Αλκοολούχα ποτά: Στο +17,26% ο τζίρος στα σούπερ μάρκετ - Αύξηση και της οικιακής κατανάλωσης λόγω πανδημίας
Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία της IRI Hellas, η οποία εξετάζει δεδομένα του οργανωμένου λιανεμπορίου σε ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, τα αλκοολούχα ποτά εμφάνισαν αύξηση τζίρου σε ποσοστό 17,26% συγκριτικά με το 2020 και ανάπτυξη 19,21% σε όρους όγκου πωλήσεων. Ουίσκι
Με ρυθμό 14,6% έτρεξε η μεγαλύτερη κατηγορία των αλκοολούχων ποτών, με τον συνολικό τζίρο να ανέρχεται σε 65,13 εκατ. ευρώ. Η αύξηση της ζήτησης ήταν μεγάλη σε όλες τις περιοχές, με τη Βόρεια Ελλάδα να καταγράφει ρυθμό ανάπτυξης 19,8%, την Κρήτη 18,3% και την Κεντρική Ελλάδα 15,4%. Η κατανάλωση ήταν περισσότερο αυξημένη στα μεγάλα σούπερ μάρκετ (άνω των 2.500 τ.μ.) με +18,1% σε σχέση με το 2020, ενώ τα υπόλοιπα καταστήματα κινήθηκαν στα επίπεδα μεταξύ 11,5%-14,9%. Μεταξύ των κορυφαίων brands που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ περιλαμβάνονται τα Famous Grouse, Grants, Haig, Jameson, Johnnie Walker κ.ά.
Βότκα
Ανεβασμένες σε ποσοστό 18,4% ήταν οι ετήσιες πωλήσεις για τη βότκα. Όλες οι περιοχές κατέγραψαν αύξηση του τζίρου, με τις μεγαλύτερες να εντοπίζονται σε Κρήτη (+32%), Πελοπόννησο (25,6%) και Κεντρική Ελλάδα (19,1%). Τα hypermarkets παρουσίασαν τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης της κατηγορίας με άνοδο τζίρου 26,9%, με τα μικρότερα καταστήματα να κινούνται μεταξύ 16,6%-19,2%. Στα κορυφαία brands της κατηγορίας περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, οι Absolut, Serkova, Smirnoff, Stolichnaya κ.ά.
Τζιν
Τη μεγαλύτερη αύξηση από όλες τις κατηγορίες κατέγραψε το τζιν τόσο σε αξία (κατά 28,3%, στα 14 εκατ. ευρώ) όσο και σε όγκους (+45,5%,στα 606 χιλ. λίτρα). Όλες οι περιοχές εμφάνισαν εντυπωσιακή άνοδο του τζίρου, με τη Θεσσαλονίκη να κυριαρχεί με ποσοστό 59,2%. Οι υπόλοιπες ακολούθησαν με αύξηση πωλήσεων τζιν από 34,2% μέχρι 39,7%. Εξετάζοντας τις κατηγορίες των καταστημάτων, εδώ υπήρξε έκπληξη καθώς την πρωτιά σε αύξηση πωλήσεων εμφάνισαν τα καταστήματα 400-1.000 τ.μ. (+44,8%), με τα hypermarkets να ακολουθούν με ποσοστό 37,6% και από κοντά τα υπόλοιπα με 34,2%-34,5%. Στα κορυφαία brands της κατηγορίας περιλαμβάνονται τα Beefeater, Bombay, Gordons, Hendricks, Tanqueray κ.ά.
Ρούμι
Με 12,9% αναπτύχθηκε το ρούμι, το οποίο έκλεισε το 2021 με τζίρο 5,88 εκατ. ευρώ. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι μόνο μία περιοχή υποχώρησε, η Θεσσαλονίκη (-2,1%), ενώ οι υπόλοιπες εμφάνισαν διψήφια ποσοστά ανόδου, με την Κρήτη να ξεχωρίζει με +26,3%. Τα μεγάλα σούπερ μάρκετ πρωταγωνίστησαν σε αυτή την κατηγορία σε αύξηση της κατανάλωσης (21,9%), σε μεγάλη απόσταση έναντι των υπολοίπων καταστημάτων τα οποία σημείωσαν ρυθμούς ανάπτυξης από 9,9% μέχρι 13,6%. Τα βασικότερα brands της κατηγορίας είναι τα Bacardi, Captain Morgan, Havana Club, Malibu κ.ά.
Τεκίλα
Η κατηγορία της τεκίλας, η μικρότερη του τομέα, εμφάνισε άνοδο 20,2%, στα 1,83 εκατ. ευρώ, με την Κρήτη να πρωταγωνιστεί με ρυθμό ανάπτυξης 33,9%, ακολουθούμενη από την Πελοπόννησο (25,8%) και την Αττική (19,8%). Τα hypermarkets ξεχώρισαν και σε αυτή την κατηγορία καταγράφοντας ανάπτυξη 35%, έναντι αποδόσεων 7,6%-20% των μικρότερων καταστημάτων. Σε αυτή την κατηγορία ξεχωρίζουν, μεταξύ άλλων brands, όπως η Don julio, η Jose Cuervo, η Olmeca κ.ά. www.imerisia.gr