλέφωνα τελευταίας τεχνολογίας!

Smart phone vs Smart …Ανθρώπων

Μετά από αυτή την τυχαία αλλά τόσο σοβαρή διαπίστωση εντάθηκε ο προβληματισμός μου
για την αυξημένη σχεδόν επιβεβλημένη χρήση του ίντερνετ σε όλους τους τομείς της ζωής μας πολλές φορές χωρίς την συναίνεση μας.

Πως οι ταχύτητες εξέλιξης της τεχνολογίας δεν μας επιτρέπουν να παρακολουθήσουμε τι συμβαίνει στην πραγματική και όχι στην διαδικτυακή ζωή.

Στην λίστα με συνήθειες που θεωρώ πια «απολεσθεισες» από τον καταναλωτικό δυτικό τρόπο ζωής σήμερα θα προσθέσω την απώλεια του αγαπημένου μου μέσου του ραδιοφώνου.

Ο αποκλεισμός των οικονομικότερα ασθενέστερων συμπολιτών μας από τα δημόσια μέσα μαζικής επικοινωνίας όπως το ραδιόφωνο επειδή δεν έχουν χρήματα για να αγοράσουν ίντερνετ θα μπορούσε να χαρακτηριστεί άραγε ως έλλειμμα ή ακόμα χειρότερα ως κίνδυνος για την δημοκρατία;
Ερωτήματα που μπορούν να απαντηθούν από τα … smart phone μας ή από Smart… Ανθρώπους;
Η απάντηση δική σας.         www.tovima.gr