Παρασκευή, 31 Ιανουαρίου 2020

Αυτή η συνήθεια θα σας βοηθήσει να κοιμηθείτε πιο γρήγορα

Ο ύπνος είναι ένα κομμάτι που σίγουρα έχει απασχολήσει πολλούς κατά καιρούς.

Περίοδος άγχους, έντασης ή απλά ανεξήγητης αϋπνίας. Στριφογυρίζεις στο κρεβάτι και δεν μπορείς να χαλαρώσεις με τίποτα. Δεν κοιμάσαι όσες ώρες χρειάζεσαι ώστε να έχεις ενέργεια την επόμενη μέρα.

Ο ψυχολόγος ύπνου Joshua Tal σου προτείνει κάτι απλό και καθόλου καινοτόμο για να κοιμάσαι σαν πουλάκι. Το διάβασμα.

Όσοι είναι βιβλιοφάγοι και δεν υπάρχει περίπτωση να μην διαβάσουν λίγες σελίδες πριν τον ύπνο, θα το καταλάβουν. «Το διάβασμα πριν τον ύπνο είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να χαλαρώσεις και να βγάλεις από πάνω σου την ένταση της ημέρας. Χωρίς ηλεκτρονικές συσκευές που σου αποσπούν την προσοχή και διακόπτουν τις φάσεις του ύπνου, όταν είναι σε λειτουργία. Όσο έχεις δίπλα σου το κινητό και ακούς τις ενημερώσεις και τα μηνύματα, δημιουργείς πρόβλημα στην μηχανισμό χαλάρωσης», τονίζει ο ειδικός.


Το διάβασμα σε βοηθά να κοιμηθείς
Εκτός του ότι είναι ένας εξαιρετικός τρόπος χαλάρωσης, παίρνεις κι άλλα οφέλη από την αγαπημένη σου συνήθεια. Μειώνεται το στρες, ενισχύεις την καλή διάθεση αλλά και τη γνωστική λειτουργία του εγκεφάλου. Προτού όμως πιάσεις ένα βιβλίο που σε ενθουσιάζει και είναι το φάρμακο κατά της αϋπνίας, ακολούθησε τα 2 βήματα που σου προτείνει ο Δρ. Tal.
Μην κοιμηθείς αμέσως
Ας πούμε ότι έχεις διαβάσει αρκετή ώρα και έχεις φτάσει σε ένα σημείο νύστας. Νιώθεις έτοιμη να παραδοθείς στο μαξιλάρι σου. Μην βιάζεσαι. Άφησε το βιβλίο στο κομοδίνο σου και δώσε στον εαυτό σου 15 λεπτά, προτού σβήσεις το φως. Δώσε χρόνο στον εαυτό σου να ηρεμήσει πλήρως. Χωρίς τη βοήθεια του κινητού σου.
Διάβασε κάτι ελαφρύ
Οι ειδικοί προτείνουν ένα βιβλίο που θα σε χαλαρώσει. «Διάβασε ό,τι σου αρέσει, αρκεί να μην είναι ιδιαίτερα τρομακτικό ή διεγερτικό. Ή μυστηρίου». Αντικειμενικά μιλώντας, δεν είναι αυτή η σωστή ώρα για να προσπαθήσεις να λύσεις ένα μυστήριο ή να τρομάξεις από περιγραφές ενός βιβλίου τρόμου.             www.govastileto.gr