Αλκοολούχα ποτά: Στο +17,26% ο τζίρος στα σούπερ μάρκετ - Αύξηση και της οικιακής κατανάλωσης λόγω πανδημίας

Με διψήφια ποσοστά κινήθηκαν όλες οι κατηγορίες αλκοολούχων ποτών στα σούπερ μάρκετ το 2021, κάτι το οποίο είναι λογικό από τη στιγμή που ο κόσμος έμεινε σπίτι του για μεγάλο διάστημα και της περσινής χρονιάς, καθώς το πρώτο τετράμηνο του 2021 η χώρα βρισκόταν σε καθεστώς lockdown.   Στους μήνες που ακολούθησαν ο τζίρος μετατοπίστηκε στη HoReCa αγορά με το άνοιγμα της εστίασης, για να ενισχυθούν και πάλι οι πωλήσεις των ποτών στη λεγόμενη «ζεστή» αγορά με τα νέα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν από την κυβέρνηση.

Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία της IRI Hellas, η οποία εξετάζει δεδομένα του οργανωμένου λιανεμπορίου σε ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, τα αλκοολούχα ποτά εμφάνισαν αύξηση τζίρου σε ποσοστό 17,26% συγκριτικά με το 2020 και ανάπτυξη 19,21% σε όρους όγκου πωλήσεων.   Ουίσκι

Με ρυθμό 14,6% έτρεξε η μεγαλύτερη κατηγορία των αλκοολούχων ποτών, με τον συνολικό τζίρο να ανέρχεται σε 65,13 εκατ. ευρώ. Η αύξηση της ζήτησης ήταν μεγάλη σε όλες τις περιοχές, με τη Βόρεια Ελλάδα να καταγράφει ρυθμό ανάπτυξης 19,8%, την Κρήτη 18,3% και την Κεντρική Ελλάδα 15,4%. Η κατανάλωση ήταν περισσότερο αυξημένη στα μεγάλα σούπερ μάρκετ (άνω των 2.500 τ.μ.) με +18,1% σε σχέση με το 2020, ενώ τα υπόλοιπα καταστήματα κινήθηκαν στα επίπεδα μεταξύ 11,5%-14,9%. Μεταξύ των κορυφαίων brands που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ περιλαμβάνονται τα Famous Grouse, Grants, Haig, Jameson, Johnnie Walker κ.ά.

Βότκα

Ανεβασμένες σε ποσοστό 18,4% ήταν οι ετήσιες πωλήσεις για τη βότκα. Όλες οι περιοχές κατέγραψαν αύξηση του τζίρου, με τις μεγαλύτερες να εντοπίζονται σε Κρήτη (+32%), Πελοπόννησο (25,6%) και Κεντρική Ελλάδα (19,1%). Τα hypermarkets παρουσίασαν τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης της κατηγορίας με άνοδο τζίρου 26,9%, με τα μικρότερα καταστήματα να κινούνται μεταξύ 16,6%-19,2%. Στα κορυφαία brands της κατηγορίας περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, οι Absolut, Serkova, Smirnoff, Stolichnaya κ.ά.

Τζιν

Τη μεγαλύτερη αύξηση από όλες τις κατηγορίες κατέγραψε το τζιν τόσο σε αξία (κατά 28,3%, στα 14 εκατ. ευρώ) όσο και σε όγκους (+45,5%,στα 606 χιλ. λίτρα). Όλες οι περιοχές εμφάνισαν εντυπωσιακή άνοδο του τζίρου, με τη Θεσσαλονίκη να κυριαρχεί με ποσοστό 59,2%. Οι υπόλοιπες ακολούθησαν με αύξηση πωλήσεων τζιν από 34,2% μέχρι 39,7%. Εξετάζοντας τις κατηγορίες των καταστημάτων, εδώ υπήρξε έκπληξη καθώς την πρωτιά σε αύξηση πωλήσεων εμφάνισαν τα καταστήματα 400-1.000 τ.μ. (+44,8%), με τα hypermarkets να ακολουθούν με ποσοστό 37,6% και από κοντά τα υπόλοιπα με 34,2%-34,5%. Στα κορυφαία brands της κατηγορίας περιλαμβάνονται τα Beefeater, Bombay, Gordons, Hendricks, Tanqueray κ.ά.

Ρούμι

Με 12,9% αναπτύχθηκε το ρούμι, το οποίο έκλεισε το 2021 με τζίρο 5,88 εκατ. ευρώ. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι μόνο μία περιοχή υποχώρησε, η Θεσσαλονίκη (-2,1%), ενώ οι υπόλοιπες εμφάνισαν διψήφια ποσοστά ανόδου, με την Κρήτη να ξεχωρίζει με +26,3%. Τα μεγάλα σούπερ μάρκετ πρωταγωνίστησαν σε αυτή την κατηγορία σε αύξηση της κατανάλωσης (21,9%), σε μεγάλη απόσταση έναντι των υπολοίπων καταστημάτων τα οποία σημείωσαν ρυθμούς ανάπτυξης από 9,9% μέχρι 13,6%. Τα βασικότερα brands της κατηγορίας είναι τα Bacardi, Captain Morgan, Havana Club, Malibu κ.ά.

Τεκίλα

Η κατηγορία της τεκίλας, η μικρότερη του τομέα, εμφάνισε άνοδο 20,2%, στα 1,83 εκατ. ευρώ, με την Κρήτη να πρωταγωνιστεί με ρυθμό ανάπτυξης 33,9%, ακολουθούμενη από την Πελοπόννησο (25,8%) και την Αττική (19,8%). Τα hypermarkets ξεχώρισαν και σε αυτή την κατηγορία καταγράφοντας ανάπτυξη 35%, έναντι αποδόσεων 7,6%-20% των μικρότερων καταστημάτων. Σε αυτή την κατηγορία ξεχωρίζουν, μεταξύ άλλων brands, όπως η Don julio, η Jose Cuervo, η Olmeca κ.ά.                                                                www.imerisia.gr