ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΣΤΑΜΑΤΟΥΝ ΝΑ ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ.Βρισκόμαστε στο σημείο ενεργοποίησης της καταστροφής της ζήτησης...

Η δυσάρεστη αλήθεια για τον επίμονο πληθωρισμό στα υψηλά των τεσσάρων δεκαετιών είναι ότι τα μισθολογικά κέρδη για τους μέσους εργαζόμενους έχουν εξατμιστεί. Παρόλο που οι μισθοί αυξάνονται, ο πληθωρισμός αυξάνεται πολύ πιο γρήγορα. Αυτό σημαίνει ότι η... αγοραστική δύναμη των καταναλωτών μειώνεται και οι εταιρείες καταναλωτικών αγαθών βρίσκονται σε δύσκολη θέση ως προς το πόσο μπορούν να αυξήσουν τις τιμές έως ότου οι καταναλωτές αλλάξουν τις συνήθειες δαπανών.


Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Macy’s Inc., Jeff Gennette, είπε πρόσφατα στη WSJ ότι προσπάθησαν να αυξήσουν τις τιμές σε ορισμένα στρώματα και καναπέδες κατά 100 δολάρια και αντιμετωπίστηκαν με σκληρή απώθηση των καταναλωτών. Η μάρκα ρούχων Bella Dahl αύξησε τις τιμές των μπλουζών κατά 20 δολάρια και αμέσως είδε τον πάτο των πωλήσεων. «Υπήρξε μια εξέγερση», είπε ο Steven Millman, υπεύθυνος της μάρκας Bella Dahls. «Αν πάμε πιο ψηλά, θα κάνουμε τις μισές πωλήσεις».

Ορισμένα πολυκαταστήματα και λιανοπωλητές ένδυσης αγγίζουν τα όρια για το πόσο μπορούν να αυξήσουν τις τιμές. Υπήρξε πολύ μικρή αντίσταση από τους καταναλωτές, καθώς ο πληθωρισμός άρχισε να αυξάνεται τον τελευταίο χρόνο. Τώρα, τα επίπεδα πληθωρισμού είναι τα υψηλότερα από το 1982, και στελέχη του κλάδου και αναλυτές πιστεύουν ότι ένα ανώτατο όριο τιμών θα μπορούσε να πλησιάζει καθώς οποιοδήποτε υψηλότερο θα υποδηλώνει καταστροφή της ζήτησης, οδηγώντας τους καταναλωτές σε κατάσταση αδρανοποίησης.

Οι τίτλοι της προπαγάνδας σχετικά με την εργασιακή δύναμη και την αύξηση των μισθών από την κυβέρνηση Biden το μεσοπρόθεσμο έτος κρύβουν το γεγονός ότι οι μισθοί έχουν λιγότερη αγοραστική δύναμη καθώς ο πληθωρισμός είναι αχαλίνωτος.

Οι λιανικές πωλήσεις επιβραδύνθηκαν τον Φεβρουάριο σε σχέση με τον Ιανουάριο, σύμφωνα με το Υπουργείο Εμπορίου. Σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2021, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 17,7%, αλλά μεγάλο μέρος αυτού οφείλεται στην άνοδο των τιμών της βενζίνης και των τροφίμων.

Ο Neil Saunders, Διευθύνων Σύμβουλος στην εταιρεία ερευνών GlobalData, είπε ότι «υπάρχουν κάποιες συναλλαγές με πτώση με περισσότερους αγοραστές να μετατρέπονται σε εκτιμητές value for money για ορισμένες από τις αγορές τους στη βιομηχανία ένδυσης». Είπε, «αυτό είναι πιθανό ως απάντηση στους συμπιεσμένους προϋπολογισμούς»

Η εταιρεία ερευνών αγοράς NPD Group δήλωσε ότι οι πωλήσεις ενδυμάτων, υποδημάτων, παιχνιδιών και αθλητικού εξοπλισμού μειώθηκαν τις εννέα από τις δέκα εβδομάδες μεταξύ 26 Δεκεμβρίου και 5 Μαρτίου, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η NPD εξέτασε καταναλωτές που είπαν ότι εάν οι τιμές συνεχίσουν να αυξάνονται, θα περιορίσουν τις δαπάνες.

“Βλέπουμε λιγότερη ζήτηση καθώς οι καταναλωτές πληρώνουν υψηλότερες τιμές”, δήλωσε ο Marshal Cohen, επικεφαλής σύμβουλος λιανικής βιομηχανίας της NPD. “Η ευαισθησία στις τιμές αρχίζει να εμφανίζεται. Υπάρχει ένα όριο που οι καταναλωτές δεν θέλουν να υπερβούν.”

Το πρόβλημα της συντριβής των μισθολογικών κερδών είναι πιθανό να συνεχιστεί μέχρι το 2022. Αυτό έρχεται καθώς οι αλυσίδες πολυκαταστημάτων με έκπτωση, όπως η Walmart, η Target και άλλες μεγάλες εταιρείες λιανικής, αυξάνουν τις τιμές αντί να κάνουν προσφορές.

Οι έμποροι λιανικής προσπαθούν να καταλάβουν πόσο μακριά μπορούν να αυξηθούν οι τιμές από εδώ χωρίς να χάσουν πελάτες. Η τελευταία αντίδραση από τους καταναλωτές μπορεί να υποδηλώνει ότι οι τιμές βρίσκονται σε σημείο ενεργοποίησης της καταστροφής της ζήτησης.

κουρδιστο πορτοκαλι