Volkswagen: Σχεδιάζει 15.000 απολύσεις στη Γερμανία.Η εταιρεία έχει αποφασίσει να κλείσει εργοστάσια παραγωγής στη Γερμανία...

Η Volkswagen θα μπορούσε να προωθήσει εφέτος τις αποφάσεις για το κλείσιμο δύο ή τριών εργοστασίων της στη Γερμανία, ανοίγοντας το δρόμο για περισσότερες από 15.000 περικοπές θέσεων εργασίας, εκτιμούν αναλυτές της αμερικανικής επενδυτικής τράπεζα Jefferies, σύμφωνα με το Bloomberg.

«Η VW θα μπορούσε να κλείσει τις εγκαταστάσεις παραγωγής χωρίς την έγκριση του εποπτικού συμβουλίου, κάτι που θα μπορούσε να κοστίσει στην εταιρεία έως και 4 δισεκατομμύρια ευρώ το τέταρτο τρίμηνο από τις προγραμματισμένες περικοπές θέσεων εργασίας», αναφέρει η Jefferies, επικαλούμενη σχόλια στελεχών της VW.

Το εποπτικό συμβούλιο είχε μπλοκάρει στο παρελθόν προσπάθειες αναδιάρθρωσης από τη διοίκηση της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι μισές από τις έδρες στο εποπτικό συμβούλιο κατέχονται από εκπροσώπους των εργαζομένων.

Η Volkswagen έχει αποφασίσει να κλείσει εργοστάσια παραγωγής στη Γερμανία για πρώτη φορά, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία στις 2 Σεπτεμβρίου.

Η VW κατήγγειλε πλέον τις συλλογικές συμβάσεις, οι οποίες, μεταξύ άλλων, ρυθμίζουν την ασφάλεια εργασίας που ίσχυε εδώ και τρεις δεκαετίες. Ο πρώτος γύρος διαπραγματεύσεων έχει προγραμματιστεί για τις 25 Σεπτεμβρίου.

«Τα συνδικάτα θα πρέπει να αισθάνονται πίεση για να καταλήξουν σε νέες συμφωνίες, ενώ η VW θα είναι σε θέση να προχωρήσει στις απολύσεις», ανέφεραν οι αναλυτές της Jefferies, επικαλούμενοι σχόλια της VW κατά τη διάρκεια έκθεσης στη Βόρεια Αμερική. «Υπάρχει κίνδυνος λειτουργικής διαταραχής, αλλά τα συνδικάτα μπορούν να απεργούν μόνο για τους μισθούς, όχι για το κλείσιμο εργοστασίων ή τις απολύσεις, εάν οι τελευταίες δεν καλύπτονται συμβατικά».

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας αντιμετωπίζει μεγάλα προβλήματα λόγω του υψηλού κόστους και του ανταγωνισμού από την Tesla και τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, με επικεφαλής την BYD.

Ο οικονομικός διευθυντής  της VW, Αρνο Αντλιτζ, τόνισε ότι περίπου δύο εκατομμύρια οχήματα λιγότερα πωλούνται πλέον ετησίως στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου σε σχέση με πριν την πανδημία, με τη Volkswagen να αντιπροσωπεύει το ένα τέταρτο της μείωσης.

www.naftemporiki.gr