Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΙΟΝ: Η ελληνική σοκολατοποιία κατακτά την παγκόσμια αγορά

Tου Κοσμά Ζακυνθινού

Σημαντική παρουσία στη διεθνή αγορά εμφανίζει η ελληνική
επιχείρηση ΙΟΝ, αποτελώντας τη μόνη εταιρεία που διαθέτει στη χώρα μας ολοκληρωμένη διαδικασία παραγωγής σοκολάτας και κακάο, από τον καρπό του κακάο έως το τελικό προϊόν.
Η ιστορία της ξεκινά το 1930, όταν μια ομάδα μετόχων φτιάχνει το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής σοκολάτας στην οδό Πειραιώς, στο Νέο Φάληρο, όπου βρίσκεται μέχρι και σήμερα. Φιλοδοξία τους ήταν να γίνουν σοκολατοποιοί. Έτσι, το πρώτο καταστατικό της εταιρείας ΙΟΝ Α.Ε. δημοσιεύεται στο υπ' αριθμό 267/23.9.1930 φύλλο της «Εφημερίδας της Κυβερνήσεως». Σε συνέχεια της ΙΟΝ Α.Ε. δημιουργείται και η εταιρεία Nasko A.E. με σκοπό την παραγωγή ζαχαρωδών προϊόντων. Η επωνυμία αυτή χαρακτήρισε μετέπειτα γενιές προϊόντων καραμέλας ΙΟΝ που φθάνουν έως σήμερα με τις γνωστές γεμιστές καραμέλες Νάσκο φρούτων.
Τα θεμέλια του σημερινού μεγέθους της ΙΟΝ, ως μια από τις μεγαλύτερες ελληνικές βιομηχανίες σοκολατοειδών και ζαχαρωδών προϊόντων, τοποθετούνται μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Αρχικά, το 1956, δημιουργείται η εμπορική εταιρεία «Αδελφοί Ι. Κωτσιόπουλοι», η οποία αναλαμβάνει την αποκλειστική διάθεση των προϊόντων της ΙΟΝ καθώς και των προϊόντων της Nάσκο. Με έδρα στον Πειραιά και το πρώτο της κατάστημα στο εμπορικό κέντρο της Αθήνας (Αθηνάς 43γ) η νεοσύστατη εταιρεία τότε θέτει τις πρώτες βάσεις του σημερινού δικτύου πωλήσεων και διανομής της εταιρείας. Λίγο αργότερα η ΙΟΝ αφομοιώνει την εταιρεία Νάσκο Α.Ε. και αποκτά πλέον τη σημερινή της μορφή με παραγωγή ευρείας γκάμας ζαχαρωδών και σοκολατοειδών προϊόντων.
ΙΟΝ: Η ελληνική σοκολατοποιία κατακτά την παγκόσμια αγορά
Σταδιακά έρχεται και η επέκταση της εταιρείας σε νέους κλάδους ζαχαρωδών όπως γκοφρέτες, candy bars και σοκοπάστες. Σταθμοί στην εξέλιξή της αποτελούν οι σημαντικές επενδύσεις στην Άρτα, με τη δημιουργία γραμμής παραγωγής γκοφρέτας. Η απόκτηση της εταιρείας Ιντέρια Α.Ε., που παράγει το προϊόν με το εμπορικό σήμα Nucrema, έδωσε στην ΙΟΝ τη δυνατότητα εισόδου στην αγορά σοκοπάστας. Ενώ με την απόκτηση της σοκαλατοποιίας Mabel (το 1999), η οποία εξειδικεύεται σε εποχιακά/εορταστικά προϊόντα, σε σοκολατίνια και άλλα σοκολατοειδή, προσφέρεται επιπλέον ένα προβάδισμα ως προς τη δυναμική της εξάπλωση και ανάπτυξη στον κλάδο.
Εξαγωγές
Η εξαγωγική της δραστηριότητα αναπτύσσεται σταθερά με στόχο κυρίως τις χώρες της Αμερικής, της Ανατολικής και Δυτικής Ευρώπης, του Αραβικού Κόσμου, της Ιαπωνίας, της Κίνας και της Αυστραλίας.
ΙΟΝ: Η ελληνική σοκολατοποιία κατακτά την παγκόσμια αγορά
Η ΙΟΝ σήμερα διαθέτει τρεις σύγχρονες μονάδες παραγωγής (Ν. Φάληρο, Άρτα και Μαρκόπουλο Αττικής), με υψηλή παραγωγική δυνατότητα, εργαστήρια ποιοτικού ελέγχου και εξέλιξης νέων προϊόντων. Με σύνολο εργαζομένων που ξεπερνάει τους 970 και κύκλο εργασιών κοντά στα 105 εκατομμύρια ευρώ, κατατάσσεται μεταξύ των εξήντα μεγαλυτέρων βιομηχανιών στην Ελλάδα και είναι εξ ολοκλήρου ελληνικών συμφερόντων.
Η ΙΟΝ, ιδιαίτερα τα τελευταία εξήντα χρόνια, στα οποία διατηρεί ηγετική θέση στον κλάδο της σοκολάτας, κατέχει πολλές πρωτιές στον χώρο ως προς τα προϊόντα που διαθέτει στην αγορά αλλά και ως προς την επικοινωνία της, την οργάνωση της και την κοινωνική προσφορά της. Πρώτη λανσάρισε στην ελληνική αγορά τη σοκολάτα γάλακτος με αμύγδαλα που μέχρι σήμερα είναι το πλέον αγαπητό είδος. Η ΙΟΝ Αμυγδάλου παραμένει ο ηγέτης της αγοράς για περισσότερο από πέντε δεκαετίες. Η σειρά με τις σοκολάτες Break αποτελεί μια ακόμα καινοτομία στην ελληνική αγορά, ως η πρώτη τετράγωνη σοκολάτα ελληνικής παραγωγής σε συσκευασία με εύκολο άνοιγμα καθώς και μια πλούσια γκάμα νέων γεύσεων.
Πολλά άλλα προϊόντα ΙΟΝ παρουσιάζουν ενδιαφέρον είτε λόγω της σύνθεσής τους, είτε λόγω της συσκευασίας τους ή ακόμα και λόγω της μορφής επικοινωνίας, προώθησης και τοποθέτησής τους στην αγορά. Τα προϊόντα της έχουνε μεγαλώσει αρκετές γενιές, όπως για παράδειγμα η γνωστή καραμέλα ΙΟΝ Υγείας, από τις πρώτες καραμέλες λαιμού στην Ελλάδα, και οι παιδικές γκοφρέτες Σαφάρι με συλλογή καρτών με εικόνες αγρίων ζώων και πολλούς ακόμη διαγωνισμούς καταναλωτών.
Success story
1930
Ιδρύεται η σοκολατοποιία ΙΟΝ και παίρνει το όνομά της από το «ίον το εύοσμο», τον μενεξέ.
1947
Η ΙΟΝ δημιουργεί για πρώτη φορά τη σοκολάτα γάλακτος με αμύγδαλα, τη γνωστή ΙΟΝ Αμυγδάλου, με το κλαδί της ανθισμένης αμυγδαλιάς να χαρακτηρίζει διαχρονικά τη συσκευασία της.
Δεκαετίες '60, '70
Η ΙΟΝ ήταν από τις πρώτες εταιρείες στην Ελλάδα που χρησιμοποίησαν ενεργά τη διαφήμιση, πρώτα την έντυπη και αργότερα τα διαφημιστικά σποτ.
1975
Σταθμό στην εξέλιξή της αποτελούν οι σημαντικές επενδύσεις στην Άρτα, με τη δημιουργία εργοστασίου γκοφρέτας.http://www.imerisia.gr

Αρχείο

Εμφάνιση περισσότερων

EMAIL THIVAHELLAS@YAHOO.COM


HELLASTHIVA

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κλέλια Ρένεση για Νέα Σμύρνη: «Μαζέψτε τα μαντρόσκυλα και σκύψτε το κεφάλι»

Η Κλέλια Ρένεση έχει αποδείξει επαλειμμένα πως είναι από τα δημόσια πρόσωπα που δε διστάζει να πει την άποψή της και συχνά παίρνει θέση για βασικά θέματα που αφορούν την κοινωνία εκφράζοντας τις σκέψεις της με αρκετά αιχμηρό τρόπο. Αφορμή για το νέο δημόσιο ξέσπασμα της ηθοποιού στάθηκαν οι τελευταίες εξελίξεις γύρω από τον κοροναϊό, οι παρενοχλήσεις στον καλλιτεχνικό κόσμο αλλά και τα πρόσφατα επεισόδια αστυνομικής βία στη Νέα Σμύρνη.

Με δέλεαρ τα υψηλά ενοίκια καλύπτονται με πάνελ 1.500 στρέμματα στον Δρυμό

Με «δέλεαρ» την προσφορά υψηλών τιµηµάτων για ετήσιο ενοίκιο που ανέρχονται στα 200 ευρώ το στρέµµα για συµβάσεις 25ετίας , µεσίτες οι οποίοι δρουν για λογαριασµό επενδυτών, «αλωνίζουν» την περιοχή και έχουν πείσει κυρίως ετεροαπασχολούµενους αγρότες κατόχους γης να π αραχωρήσουν τα χωράφια τους για να εγκατασταθούν φωτοβολταϊκά .

Καταναλωτές: Η πανδημία άλλαξε για πάντα αγορές και πληρωμές

Η πανδημία αποτέλεσε καταλύτη για μία σειρά από αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών, σε ό,τι αφορά τόσο τις αγορές όσο και τις πληρωμές. Και στις δύο περιπτώσεις φαίνεται ότι η «μη επαφή» ήρθε για να μείνει. Από τη μια το 50% των καταναλωτών θα συνεχίσει να ψωνίζει online μόδα, όπως αποκαλύπτει έρευνα που πραγματοποίησε η μηχανή αναζήτησης καταστημάτων μόδας GLAMI, συγκεντρώνοντας περισσότερες από 4.000 απαντήσεις, ενώ από την άλλη, το 93% των συναλλαγών με κάρτες πληρωμών σε φυσικό κατάστημα γίνονται πλέον ανέπαφα, σύμφωνα με την Mastercard.