Μετά τα βοσκοτόπια κομπίνα με χωράφια και νεκρούς για να βάλουν χέρι στις ενισχύσεις

Μετά από τα βοσκοτόπια βρήκαν και αγροτεμάχια για να στήνουν κομπίνες ώστε να βάλουν χέρι στις ενισχύσεις του ΟΠΕΚΕΠΕ.

Όπως φαίνεται το σύστημα ΟΣΔΕ είναι διάτρητο και μπορεί ο καθένας να δηλώνει ότι θέλει και όπου θέλει (έχουμε αναφέρει στον ΑγροΤύπο και την άλλη περίπτωση που έγινε στη Νάξο). Και αφού γίνονται όλα αυτά στην χώρα μας τελικά οι ενισχύσεις που εισπράττουν οι αληθινοί παραγωγοί είναι μειωμένες.

Συγκεκριμένα, σε καταγγελία προχώρησε αγρότης από Χανιά, ο οποίος είδε τα αγροτεμάχιά του να δηλώνονται από άλλους στον ΟΠΕΚΕΠΕ, προκειμένου να εισπράξουν την ενίσχυση της ΚΑΠ.

Μάλιστα, δεν είδε μόνο δικά του αγροτεμάχια, αλλά και όμορα, που ενώ οι ιδιοκτήτες τους έχουν τίτλους ιδιοκτησίας, βρέθηκαν να δηλώνονται στον ΟΠΕΚΕΠΕ από άτομα που δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με τα Χανιά, αλλά μένουν στην ενδοχώρα του Ηρακλείου.

Όπως δήλωσε στον ΑγροΤύπο (τα στοιχεία του τα έχουμε), «πριν από λίγες ημέρες έκανα τυχαία έναν έλεγχο σε αγροκτήματα μου για να φτιάξω την δήλωση ΟΣΔΕ του επόμενου έτους. Και τι βρήκα ότι τμήματα ιδιοκτησίας μου έχουν δηλωθεί και από άλλα ΑΦΜ. Από σχετική έρευνα που έκανα βρήκα ότι ο συγκεκριμένος έχει αποθάνει αλλά κοντά στα 3.000 στρέμματα σε όλη την χώρα (μεταξύ αυτών και κάποια δικά μου) τα έχει κάνει κληρονομιά σε 5 με 6 άλλα άτομα.

Δηλαδή σε γεωργικές παραγωγές έχουν στήσει «μόντα» παράνομων επιδοτήσεων. Εν ολίγοις έχουν στήσει κομπίνα παράνομων επιδοτήσεων με κληρονομιές κι ότι άλλο «σκαρφιστούν» για να βάλουν χέρι σε χρήματα προερχόμενα από ΕΕ, που είναι για επιδοτήσεις αγροτών και κτηνοτρόφων.

Επικοινώνησα με ΟΠΕΚΕΠΕ και μου ζήτησαν ένα σωρό έντυπα για να αποδείξω ότι «δεν είμαι ελέφαντας». Εγώ τους ρώτησα οι άλλοι πως κατάφεραν να στήσουν τη δουλειά αλλά απάντηση δεν πήρα».

Στην συνέχεια έστειλε επιστολή προς τον ΟΠΕΚΕΠΕ, στην οποία αναφέρω τα εξής:

«Κατά την υποβολή της δήλωσης ΟΣΔΕ 2023 διαπίστωσα ότι μέρος των ιδιόκτητων κτημάτων μου με καλλιέργεια ελιάς στα Χανιά είχαν ταυτόχρονα δηλωθεί από τρίτους που υπέβαλαν δήλωση ΟΣΔΕ το 2023 και η έδρα διαμονής τους ήταν το Ηράκλειο.

Από την διερεύνηση που έκανα βρέθηκε ότι τα αγροτεμάχια μου που ήταν δηλωμένα από τρίτους σύμφωνα με δήλωσή τους, ήταν στην κατοχή τους ως αποτέλεσμα κληρονομιάς από το ΑΦΜ θανόντα.

Το φαινόμενα αυτό διαπιστώθηκε και σε άλλους ιδιοκτήτες της περιοχής.

Σας καλώ προκειμένου να προφυλάξω τις ιδιοκτησίες μου να με πληροφορήσετε αποστέλλοντας σε μένα εντός 10 ημερών τα ακόλουθα:

1. Τα πλήρη στοιχεία αυτών που καταπάτησαν τις ιδιοκτησίες μου με τις ελιές

2. Τα πλήρη στοιχεία του θανούντα και να με πληροφορήσετε πόσα αγροτεμάχια κληρονομήθηκαν από αυτόν

3. Με ποια παραστατικά δήλωσαν κατοχή οι τρίτοι και πώς ο ΟΠΕΚΕΠΕ τα αναγνώρισε

4. Εάν καταβλήθηκαν ενισχύσεις στους τρίτους

5. Εάν έχετε προβεί σε κάποιον έλεγχο ή αποστολή των περιπτώσεων αυτών στην δικαιοσύνη και πότε ώστε να προσφύγω και εγώ μια και η καταπάτηση ιδιοκτησίας είναι ποινικό αδίκημα».

Όπως τόνισε ο καταγγέλλων στον ΑγροΤύπο, αν δεν λάβω άμεσα απαντήσεις από τον ΟΠΕΚΕΠΕ θα προσφύγω στην δικαιοσύνη.

Θα έχουμε πολλές λίστες με μπλοκαρισμένα ΑΦΜ σε λίγο στην Ελλάδα.

Παϊσιάδης Σταύρος

www.agrotypos.gr