ΣΕΠΕΕ: Μεταχειρισμένα ρούχα αγόρασαν τέσσερις στους 10 Βρετανούς το 2023.Αυξήθηκαν οι αγορές σε φυσικά καταστήματα, ενώ μείωση παρουσίασαν αυτές μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου.
Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι η τρίτη μεγαλύτερη αγορά ενδυμάτων και υποδημάτων παγκοσμίως, μετά την Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες, με μέγεθος που ανέρχεται σε αξία σε 67,54 δισ. ευρώ ή 57,92 δισ. λίρες.
Ειδικότερα, στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2023, από τις 57,92 δισ. λίρες, οι 29,4 δισ. λίρες αντιστοιχούσαν σε αγορές μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου, διαγράφοντας πτωτική πορεία από το 2021 (32,9 δισ. λίρες). Τα ενδύματα αντιπροσώπευαν το μεγαλύτερο μέρος των συνολικών ετήσιων δαπανών, ανερχόμενες το 2023 στα 21,7 δισ. λίρες από 23,9 δισ. λίρες το 2021.
Παράλληλα, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Έτοιμου Ενδύματος Ελλάδος, το μερίδιο των αγορών σε φυσικά καταστήματα συνεχίζει να αυξάνεται, καθώς η ισορροπία μετά την πανδημία, έχει αποκατασταθεί.
Αναφορικά με τις διαδικτυακές πωλήσεις, παρατηρείται αυξανόμενη χρήση του κινητού τηλεφώνου για την πραγματοποίηση αγορών. Οι αγορές των καταναλωτών επηρεάζονται από τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης, και ιδιαίτερα από το Facebook, με τη χρήση του TikTok να παρουσιάζει συνεχή ανοδική πορεία.
Μια άλλη τάση με ανοδική πορεία είναι η αγορά μεταχειρισμένων ενδυμάτων (41% των καταναλωτών δήλωσε ότι έχει αγοράσει μεταχειρισμένα ρούχα το 2023).
Από τις συνολικές ηλεκτρονικές πωλήσεις ενδυμάτων που το 2023 ανήλθαν σε 21,7 δισ. λίρες, 11 δισ. λίρες αντιστοιχούσαν σε πωλήσεις γυναικείων ενδυμάτων και 6,4 δισ. λίρες δαπανήθηκαν σε αγορές ανδρικών ενδυμάτων. Οι πωλήσεις των γυναικείων σημείωσαν πτώση, -9% το 2023 έναντι του 2022, μειωμένες σε αξία κατά 1 δισ. λίρες. Οι δαπάνες για αγορά ανδρικών ενδυμάτων μειώθηκαν επίσης κατά -1,2% το 2023.
Τέλος οι πωλήσεις παιδικών ρούχων ανήλθαν σε 2,85 δισ. λίρες το 2023 από 2,88 δισ. λίρες το 2022, μειωμένες κατά -1,3%.
www.euro2day.gr