Κερδίζει το γαλλικό κοινό η ελληνική φέτα με άλμα 52% στις εξαγωγές το 2021

Το τέταρτο μεγαλύτερο σε αξία εξαγώγιμο προϊόν της Ελλάδας στην Γαλλία αποτελεί το τυρί, με τη φέτα παραδοσιακά να καταλαμβάνει την μερίδα του λέοντος και να οδηγεί ουσιαστικά την ανάπτυξη στη συγκεκριμένη κατηγορία. Κατά την περσινή χρονιά, οι ελληνικές εξαγωγές τυροκομικών προϊόντων, που κατευθύνθηκαν προς την γαλλική αγορά, κατέγραψαν θεαματικό άλμα.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, τα οποία επεξεργάστηκε το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του Παρισιού, τους πρώτους εννέα μήνες του 2021 οι εξαγωγές ελληνικών τυριών κατέγραψαν άνοδο 52,3%, αγγίζοντας σε αξία τα 37,277 εκατ. ευρώ έναντι 24,477 εκατ. ευρώ που είχαν φθάσει κατά το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2020. Οι συγκεκριμένες καλές επιδόσεις σίγουρα δεν προκαλούν ιδιαίτερη έκπληξη καθώς η φέτα συγκαταλέγεται διαχρονικά ανάμεσα στα «βαριά χαρτιά» των ελληνικών εξαγωγών.

Ωστόσο, η δυναμική που παρουσίασε πέρυσι στην γαλλική αγορά υπόσχεται ότι υπάρχουν οι προοπτικές για περαιτέρω ενίσχυση των πωλήσεων στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία της ευρωζώνης, ενώ οι επιδόσεις αυτές έρχονται σε μια χρονιά όπου η ελληνική φέτα δεν πέρασε και τις καλύτερες μέρες. Το όνομά της δέχθηκε ένα ισχυρό πλήγμα από τις περιπτώσεις νοθείας που εντοπίστηκαν σε ποσότητες φέτας που παρήχθησαν από ελληνικές γαλακτοβιομηχανίες και διακινήθηκαν στο εξωτερικό και, ειδικότερα, στη Γερμανία και την Ολλανδία.

Να σημειωθεί ότι για να παραχθεί ένα κιλό φέτα απαιτούνται 4 λίτρα αιγοπρόβειου γάλακτος, ωστόσο κάποιες επιχειρήσεις προκειμένου να ρίξουν το κόστος χρησιμοποιούν και αγελαδινό γάλα, γεγονός που αντιβαίνει πλήρως τους κανονισμούς και έρχεται σε αντίθεση με τις αυστηρές προϋποθέσεις που πρέπει να τηρούνται εξαιτίας του σήματος ΠΟΠ. Οι συγκεκριμένες πρακτικές αποτελούν δυσφήμιση για το κατά τα άλλα αγαπητό στους ξένους ελληνικό τυρί, θέτοντας παράλληλα σε κίνδυνο το σήμα ΠΟΠ, το οποίο η χώρα μας είχε χάσει στο παρελθόν και κατάφερε να κατοχυρώσει εκ νέου ύστερα από επίπονες προσπάθειες, την ίδια στιγμή που χώρες όπως η Δανία παραμονεύουν για να επωφεληθούν από τέτοιου είδους στραβοπατήματα.

Ανοδικά τσιπούρα, λαβράκι και ελαιόλαδο – Πτώση για ροδάκινα

Εκτός, όμως, από το τυρί, στην πρώτη εικοσάδα με τα πιο εξαγώγιμα ελληνικά προϊόντα  στην Γαλλία, εντοπίζεται από την κατηγορία των τροφίμων η τσιπούρα, που βρέθηκε στην πέμπτη θέση, ακριβώς μετά τα τυροκομικά προϊόντα. Οι ελληνικές εξαγωγές τσιπούρας ανήλθαν στα 27,909 εκατ. ευρώ έναντι 25,155 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 10,94%.

Το έτερο ελληνικό ψάρι, ιχθυοκαλλιέργειας, το λαβράκι, «είδε» τις εξαγωγές του να αυξάνονται κατά 4,3%, φτάνοντας σε αξία τα 15,208 εκατ. ευρώ. Από τα υπόλοιπα αγροτικά προϊόντα καλές επιδόσεις εμφάνισαν και οι παρασκευασμένες ελιές με αύξηση 15% και αξία εξαγωγών τα 12,1 εκατ. ευρώ και το γιαούρτι που εμφάνισε ενίσχυση 18,4% και αξία που άγγιξε τα 11,2 εκατ. ευρώ.

Αξιοσημείωτη είναι επίσης η περίπτωση του ελληνικού ελαιόλαδου, όπου παρατηρείται αύξηση τόσο στο παρθένο ελαιόλαδο, με ποσοστιαία μεταβολή +26,11% και αξία εξαγωγών 1,09 εκατ. ευρώ, όσο και στα άλλα ελαιόλαδα, με ποσοστιαία μεταβολή +184% και αξία εξαγωγών 8,9 εκατ. ευρώ. Το μοναδικό προϊόν από την κατηγορία των ειδών διατροφής που κινήθηκε πτωτικά, αν και κατάφερε να παραμείνει στην πρώτη εικοσάδα, ήταν τα ροδάκινα, οι εξαγωγές των οποίων άγγιξαν σε αξία τα 15,644 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας πτώση -7,52%. Θυμίζουμε ότι πέρυσι η συνολική ελληνική παραγωγή σε ροδάκινα εμφανίστηκε μειωμένη καθώς ένα σημαντικό μέρος καταστράφηκε λόγω των ακραίων καιρικών συνθηκών που επικράτησαν σε ορισμένες περιοχές.

Πάντως το ισοζύγιο των συναλλαγών με τη Γαλλία παραμένει ελλειμματικό. Οι ελληνικές εξαγωγές στην αγορά της Γαλλίας στο πρώτο εννεάμηνο του 2021 διαμορφώθηκαν στα 1,466 δισ. ευρώ, ενώ αντίστοιχα οι γαλλικές εξαγωγές στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 22,6% και διαμορφώθηκαν στα 1,855 δισ. ευρώ. Από την πλευρά των εισαγόμενων προϊόντων από τη Γαλλία, την πρώτη θέση καταλαμβάνουν τα φάρμακα με μερίδιο 7,1%, αύξηση 1,51% και αξία εισαγωγών 133 εκατ. ευρώ.

Ακολουθούν τα κρέατα βοειών, με κόκκαλα νωπά ή διατηρημένα  με μερίδιο 3,3%, μείωση 7,48% και αξία εισαγωγών 62,2 εκατ. ευρώ, και το φυσικό αέριο που έχει υγροποιηθεί με μερίδιο 2,4% και αξία εισαγωγών 45 εκατ. ευρώ . Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν τα προϊόντα της κατηγορίας ορυκτέλαια με μερίδιο 2%, αύξηση 256% και αξία εισαγωγών 36,3 εκατ. ευρώ, καθώς και τα προϊόντα ομορφιάς ή μακιγιάζ με αξία εισαγωγής 35 εκατ. ευρώ και μερίδιο 1,9%.

Πηγή: businessdaily.gr

 

HELLASTHIVA

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΙΝΚΑ: Ενσωματώνουν τη Ρήτρα Αναπροσαρμογής στην κιλοβατώρα για να μην μπορούμε να κάνουμε αγωγές

Νοιάζονται περισσότερο για την τιμή παρά την γεύση του τρόφιμου οι Ευρωπαίοι καταναλωτές

Ο χειμώνας του μεγάλου θυμού

ΔΕΝ…ΠΕΡΙΣΣΕΨΕ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ…

Γιατί δεν πρέπει να κόψετε τα «μουστάκια» του σκύλου

Πως να αντιμετωπίσετε την κατάθλιψη

Αόρατα σκάνδαλα...

Για εισαγωγές πρόβειου γάλακτος από την Ιταλία κάνει λόγο ο κλάδος

Εκτός πρίζας...

ζώδια Η Αφροδίτη σε τρίγωνο με τον Ουρανό

EMAIL THIVAHELLAS@YAHOO.COM


Αρχείο

Εμφάνιση περισσότερων