Καταγγελία: Εξιτήριο σε ανοσοκατεσταλμένη ασθενή με covid19 δίνει η γιατρός στο νοσοκομείο Χαλκίδας

Ασθενής που βρίσκεται εν μέσω χημειοθεραπευτικής διαδικασίας, λόγω αφαίρεσης πολύμορφου γλοιοβλαστώματος διαγνώσθηκε με covid19. Κατέρρευσε και οι εξετάσεις έδειξαν αιματοκρίτη στο 23,9 και χρειάστηκε μεταφορά στα ΤΕΠ covid του νοσοκομείου Χαλκίδας όπου της χορήγησαν δύο φιάλες αίμα και εισήχθη στην κλινική covid. Το οξυγόνο της σύμφωνα με την καταγγελία είχε πέσει στο 95 ωστόσο, η γιατρός της είπε στα παιδιά της να την πάρουν σπίτι γιατί είναι καλά και να της χορηγήσουν εκεί οξυγόνο και δεν υπάρχει πρόβλημα να πέσει και στο 93. Έκπληξη προκαλεί και το γεγονός ότι η γιατρός που έγραψε το εξιτήριο στο νοσοκομείο Χαλκίδας ανέφερε στο γιο της ασθενούς «Κοιτάξτε να σας πω, η μητέρα σας δεν έχει κανένα πρόβλημα, αλλά μην ξαφνιαστείτε αν φύγει για τα εις ανώτερα. Οι  εξετάσεις είναι καλές, αλλά η κλινική της εικόνα δεν είναι».

Τα ερωτήματα που τίθενται είναι πολλά. 

Αφού η κλινική της εικόνα δεν είναι καλή τότε για πιο λόγο της ετοίμασε εξιτήριο; 

Επίσης, κάνει χημειοθεραπείες και διαγνώσθηκε με covid19. 

Σύμφωνα με το πρωτόκολλο δεν θα έπρεπε οι γιατροί να της χορηγήσουν αντιική θεραπεία; 

Η θέση του διοικητή στο ερώτημα της «Ν» γιατί να βγει ενώ είναι ανοσοκατασταλμένη ήταν ότι η γιατρός της ξέρει και ο ίδιος ως διοικητής δεν μπορεί να παρέμβει στο έργο των ιατρών. Σεβαστό, δεν είναι στις αρμοδιότητες που περιγράφονται στο άρθρο 7 που αφορά την διοίκηση των νοσοκομείων. 

Ωστόσο, αν η ασθενής υπάρχει κίνδυνος να καταλήξει βγαίνοντας από το νοσοκομείο αυτό δεν θα έχει αντίκτυπο στο ίδιο το νοσοκομείο; 

 Ακολουθεί αυτούσια όλη η καταγγελία 

 Επώνυμη καταγγελία: 

Ονομάζομαι Σταμάτης Ζησίμου, είμαι δημοσιογράφος από 1997 και από το 2004  ενημερώνω την κοινή γνώμη από τη Ναυτεμπορική. Πρόσφατα, στα τέλη Μαΐου του 2022, έλαβα διάκριση  από το Ίδρυμα Μπότση για την αντικειμενική ενημέρωση των αναγνωστών για θέματα οικονομικού ρεπορτάζ από  τη Ναυτεμπορική.

Ελάχιστη, όμως, πιστεύω, σημασία έχουν αυτά, όταν πρόκειται να ένα μείζον θέμα που σχετίζεται με τη ζωή ενός ανθρώπου σε περίοδο πανδημίας. Εκτός και αν υπάρχει κάτι πιο πολύτιμο από την  ανθρώπινη ζωή και δεν το γνωρίζω.

Είμαι απολύτως βέβαιος ότι πάρα πολλοί έχετε βρεθεί στη δική μου θέση, όπως  θα περιγράψω στη συνέχεια, αδυνατώντας να δημοσιοποιήσετε τον πόνο και την  οργή σας για κάποιους, μη λειτουργικούς «κόμβους» του εθνικού συστήματος υγείας, διότι,  δυστυχώς, δεν σας δόθηκε η δυνατότητα δημόσιας παρέμβασης.

Κι εγώ, όμως, που την έχω, δεν έχω διαφορετική τύχη από όλους, όσοι βιώνουμε ένα προσωπικό – οικογενειακό πρόβλημα και για αυτό, «μπαίνω» απευθείας στο θέμα.

Η μητέρα μου, Σταματούλα Ζησίμου 77 χρονών, διεγνώσθη την περασμένη Παρασκευή 29 Ιουλίου με covid. Η διάγνωση έγινε, όταν ήταν στην 25η ημέρα της ακτινοθεραπευτικής και της 28ης της χημειοθεραπευτικής διαδικασίας, λόγω αφαίρεσης πολύμορφου γλοιοβλαστώματος NOS Grade 4  κατά WHO. Κατέρρευσε κυριολεκτικά,  μη έχοντας τη δυνατότητα να κινήσει τα κάτω άκρα της.

Ουδείς μπορούσε να εξηγήσει την κατάρρευση. Ωστόσο, την ημέρα εκείνη, είχε προγραμματίσει την εβδομαδιαία αιματολογική εξέταση. Αργά το βράδυ, λάβαμε τα αποτελέσματα των εξετάσεων, όπου μεταξύ των άλλων απρόσμενα αρνητικών δεικτών, διαπιστώσαμε  ότι ο αιματοκρίτης της, ήταν 23,9.

Επικοινώνησα αμέσως με την  ακτινοθεραπεύτρια – ογκολόγο θεράπουσα ιατρό του νοσοκομείου Άγιος Σάββας και μου είπε ότι πρέπει να καλέσω άμεσα το ΕΚΑΒ για να μεταβεί στο πλησιέστερο γενικό νοσοκομείο για μετάγγισης αίματος.

Πλην του όγκου, η μητέρα μου, πάσχει από καρδιακή ανεπάρκεια, έχει υποστεί  έμφραγμα, έχει κάνει  δύο bye pass,  έχει βάλει μοσχεύματα και στα δύο γόνατά της και έχει εκφύληση ωχράς κηλίδας  ξηράς μορφής και στα δύο μάτια της.

 Η διάγνωση του covid  έγινε στο κέντρο Μαντουδίου Ευβοίας ,  όπως προανέφερα  την περασμένη  Παρασκευή, κατά τη διάρκεια επείγουσας μεταφοράς.

 Το Σάββατο ψάχνοντας να βρω τι γίνεται με τη μητέρα μου, με αρκετή δυσκολία, έμαθα από νοσηλεύτρια στα ΤΕΠ covid  της Χαλκίδας ότι της χορήγησαν δύο φιάλες αίμα, έχει εισαχθεί στην κλινική covid  και την Κυριακή να καλέσω στο τηλέφωνο 2221355730 και να μιλήσω με την υπεύθυνη γιατρό κυρία Μαρία Κυτίνου.

Πράγματι την Κυριακή κάλεσα  στον συγκεκριμένο αριθμό και συνομίλησα με την κυρία Κυτίνου, όπου - και παρακαλώ τις εισαγγελικές αρχές να κάνουν  άρση του τηλεφωνικού απορρήτου προς επιβεβαίωση  των λεγομένων μου – μου είπε τα εξής: «γιατί τη φέρατε εδώ τη μητέρα σας;»

Στ.Ζ: «Δεν την έφερα εγώ, το ΕΚΑΒ την έφερε» απάντησα.

Μ.Κ. «Κοιτάξτε να σας πω, η μητέρα σας δεν έχει κανένα πρόβλημα, αλλά μην ξαφνιαστείτε αν  φύγει για τα εις ανώτερα».

Γιατί να φύγει εις τα .. ανώτερα; Οι εξετάσεις τι δείχνουν;

Μ.Κ. «Οι  εξετάσεις είναι καλές, αλλά η κλινική της εικόνα δεν είναι»»

Στ. Ζ. «Οπότε;»

Μ.Κ. «Μη σας φανεί τίποτα παράξενο»

Στ. Ζ. «Θα θέλατε να μιλήσετε με την  ακτινοθεραπεύτρια – ογκολόγο για να ανταλλάξετε εκτιμήσεις;».

 Μ.Κ. «Όχι δεν την χρειάζομαι. Έχω να ενημερώσω, άλλους 23, δεν έχω χρόνο»

Την περασμένη Δευτέρα, επικοινώνησα εκ νέου για την καθιερωμένη ενημέρωση. Η κ. Μ.Κ. μου είπε ότι «έχω ειδοποιήσει το ΕΚΑΒ να μεταφέρει τη μητέρα σας στο σπίτι και να προμηθευτείτε οξυγόνο από τον  κ. Πικραμένο. Θα σας το γράψω εγώ, μην τον πληρώσετε».

Στ. Ζ. «Πόσο κορεσμό έχει;»

Μ.Κ. «95 έχει σήμερα, χθες, είχε 97»

Στ.Ζ. «Αυτό δείχνει επιδείνωση…»

Μ.Κ. «Και στο 93 να πάει, δεν υπάρχει πρόβλημα. 97 και 98 έχω  εγώ και εσείς»!!!

Στ. Ζ. «Δεν είναι πρόβλημα το 93»

Μ.Κ. «Πάντως εγώ έχω ζητήσει από το ΕΚΑΒ να την επιστρέψει σπίτι. Πάρτε οξυγόνο και να μάθετε να ζείτε με την covid».

Η ενημέρωση συνεχίστηκε και την Τρίτη, όπου η  κ. Μ.Κ. με ενημέρωσε ότι η μητέρα μου άνοιξε το «ένα μάτι» της (σας παρακαλώ κ.κ. εισαγγελείς άρατε το τηλεφωνικό απόρρητο).

Την Τετάρτη η κ. Μ.Κ. με ενημέρωσε  ότι η μητέρα μου «άνοιξε και το δεύτερο μάτι και από στιγμή σε στιγμή γίνεται διακομιδή στο σπίτι. Αν εσείς θέλετε να την ξεφορτωθείτε, δεν θα την κρατάω εγώ εδώ».

 Δεν είχα άλλη ελπίδα με την κ. Μ.Κ. και επικοινώνησα με τον διοικητή του νοσοκομείου κ. Ευάγγελο Χατζημαργαρίτη.

Ερωτώντας τον γιατί επείγει η έξοδος μια ανοσοκατασταλμένης και με συνοδά νοσήματα από το νοσοκομείο απάντησε:

Ε. Χ. «Η μητέρα σας δεν νοσεί από covid»

Στ.Ζ. «Και από τι νοσεί;»

Ε.Χ. «Έχει covid, αλλά δεν νοσεί, είναι καλά».

Στ.Ζ. «Μπορείτε να μου πείτε γιατί δεν μπορεί να σηκωθεί στα πόδια της»;

Ε.Χ. «Θα ρωτήσω τους γιατρούς και θα σας ενημερώσω. Πάντως εδώ δεν μπορεί να μείνει διότι,  το εξιτήριο έχει υπογραφεί και έχει ειδοποιηθεί το ΕΚΑΒ. Περιμένει να μπει άλλος στη θέση της.  Θέλετε να μεταφέρουμε τη μητέρα σας σε ένα άλλο νοσοκομείο; Εδώ δεν  έχουμε άλλες θέσεις. Οι γιατροί και ο διευθυντής της δεν θέλουν να μείνει η μητέρα ας στο Νοσοκομείο. Συγνώμη, αλλά σήμερα υπέστη έμφραγμα ο πατέρας μου, νέος σε ηλικία και είμαι συντετριμμένος, δεν μπορώ να πω περισσότερα».

Στ. Ζ. «Γιατί η Μ.Κ. και ο διευθυντής της δεν θέλουν να  μείνει στο νοσοκομείο;»

Ε.Χ. «Διότι  η μητέρα σας μπορεί να κολλήσει τη μετάλλαξη ΔΕΛΤΑ και η κατάστασή της να επιβαρυνθεί»

Στ. Ζ. «Από τη συνομιλία μας κ. Χατζημαργαρίτη, προσωπικά, δεν καταλαβαίνω, τι, διοικείτε στο νοσοκομείο της Χαλκίδας…»

Ε. Χ. «Κύριε Ζησίμου είστε δημοσιογράφος και δεν ξέρετε τι κάνει ένας διοικητής νοσοκομείου;»

Στ. Ζ. «Ξέρω ότι ένας διοικητής,  διοικεί έναν οργανισμό, τι άλλο να κάνει;»

Ε.Χ. «Ναι, αλλά εγώ δεν μπορώ να έχω πρόσβαση στη δουλειά των γιατρών. Δεν μπορώ να μιλήσω άλλο,  ο πατέρας μου, έκανε σήμερα στεφανιογραφία»

Στ. Ζ. «Εύχομαι ταχεία ανάρρωση στον πατέρα σας κύριε Χατζημαργαρίτη. Γεια σας»

Ε.Χ.  Γεια σας

Η συνομιλία μας  διήρκησε 35 λεπτά και θα παρακαλούσα τις αρμόδιες αρχές να άρουν το απόρρητο και να δημοσιευθεί αυτούσια,  διότι ο κ. Χατζημαργαρίτης, έλεγε πράγματα  ανούσια και δεν μπορώ να μπω στη διαδικασία να τα μεταφέρω.  

Εύχομαι  ολόψυχα ο  πατέρας του  διοικητή του νοσοκομείου της Χαλκίδας κ. Χατζημαργαρίτη, να έκανε στεφανιογραφία και να μην έπαθε έμφραγμα. Διότι, τη μία είπε το ένα, και τη δεύτερη το άλλο.  Δεν είμαι γιατρός, αλλά είναι διαφορετικά πράγματα η στεφανιογραφία και το έμφραγμα.

Αλλά ευτυχώς, το Εθνικό Σύστημα Υγείας, δεν αποτελείται μόνο από ανθρώπους που αναφέρουν τα παραπάνω. Η συντριπτική πλειονότητα των λειτουργών του, στέκεται  δίπλα στους ασθενείς υπό αντίξοες συνθήκες. Και είναι δεκάδες χιλιάδες αυτοί που καθημερινά υπερβάλουν εαυτόν.

Στο γενικό νοσοκομείο της Χαλκίδας, κάποιοι –  όχι όλοι -  προεξόφλησαν το θάνατο της Σταματούλας Ζησίμου και είπαν να τη στείλουν σπίτι να πεθάνει εν ειρήνη…

Σε άλλα νοσοκομεία όμως, έδωσαν μάχη για να κρατηθεί στη ζωή.

Ευχαριστώ όλο το προσωπικό του Κέντρου Υγείας Μαντουδίου που με τα πενιχρά μέσα υπερβάλλει εαυτόν για την υγεία των κατοίκων της περιοχής.

Ευχαριστώ έναν καρδιολόγο στο νοσοκομείο τη Χαλκίδας που δυστυχώς - είχα το όνομα του σε ατζέντα που έχασα – δεν θυμάμαι το όνομα του και στις 24 Ιανουαρίου του 2021, ήταν εκεί για να διασώσει από έμφραγμα τη μητέρα μου και έδωσε εντολή να μεταφερθεί στην Αθήνα.

Ευχαριστώ τον διευθυντή της  καρδιολογικής  κλινικής του νοσοκομείου Γεώργιος Γεννηματάς κ. Αβραμίδη που τα ξημερώματα της 25ης Ιανουαρίου του 2021, έδωσε πολύωρη μάχη και κράτησε στη ζωή τη  Σταματούλα  Ζησίμου.

Ευχαριστώ από την ίδια κλινική τον  κ. Ραϊσάκη που διέγνωσε εγκαίρως την αναγκαιότητα καρδιολογικής επέμβασης για να διασωθεί.

Ευχαριστώ την κυρία Αντιγόνη Κολιοπούλου καρδιοχειρουργό στο Ωνάσειο που αναγνώρισε το επείγον του προβλήματος και τη χειρούργησε επιτυχώς.

Ευχαριστώ τον συντονιστή διευθυντή της νευροχειρουργικής κλινικής του νοσοκομείου Γεώργιος Γεννηματάς κ. Νίκο Γεωργακούλια, που, όταν άλλοι δίστασαν, ανέλαβε τη χειρουργική επέμβαση για την αφαίρεση του πλέον επιθετικού όγκου στον εγκέφαλο, επιτυγχάνοντας την ολική μακροσκοπικά και μικροσκοπικά αφαίρεσή του, χωρίς ίχνος μετεγχειρητικής παρενέργειας.

Ευχαριστώ τον μικροβιολόγο Δημήτρη Αυγέρη  από τη Χαλκίδα που πάντα δίνει το «παρών» σε επείγουσες καταστάσεις αιματολογικών εξετάσεων.

https://www.naftemporiki.gr/story/1892723/kataggelia-eksitirio-se-anosokatestalmeni-astheni-me-covid19-dinei-i-giatros-sto-nosokomeio-xalkidas