Ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου: Ποια «αγκάθια» δυσκολεύουν τους ιδιοκτήτες που θέλουν να πουλήσουν...

Η ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου εφαρμόζεται στην Ελλάδα από τον Απρίλιο του 2022 κι έχει να κάνει με την ταυτότητα του ακινήτου το οποίο πουλάμε και εκεί εμπεριέχονται όλα τα στοιχεία του κτιρίου ηλεκτρονικά, όλα τα έγγραφα τα οποία αφορούν το ακίνητο, είπε στο ΕΡΤNEWS ο πρόεδρος Μεσιτών Αθηνών-Αττικής Λευτέρης Ποταμιάνος.

Περιλαμβάνει την σωστή εμβαδομέτρηση του ακινήτου, νομιμοποιήσεις αυθαιρεσιών ή τακτοποίησης εάν υπάρχουν, όλα τα χαρτιά που αφορούν το ακίνητο και την πολεοδομική του υπόσταση.

Αυτό που συμβαίνει τώρα και δεν είναι κάτι καινούργιο, υπάρχει από την αρχή και πιέζουμε πάρα πολύ για να λυθεί, γιατί ακυρώνονται πάρα πολλές συναλλαγές.

Παλαιότερα οι κατασκευαστές των κτιρίων ή εργολάβοι που έφτιαχναν τα ακίνητα, ξέφευγαν στα μέτρα.

Δηλαδή φτιάχνανε ένα ακίνητο 100 τετραγωνικά και πιθανώς τα τετραγωνικά να ήταν 102 ή 103.
Τώρα τι συμβαίνει:

Πάω εγώ να πουλήσω ένα ακίνητο το οποίο το έχω από παλιά, έρχεται ο μηχανικός να κάνει αυτοψία, βλέπει ότι δεν είναι 100 τετραγωνικά όπως λέει η κάτοψη από τα χαρτιά που έχει πάρει από την πολεοδομία κι ότι έχει μπει δύο τετραγωνικά μέσα στον άλλον ιδιοκτήτη, και πρέπει αυτός να συμφωνήσει ή να πείσω εγώ που είμαι ιδιοκτήτης τον δίπλα μου, τον γείτονά μου, για να μπορέσουμε να υπογράψουμε τροποποίηση της σύστασης, για να κάνω το συμβόλαιο.

  • Εάν όμως ο άλλος δεν θέλει, δεν γίνεται συμβόλαιο.

Γιατί αν εγώ έχω μπει δύο τετραγωνικά μέσα, ο τοίχος από εξαρχής από την κατασκευή του έχει μπει μέσα στο διαμέρισμα του άλλου, πρέπει να κάνουμε μεταξύ μας μια τροποποίηση σύστασης οριζοντίου ιδιοκτησίας, η οποία αφορά βέβαια όλη την πολυκατοικία.

  • Αυτό είναι το παράλογο. Και λέμε ότι πρέπει να υπάρξει μια μονομερής τροποποίηση, διότι αν δεν συμφωνεί ο δίπλα, είσαι τελικά εκβιαζόμενος και δεν μπορείς να υπογράψεις συμβόλαιο.

Εκεί λοιπόν εμείς λέμε ότι πρέπει να γίνει μια νομοθετική παρέμβαση για μονομερή τροποποίηση της σύστασης της οριζοντίου ιδιοκτησίας και όχι να έχεις ανάγκη τον διπλανό σου.

Η μεταβίβαση ακινήτου είναι μια επίπονη και δύσκολη διαδικασία. Όπως έχουμε ξαναπεί έχουν γίνει κάποια βηματάκια, όμως απέχουμε ακόμα για να τα κάνουμε όλα γρήγορα. Είναι πολυδαίδαλη υπόθεση το να μεταβιβάσεις μια ιδιοκτησία ενός ακινήτου. Το έχουμε θίξει πάρα πολλές φορές το θέμα, αλλά δεν έχουμε ακόμη κάποια απάντηση, κατέληξε.

www.ertnews.gr