Καταναλωτικά προϊόντα: «Τσιμπημένες» τιμές, υποχώρηση της ιδιωτικής ετικέτας

Ανατιμήσεις 2,1% με οριακή αύξηση προωθητικών ενεργειών και υποχώρηση της ιδιωτικής ετικέτας συνθέτουν την εικόνα που καταγράφει στο δεκάμηνο Ιανουαρίου- Οκτωβρίου η αγορά των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCGs), η οποία σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI εμφανίζει ρυθμό ανάπτυξης 1,9% με το συνολικό τζίρο να διαμορφώνεται στα 6,5 δις ευρώ (σ.σ τα στοιχεία αφορούν στην ηπειρωτική Ελλάδα και την Κρήτη και δεν περιλαμβάνουν τις πωλήσεις της Lidl). Από τα 6,5 δισ. ευρώ, τα 4,97 δισ. προέρχονται από πωλήσεις τυποποιημένων προϊόντων (σταθερού barcode), ενώ 1,54 δισ. αφορά πωλήσεις επί ζυγίω προϊόντων.   

Στο τρίπτυχο : τιμή, προωθητικές ενέργειες και ιδιωτική ετικέτα στο καλάθι της νοικοκυράς στο εξεταζόμενο διάστημα επιβεβαιώνεται η πληθωριστική τάση καθώς τα στοιχεία της IRI υποδεικνύουν ότι στους κωδικούς σταθερού barcode που αναπτύσσονται με ρυθμό 2,2% καταγράφεται αύξηση 2,1% στη μέση τιμή ανά μονάδα. Επί της ουσίας δηλαδή η αύξηση στη μέση τιμή είναι αυτή που οδηγεί ανοδικά το τζίρο αφού ο συνολικός όγκος πωλήσεων  εμφανίζει οριακή άνοδο 0,1% στο ίδιο διάστημα.

Σε όλες τις βασικές κατηγορίες προϊόντων οι τιμές είναι "τσιμπημένες", με τα τρόφιμα να καταγράφουν αύξηση 2,5%,  τα είδη προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς 5,5% ενώ οριακή ανατίμηση 0,9%εμφανίζεται στα είδη οικιακού καθαρισμού.

Την ίδια ώρα, η ιδιωτική ετικέτα, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, υποχωρεί κατά 2,9% στο δεκάμηνο του 2021 και διατηρεί μερίδιο 14,6% επί της συνολικής αγοράς. Παρά το γεγονός ότι τα PL δεν φέρεται να ανήκουν στους κερδισμένους κωδικούς της πανδημίας, οι εκτιμήσεις θέλουν στο προσεχές διάστημα να "γυρίζουν" το παιχνίδι, καθώς οι επιβαρύνσεις στο οικογενειακό εισόδημα αναμένεται να στρέψουν τους καταναλωτές στις πιο οικονομικές επιλογές. Παράλληλα, το αυξημένο ενεργειακό και μεταφορικό κόστος σε συνδυασμό με τις επιβαρυμένες τιμές πρώτων υλών αναμένεται να περιορίσουν την ευελιξία της βιομηχανίας στο να διατηρήσει έντονες προωθητικές δράσεις.

Στο δεκάμηνο, η υποχώρηση που εμφανίζουν τα είδη ιδιωτικής ετικέτας αποδίδεται στη πιστότητα (brandloyalty ) που πολλά επώνυμα είδη κατάφεραν να ενισχύσουν κατά την περίοδο της καραντίνας πέρυσι, περίοδος όταν καταγράφηκαν περιορισμένες προωθητικές ενέργειες στο ράφι, τάση που φέρεται να διατηρείται και εφέτος. 

Σύμφωνα με την IRI, το ποσοστό της αξίας πωλήσεων στο δεκάμηνο που προέρχεται από προϊόντα σε καθεστώς έκπτωσης διαμορφώνεται στο 25,5%, όταν προ πανδημίας κυμαινόταν στο 27% ( στοιχεία 2019). Σε σχέση με το δεκάμηνο του 2020, πάντως, το ποσοστό το προσφορών είναι κατάτι ενισχυμένο ήτοι κατά 0,6 ποσοστιαίες μονάδες. Τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς εξακολουθούν να εμφανίζουν το υψηλότερο ποσοστό προσφορών που διαμορφώνεται στο 33,9%, αν και πρέπει να επισημανθεί ότι συγκριτικά με το περσινό αντίστοιχο διάστημα το εύρος των προωθητικών στη κατηγορία εμφανίζεται περιορισμένο κατά 1,5 μονάδα. Ακολουθούν τα είδη οικιακής φροντίδας με ποσοστό προσφορών 26,3% εξίσου μειωμένο σε σχέση με πέρυσι κατά 1,6 μονάδες ενώ αντίθετα τα τρόφιμα αύξησαν τις προωθητικές τους ενέργειες κατά 1,4 ποσοστιαίες μονάδες με το ποσοστό προσφορών να διαμορφώνεται στο 24,4%.                                     www.naftemporiki.gr


 

HELLASTHIVA

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΙΝΚΑ: Ενσωματώνουν τη Ρήτρα Αναπροσαρμογής στην κιλοβατώρα για να μην μπορούμε να κάνουμε αγωγές

Εσείς γνωρίζετε τις βασικές ανάγκες ενός σκύλου...

Άρθρο κόλαφος του Hugo Dixon στο Reuters: Ήρθε η ώρα να ανησυχήσουμε ξανά για την Ελλάδα

Ρωσικό δημοσίευμα: Η Τουρκία εξομαλύνει τις σχέσεις με το Ισραήλ για να χτυπήσει την Ελλάδα

Για εισαγωγές πρόβειου γάλακτος από την Ιταλία κάνει λόγο ο κλάδος

Ποια αθλήματα παρατείνουν τη ζωή περισσότερο

Απόφαση σταθμός: Σύνταξη σε ασφαλισμένη με χρέη 86.000 ευρώ

Ποιος πλανήτης κυβερνά το ζώδιό σου και τι ρόλο παίζουν οι άλλοι πλανήτες στο ωροσκόπιό σου...

ζώδια Νέα Σελήνη στην Παρθένο στις 27 Αυγούστου

ζώδια Η Αφροδίτη σε τρίγωνο με τον Ουρανό

EMAIL THIVAHELLAS@YAHOO.COM


Αρχείο

Εμφάνιση περισσότερων