Έρχονται αλλαγές στα ασφάλιστρα και την ασφάλεια των αυτοκινήτων – Το «μαύρο κουτί» και στα αυτοκίνητα
Νέα
δεδομένα υιοθετεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στα αυτοκίνητα τα οποία αλλάζουν
τα δεδομένα στον τομέα της ασφάλειας αλλά και των… ασφαλίστρων.
Χαρακτηριστικά ασφαλείας όπως η έξυπνη υποβοήθηση ταχύτητας..
και το προηγμένο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης αλλά και το λεγόμενο «μαύρο κουτί» γνωστό από τις αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να ενσωματωθούν στα νέα οχήματα από το Μάιο του 2022!
και το προηγμένο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης αλλά και το λεγόμενο «μαύρο κουτί» γνωστό από τις αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να ενσωματωθούν στα νέα οχήματα από το Μάιο του 2022!
Ωστόσο
σύμφωνα με στελέχη της αγοράς η υιοθέτηση όλων των παραπάνω συστημάτων
στα οχήματα αναμένεται να ανατρέψει τα δεδομένα στην ασφαλιστική αγορά
καθώς ειδικά το «μαύρο κουτί» θα μπορεί να δώσει στους ερευνητές των
ατυχημάτων ή δυστυχημάτων πάρα πολλά στοιχεία τα οποία θα αποδεικνύουν
αν ο οδηγός προκάλεσε το συμβάν ή όχι!
Με
λίγα λόγια τα στοιχεία που θα καταγράφονται στο «μαύρο κουτί» θα
μπορούν επίσης να διαμορφώσουν το ύψος των αποζημιώσεων ή ακόμη και το
ύψος των ετήσιων ή μηνιαίων ασφαλίστρων για τον ιδιοκτήτη του οχήματος
αν επιτρέπει στους ειδικούς της εκάστοτε ασφαλιστικής να αντλούν τα
δεδομένα από το «μαύρο κουτί» ώστε να δουν το στιλ οδήγησης που έχει ο
οδηγός και ανάλογα να αυξήσουν ή να μειώσουν τα ασφάλιστρα του οχήματος.
Επίσης
το «μαύρο κουτί» μπορεί να θέσει ένα τέλος στις κλοπές των αυτοκινήτων
καθώς θα εκπέμπει ένα σήμα το οποίο θα μπορούν να εντοπίσουν οι Αρχές!
«Αυτή
η νομοθεσία δείχνει το δρόμο για να σώσουμε χιλιάδες ζωές τα επόμενα
χρόνια. Προτεραιότητά μας ήταν εξαρχής η ασφάλεια όσων χρησιμοποιούν
τους δρόμους, ειδικά τα πιο ευάλωτα μέλη της ομάδας αυτής. Ο πρόσθετος
υποχρεωτικός εξοπλισμός για αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία θα
συμβάλλει σε αυτή την προσπάθεια» δήλωσε η Roza Thun, η οποία ήταν
υπεύθυνη για την πορεία της νέας νομοθεσίας στο Κοινοβούλιο.
Οχήματα εξοπλισμένα για την αποφυγή ατυχημάτων
Τα εξελιγμένα συστήματα που θα πρέπει να εγκατασταθούν σε όλα τα νέα οχήματα περιλαμβάνουν:
Ευφυή υποβοήθηση ταχύτητας.
Μηχανισμό που εμποδίζει την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
Σύστημα προειδοποίησης υπνηλίας και απόσπασης προσοχής του οδηγού.
Σήμα επείγουσας διακοπής της πορείας και καταγραφέα των δεδομένων πορείας του οχήματος («μαύρο κουτί»).
Το
σύστημα Έξυπνης Υποβοήθησης Ταχύτητας (ISA), θα μπορούσε να μειώσει τα
θανατηφόρα τροχαία στους ευρωπαϊκούς δρόμους κατά 20%, σύμφωνα με τις
εκτιμήσεις.
«Το
ISA θα παρέχει στον οδηγό πληροφόρηση, βάσει οδικών χαρτών και
σήμανσης, όταν υπερβαίνεται το όριο ταχύτητας. Δε μιλάμε για ‘κόφτη’
ταχύτητας αλλά για ένα έξυπνο σύστημα που θα προειδοποιεί τους οδηγούς
όταν παραβιάζουν το όριο. Αυτό δε θα βοηθήσει μόνο στην ασφάλειά μας,
αλλά και στο να αποφεύγουμε τα πρόστιμα της τροχαίας» είπε η κυρία Thun.
Για
τα επιβατηγά και τα ελαφρά εμπορικά οχήματα θα είναι επίσης υποχρεωτική
η εγκατάσταση συστήματος πέδησης έκτακτης ανάγκης (το οποίο είναι ήδη
υποχρεωτικό για φορτηγά και λεωφορεία) καθώς και ο μηχανισμός για την
επείγουσα διατήρηση του οχήματος εντός της λωρίδας κυκλοφορίας στην
οποία κινείται.
Η
υποχρεωτική χρήση για τις περισσότερες από αυτές τις τεχνολογίες και τα
συστήματα θα τεθεί σε ισχύ από το Μάιο του 2022 για τα νέα μοντέλα και
από το Μάιο του 2024 για όσα βρίσκονται ήδη στην παραγωγή.
Φορτηγά και λεωφορεία πιο ασφαλή για ποδηλάτες και πεζούς
Τα
φορτηγά και τα λεωφορεία θα πρέπει να σχεδιάζονται και να
κατασκευάζονται με τρόπο που να καθιστά τους πιο ευάλωτους χρήστες των
δρόμων, όπως τους ποδηλάτες και τους πεζούς, πιο εύκολα ορατούς στον
οδηγό (η λεγόμενη «άμεση ορατότητα»). Τα οχήματα αυτά θα πρέπει να είναι
εξοπλισμένα με προηγμένα χαρακτηριστικά για να ελαττώσουν στο μέγιστο
δυνατό βαθμό τα «τυφλά σημεία» μπροστά και στο πλάι του οδηγού, σύμφωνα
με το κείμενο.
Η «άμεση ορατότητα» θα πρέπει να εφαρμοστεί στα νέα μοντέλα από το Νοέμβριο του 2025 και σε υφιστάμενα από το Νοέμβριο του 2028.
Βελτιωμένες δοκιμές πρόσκρουσης (crash test) και ανεμοθωράκων (παρμπρίζ)
Οι
νέοι κανόνες βελτιώνουν επίσης τις προδιαγραφές παθητικής ασφάλειας,
συμπεριλαμβανομένων των εμπρόσθιων και πλευρικών δοκιμών πρόσκρουσης,
καθώς και των ανεμοθωράκων, για να ελαττωθεί το μέγεθος των τραυματισμών
σε πεζούς και ποδηλάτες. Η διαδικασία έγκρισης τύπων ελαστικών θα
βελτιωθεί επίσης με τη θέσπιση δοκιμών για χρησιμοποιημένα ελαστικά.
Επόμενα βήματα
Ο
κανονισμός, ο οποίος υιοθετήθηκε από το Κοινοβούλιο με 578 ψήφους
έναντι 30 και 25 αποχών, θα υποβληθεί τώρα στο Συμβούλιο των Υπουργών
για έγκριση.
Το
2018, περίπου 25.100 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της ΕΕ
και 135.000 τραυματίστηκαν σοβαρά, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία που
δημοσιοποίησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. fonaklas.blogspot.com