Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Έρευνα EY: Οι Έλληνες καταναλωτές αλλάζουν και ξοδεύουν λιγότερο

Έξι στους δέκα καταναλωτές (59%) στην Ελλάδα εκτιμούν ότι ο φόβος της πανδημίας θα συνεχίσει να είναι μαζί μας για πάνω από έναν χρόνο και άλλου τόσοι (60%) λένε ότι ξοδεύουν λιγότερα μετά την πανδημία, ενώ 43% αγοράζουν μόνο τα απαραίτητα.

Εξαιρετικά ενδιαφέροντα ευρήματα σχετικά με τις αλλαγές στη συμπεριφορά, τις αντιλήψεις και τις προσδοκίες των Ελλήνων καταναλωτών κατά τη διάρκεια και μετά την πανδημία του Covid-19, περιλαμβάνει η έρευνα, Future Consumer Index Ελλάδα 2021, που παρουσίασε η ΕΥ Ελλάδος. 

Η έρευνα διεξήχθη με τη συνεργασία της MRB, σε δείγμα Ελλήνων καταναλωτών, μεταξύ 9 και 15 Απριλίου 2021. Η εγχώρια καταναλωτική έρευνα, αποτελεί μέρος της ευρύτερης παγκόσμιας έρευνας της ΕΥ, Future Consumer Index, η οποία παρακολουθεί τις καταναλωτικές τάσεις στις σημαντικότερες αγορές του κόσμου μετά την πανδημία, και βρίσκεται ήδη στον 6ο κύκλο της.

Οι επιπτώσεις της πανδημίας φαίνεται να ανησυχούν τους Έλληνες περισσότερο από τους καταναλωτές σε άλλες χώρες, με τις ανησυχίες να επικεντρώνονται, κυρίως, στον αντίκτυπό της στην ελληνική οικονομία (77%) και την κοινωνία (66%), καθώς και τη δυνατότητα να απολαύσουν ελεύθερα τη ζωή τους (71%), ενώ ακολουθούν οι επιπτώσεις στην προσωπική οικονομική κατάσταση (56%) και την υγεία της οικογένειας (53%). 

Με δεδομένη την κυρίαρχη ανησυχία για τον αντίκτυπο της πανδημίας στην οικονομία, οι Έλληνες δηλώνουν ότι ξοδεύουν σήμερα λιγότερο (60%) και αγοράζουν μόνο τα απαραίτητα (43%), ενώ η τιμή των προϊόντων και υπηρεσιών έχει γίνει μακράν το σημαντικότερο κριτήριο αγοράς (67%). Η τάση αυτή δεν αναμένεται να αλλάξει στο εγγύς μέλλον, καθώς η τιμή θα παραμείνει, με διαφορά, το σημαντικότερο κριτήριο για τις αγορές και κατά την επόμενη τριετία (79%). Για την πλειοψηφία των προϊόντων, οι Έλληνες θα συνεχίσουν να ξοδεύουν στο μέλλον τα ίδια με την περίοδο της πανδημίας, ενώ, στις περιπτώσεις όπου οι δαπάνες ενδέχεται να αλλάξουν, κατά κανόνα θα μειωθούν. 

Ωστόσο, σε αυτό το περιβάλλον αβεβαιότητας για το μέλλον, αρκετοί καταναλωτές δηλώνουν ότι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερο για προϊόντα με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Ανάμεσα σε αυτά, περιλαμβάνονται προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα (34%), προϊόντα υψηλής ποιότητας (30%) και προϊόντα που υπόσχονται άνεση, πρακτικότητα και ευκολία (29%). 

Παρότι βρίσκεται σε δεύτερη μοίρα μετά τις οικονομικές επιπτώσεις της κρίσης, η υγεία των Ελλήνων και των οικογενειών τους αποκτά πλέον αυξημένη σημασία. Ο αντίκτυπος της πανδημίας στην υγεία, μας απασχολεί στην Ελλάδα περισσότερο από ό,τι στον υπόλοιπο κόσμο. Για τρεις στους τέσσερις Έλληνες, ο τρόπος που διατηρούν τη σωματική (75%) και ψυχική (80%) τους υγεία έχει αλλάξει, ενώ παρόμοιο ποσοστό (75%) δείχνει αυξημένο ενδιαφέρον για την υγεία και θα κάνει υγιεινές επιλογές μακροπρόθεσμα. Παράλληλα, ένας στους τέσσερις (26%) θα πλήρωνε περισσότερο για προϊόντα που προωθούν την υγεία και την ευεξία. 

Τα brands στο μικροσκόπιο του Έλληνα καταναλωτή

Η πανδημία έχει αλλάξει και τον τρόπο που οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν και επιλέγουν τα brands. Δύο στους πέντε (41%) έχουν αλλάξει τις μάρκες που αγοράζουν, είτε για να μειώσουν τα έξοδά τους (23%), είτε για να υποστηρίξουν την τοπική οικονομία, τις τοπικές επιχειρήσεις ή τα καταστήματα της γειτονιάς τους (23%), είτε έχουν στραφεί σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (15%). 

Την ίδια ώρα, η εμπειρία της υγειονομικής και οικονομικής κρίσης έχει ευαισθητοποιήσει τους καταναλωτές ως προς την ανάγκη οι επιχειρήσεις να έχουν έναν θετικό αντίκτυπο στην κοινωνία, αυξάνοντας τις προσδοκίες από τα brands. Τρεις στους τέσσερις καταναλωτές (73%) θεωρούν ότι τα brands πρέπει να συμπεριφέρονται με ηθικό τρόπο και σύμφωνα με τις προσδοκίες της κοινωνίας, και δύο στους τρεις (66%) θεωρούν ότι τα brands έχουν την υποχρέωση να γίνουν καταλύτες θετικής αλλαγής στον κόσμο. Ωστόσο, μόνο 24% των καταναλωτών δηλώνουν ότι είναι ικανοποιημένοι από τις υπάρχουσες δράσεις και πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουν τα brands. 

Και εάν μία επιχείρηση μέσα από μία ενέργειά της κλονίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, οι Έλληνες εμφανίζονται αποφασισμένοι, και πιο έτοιμοι από τους καταναλωτές άλλων χωρών, να την τιμωρήσουν, διακόπτοντας (63%) ή μειώνοντας (51%) τις αγορές των προϊόντων της, παροτρύνοντας άλλους να κάνουν το ίδιο (47%), ή μέσω αρνητικών σχολίων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (23%).  

Πέντε τυπολογίες του Έλληνα καταναλωτή του Αύριο

Με βάση τις προτεραιότητες που οι ίδιοι θέτουν, οι Έλληνες καταναλωτές κατατάσσονται σε πέντε βασικές τυπολογίες (segments), που αναμένεται να κυριαρχήσουν στη μετά-COVID εποχή, με την κάθε μια από αυτές να περιλαμβάνει ανθρώπους με διαφορετική στάση και τρόπο ζωής. Οι τυπολογίες αυτές ευθυγραμμίζονται, σε μεγάλο βαθμό, με το παγκόσμιο και ευρωπαϊκό δείγμα. 

Όπως είναι αναμενόμενο, η μεγαλύτερη τυπολογία (Affordability First - 32%) περιλαμβάνει καταναλωτές που προσπαθούν να τα «βγάλουν πέρα», κάνοντας συνετή οικονομική διαχείριση. Ωστόσο, δύο τυπολογίες μικρότερης απήχησης αντιπροσωπεύουν, συνδυαστικά, ένα αντίστοιχο ποσοστό: εκείνοι που είναι ευαισθητοποιημένοι προς έναν υπέρτατο σκοπό, και, συγκεκριμένα, τον πλανήτη και το περιβάλλον (Planet First - 18%), και το κοινωνικό σύνολο (Society First - 14%). Η εικόνα συμπληρώνεται με τους καταναλωτές που θέτουν ως κυρίαρχο στόχο τη διασφάλιση της υγείας των ιδίων και των οικογενειών τους (Safety First - 21%) και αυτούς που αναζητούν εμπειρίες για να ζουν τη ζωή στο έπακρο, να υιοθετούν το καινούριο και να πειραματίζονται (Experience First - 16%).  

naftemporiki.gr


 

Αρχείο

Εμφάνιση περισσότερων

EMAIL THIVAHELLAS@YAHOO.COM


HELLASTHIVA

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

«Ίσως και πάνω απο 40% η ανεργία στην Β. Ελλάδα» λένε εκπρόσωποι εργαζομένων

Στα επίπεδα ανεργίας, στις εργασιακές συνθήκες μέσα στην πανδημία του κορωνοϊού και σε τοπικά προβλήματα με επιπτώσεις στην απασχόληση αναφέρθηκαν εκπρόσωποι των εργατικών κέντρων της Βόρειας Ελλάδας, σε συνέντευξη τύπου, ενόψει της διοργάνωσης της φετινής ΔΕΘ.

Ευρωβαρόμετρο: Το 53% των Ελλήνων εξακολουθεί να μην εμπιστεύεται τις κυβερνήσεις.

Συντριπτική είναι η πλειοψηφία Ελλήνων και ευρωπαίων που στηρίζουν την άποψη ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να παρέχει πόρους μόνο στα κράτη - μέλη που σέβονται το κράτος δικαίου και τις δημοκρατικές αρχές της. Σύμφωνα με το Ευρωβαρόμετρο, που δημοσιεύτηκε σήμερα, 9 στους 10 Έλληνες  και 4 στους 5 Ευρωπαίους,

Νέα προσφυγή των Δανών στην Ε.Ε. βλέπει… τρύπες, εισαγόμενο γάλα για φέτα

Δεν είναι η πρώτη φορά που οι Δανοί αμφισβητούν το νομικό καθεστώς της Φέτας στην Ε.Ε., ωστόσο για πρώτη φορά, θέτουν επ’ αμφιβόλω την τήρηση των κανόνων παρασκευής της Φέτας από την Ελλάδα. Εικάζεται μάλιστα ότι αυτή τη φορά γίνεται επίκληση στοιχείων βάσει των οποίων η ετήσια εγχώρια παραγωγή αιγοπρόβειου γάλακτος δεν επαρκεί

Χειροποίητα κρητικά παξιμάδια

Προετοιμασία 40′, Αναμονή 3 ώρες και 10′, Ψήσιμο 3-4 ώρες ΥΛΙΚΑ (για περίπου 24 ντάκους) 2 φακελάκια ξερή μαγιά (16 γρ.) 1½ λίτρο νερό, σε θερμοκρασία δωματίου 2 κ.σ. μέλι

Η υποκρισία της Μέρκελ για την Ελλάδα…

Σεραφείμ Κοτρώτσος «Η ευρωκρίση, όταν ζήτησα τόσο πολλά από τους ανθρώπους της Ελλάδας». Αυτή ήταν η απάντηση που έδωσε η Άνγκελα Μέρκελ στην ερώτηση “ποια ήταν η πιο δύσκολη στιγμή της πολιτικής διαδρομής της”,

Μελέτη – Ο κοροναϊός έφερε πτώση των γεννήσεων σε Ευρώπη και ΗΠΑ

Πτώση των γεννήσεων επέφερε σε Ευρώπη (ιδίως στη Νότια) και σε ΗΠΑ η πανδημία Covid-19, σύμφωνα με μια νέα διεθνή επιστημονική μελέτη, που επιβεβαιώνει ανάλογα ευρήματα προηγούμενων ερευνών. Έτσι, πέρα από την αύξηση των θανάτων (4,5 εκατομμύρια παγκοσμίως μέχρι σήμερα), ο κορονοϊός έπληξε τη δημογραφική δυναμική των πληθυσμών και από την πλευρά των γεννήσεων.

Σημαντικά ευρήματα από τις ανασκαφές στην περιοχή της Φαλάσαρνας

Συνεχίζεται, για μία ακόμη χρονιά, η συστηματική αρχαιολογική έρευνα στον χώρο της Ελληνιστικής ναυτικής πόλης με σημαντικό λιμάνι στην περιοχή της Φαλάσαρνας στην Κίσαμο του Νομού Χανίων.

Τραχανόσουπα

Υλικά Μία κούπα ξινό τραχανά Μία κούπα φρέσκο γάλα πλήρες Μία κουταλιά βούτυρο Δύο λίτρα νερό Αλάτι Πιπέρι     

Σε mini lockdown η εστίαση από την Δευτέρα - «Χάνουμε το 50% των πελατών μας»

«Η εστίαση από τις 13 Σεπτεμβρίου μέχρι και το τέλος Μαρτίου του 2022 μπαίνει σε mini lockdown» με την εφαρμογή των μέτρων που έχουν ανακοινωθεί από την κυβέρνηση για τους ανεμβολίαστους δήλωσε σήμερα ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ κ. Γιώργος Καββαθάς .

Συστράτευση μικρών ελαιοπαραγωγών για την αύξηση τιμών.

Ζητούμενο γίνεται η αντιπροσώπευση του παραδοσιακού ελαιώνα στην αλυσίδα αξίας και η διεκδίκηση καλύτερων τιμών αλλά και μιας περίοπτης θέσης στα ράφια των σούπερ μάρκετ, όσο παράλληλα οι ίδιοι οι παραγωγοί αναλαμβάνουν επικουρικά τον ρόλο του ελεγκτή, επιτηρώντας την πιάτσα για τυχόν φαινόμενα απάτης.