Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

11 ΤΡΟΠΟΙ Πώς μπορείτε να καταλάβετε ποια προϊόντα είναι «μαϊμού» στο Διαδίκτυο

Τα προϊόντα "μαϊμούδες" δεν αφορούν μόνο αγαθά πολυτελείας, αλλά εμφανίζονται σε όλους τους τομείς καταναλωτικών προϊόντων, όπως για παράδειγμα φαρμακευτικά, καλλυντικά, παιδικά παιχνίδια, ανταλλακτικά αυτοκινήτων και πωλούνται
ευκολότερα, πλέον, χάρη στο ηλεκτρονικό εμπόριο, θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία και την ασφάλεια των καταναλωτών.
Με αφορμή τον χθεσινό εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Καταναλωτή, το Δίκτυο Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτή αναλαμβάνει την πρωτοβουλία να ενημερώσει το καταναλωτικό κοινό σχετικά με το θέμα των προϊόντων απομίμησης και να υπενθυμίσει ότι προβλέπονται βαριές ποινικές κυρώσεις, σε όλες της χώρες-μέλη της ΕΕ.
Όπως επισημαίνει η διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Αθηνά Κοντογιάννη: «Οι πολύ μεγάλες ευκαιρίες μπορεί να κρύβουν παγίδες. Δεν είναι όλα τα ηλεκτρονικά καταστήματα αξιόπιστα ούτε όλες οι διαφημιστικές καταχωρήσεις αληθινές. Το Δίκτυο των Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτή, προκειμένου να βοηθήσει τους καταναλωτές να αποφύγουν τις παγίδες και να μην παραπλανηθούν, δίνει 11 απλές συμβουλές και τους καλεί να τις μελετήσουν, πριν αγοράσουν μέσω διαδικτύου».
Σημειώνεται ότι και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας έχει δεχθεί καταγγελίες από καταναλωτές, οι οποίοι, συνειδητά ή μη, αγόρασαν ηλεκτρονικά τέτοια προϊόντα, τα οποία, πολλές φορές, δεν τα παρέλαβαν καν, επειδή κατασχέθηκαν από τις τελωνειακές αρχές.
 Έντεκα τρόποι να εντοπίσετε προϊόντα απομίμησης στο Διαδίκτυο
   - Δίνουμε προσοχή στις περιγραφές που αναγράφονται κάτω από την ηλεκτρονική διεύθυνση της εταιρείας στα αποτελέσματα της εκάστοτε μηχανής αναζήτησης: Όταν περιλαμβάνονται φράσεις, όπως "πάμφθηνο" ή "απόκτησε δωρεάν", πρόκειται, κάποιες φορές, για ιστοσελίδες με αυξημένο κίνδυνο απάτης.
   - Επαληθεύουμε την ταυτότητα και τα στοιχεία επικοινωνίας του πωλητή που βρίσκονται συνήθως κάτω από τους "όρους χρήσης" της ιστοσελίδας και τα συγκρίνουμε με τα στοιχεία της ιστοσελίδας της επιχείρησης στον επίσημο καταχωρητή εκχώρησης ονομάτων χώρου (Domain Names) με κατάληξη .gr, ο οποίος έχει αδειοδοτηθεί από την ΕΕΤΤ, και ειδικότερα με το πεδίο 'Ποιος είναι ο ιδιοκτήτης'. Είναι επίσης σημαντικό, να υπάρχουν πλήρη στοιχεία επικοινωνίας με την εταιρεία (επωνυμία, διεύθυνση, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, τηλέφωνο), αριθμός καταχώρησης στο ΓΕΜΗ, ΑΦΜ ή άλλα αντίστοιχα αν πρόκειται για ηλεκτρονικό κατάστημα που εδρεύει σε άλλο κράτος μέλος.
   - Διαβάζουμε τυχόν κριτικές και σχόλια των καταναλωτών για τον συγκεκριμένο προμηθευτή, με τις οποίες μεταφέρουν την εμπειρία τους από τη μεταξύ τους συναλλαγή, πολύ περισσότερο αν πρόκειται για άγνωστο κατάστημα.
   - Επαληθεύουμε την αυθεντικότητα του σήματος αξιοπιστίας της ιστοσελίδας, αν υπάρχει τέτοιο.
   - Ελέγχουμε αν η συγκεκριμένη επώνυμη μάρκα διαθέτει λίστα επίσημων συνεργατών για την πώληση των προϊόντων της ή αν έχει καταγγείλει ιστοσελίδες που πωλούν προϊόντα απομίμησης.
   - Συγκρίνουμε τις τιμές με αυτές του επίσημου καταστήματος. Δεν εμπιστευόμαστε ιστοσελίδες που προσφέρουν ύποπτα ελκυστικές προσφορές στο διαδίκτυο ή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
   - Αντιπαραβάλλουμε το επίσημο λογότυπο της μάρκας με αυτό που εμφανίζεται στην αμφισβητούμενη ιστοσελίδα ή πάνω στο προς πώληση προϊόν.
   - Συμβουλευόμαστε τους γενικούς όρους και προϋποθέσεις χρήσης της ιστοσελίδας και αγοράς από αυτή και βεβαιωνόμαστε ότι τηρεί τους κανονισμούς για τα δικαιώματα του καταναλωτή.
   - Είμαστε επιφυλακτικοί με τις κακοσχεδιασμένες ιστοσελίδες, με όσες δεν χρησιμοποιούν σωστά την ελληνική γλώσσα ή διαθέτουν εικόνες ύποπτα κακής ποιότητας.
   - Διασφαλίζουμε την πληρωμή μας. Προτιμάμε πάντοτε μεθόδους πληρωμής που μπορούν να ανακληθούν, μέσω αμφισβήτησης συναλλαγής με την τράπεζά μας (ιδίως χρεωστική ή πιστωτική κάρτα, κατά προτίμηση προπληρωμένη για ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια). Αποφεύγουμε τις μεταφορές χρημάτων με εντολή πληρωμής, με μεταφορά μετρητών ή, ακόμη, και με τραπεζικό έμβασμα, πολύ περισσότερο όταν δεν υπάρχουν στην ιστοσελίδα πλήρη στοιχεία επικοινωνίας με την εταιρεία.
   - Διασταυρώνουμε αν το ηλεκτρονικό κατάστημα αποδέχεται την εξωδικαστική επίλυση οικονομικών διαφορών που ενδέχεται να προκύψουν με τη διαμεσολάβηση του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας, αν είναι διασυνοριακές εντός ΕΕ (συμπεριλαμβανομένων της Νορβηγίας και της Ισλανδίας), ή από τον Συνήγορο του Καταναλωτή ή άλλο φορέα που είναι καταχωρημένος στο οικείο Μητρώο της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή. Σε κάθε περίπτωση αναζητούμε αν υπάρχει στην ιστοσελίδα του η παραπομπή στην πλατφόρμα της ηλεκτρονικής επίλυσης των διαφορών (πλατφόρμα ΗΕΔ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως οφείλει σύμφωνα με την ενωσιακή νομοθεσία.
  Αν έχετε ήδη στην κατοχή σας προϊόντα απομίμησης:
   - Απευθυνθείτε στην τράπεζά σας και στον εκδότη της κάρτας σας για πληροφορίες σχετικά με τυχόν διαδικασίες μέσω των οποίων μπορείτε να απαιτήσετε επιστροφή χρημάτων ή πίστωση ποσού μέσω αμφισβήτησης συναλλαγής.
   - Αν έχετε αντιληφθεί περίπτωση απάτης, καταγγείλετε το περιστατικό στις αρμόδιες αρχές παρέχοντας τις απαραίτητες πληροφορίες (υπηρεσία Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, τελωνεία, εισαγγελικές αρχές).
   - Επικοινωνήστε με την επίσημη επιχείρηση στην οποία ανήκει η συγκεκριμένη αυθεντική μάρκα προϊόντος ή τον αντιπρόσωπο αυτής και ενημερώστε τους. Δεδομένου ότι διαθέτουν κατοχυρωμένα εμπορικά σήματα, μπορούν να στραφούν εναντίον αυτών των ιστοσελίδων.
   Υπενθυμίζεται ότι η αποστολή του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας συνίσταται στο να ενημερώνει και να βοηθά τους καταναλωτές στην επίλυση διασυνοριακών καταναλωτικών διαφορών με φιλικό τρόπο. Το ΕΚΚΕ δεν έχει δικαστικές ή κυρωτικές αρμοδιότητες και ως εκ τούτου, δεν μπορεί να παρέμβει ή να επιβάλει κυρώσεις σε υποθέσεις που αφορούν παραποιημένα προϊόντα.http://www.imerisia.gr

Αρχείο

Εμφάνιση περισσότερων

EMAIL THIVAHELLAS@YAHOO.COM


HELLASTHIVA

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Social media: Ενεργοί το 82% των Ελλήνων.Στα 85 λεπτά το καθημερινό σερφάρισμα στο διαδίκτυο

Το 82% των Ελλήνων είναι πια ενεργό στα  social media , με το Facebook να βρίσκεται στην κορυφή των προτιμήσεων των χρηστών, οι οποίοι κατά μέσο όρο ξοδεύουν 85 λεπτά την ημέρα σερφάροντας στο  διαδίκτυ ο. Αυτά αναφέρει – μεταξύ πολλών άλλων – η τελευταία πανελλαδική... δειγματοληπτική έρευνα “Focus on Tech Life Tips” της εταιρείας Focus Bari για το πρώτο εξάμηνο του 2021.

Πόσο κόστισε η ταινία με τον Μπαντέρας στο ελληνικό δημόσιο...

Η ξένη παραγωγή με τον Αντόνιο Μπαντέρας, που γυρίστηκε στη Θεσσαλονίκη, επιδοτήθηκε και αυτή από τον «νόμο Κρέτσου». 

ΔΕΝ βρισκουν νοσηλευτες για το Νοσοκομειο ΚΑΒΑΛΑΣ

Το Νοσοκομείο Καβάλας νοικιάζει νοσηλευτές από ιδιωτική κλινική, επειδή έθεσε σε αναστολή τους δικούς του νοσηλευτές.

«Μπουρλότο» με Ελπιδοφόρο...

Σε... απομόνωση μπαίνει ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής, καθώς η επιλογή του να παρευρεθεί στα εγκαίνια του τουρκικού κέντρου στη Νέα Υόρκη, δίπλα στον Ταγίπ Ερντογάν και τον ηγέτη των Κατεχόμενων Ερσίν Τατάρ. 

Freelancers: ΕΦΚΑ και Βρούτσης αποκαλύπτουν τον Χατζηδάκη...

Η κοινωνική κατακραυγή για την επιχειρούμενη βίαιη αλλαγή των εργασιακών σχέσεων, που αφορά 115 εργαζόμενους στην efood, καταβαραθρώνει την εταιρεία,

Την υψηλότερη τιμή διεθνώς το τυποποιημένο ελληνικό extra ελαιόλαδο

Την εδραιωμένη πεποίθηση ότι το ελληνικό ελαιόλαδο μπορεί να ανταγωνιστεί στα ίσια τις πιο premium εκφράσεις του καθιερωμένου ιταλικού έρχονται να επιβεβαιώσουν τα τελευταία στοιχεία εξαγωγών του Διεθνούς Συμβουλίου Ελαιολάδου (IOC), που δείχνουν ότι οι εξαγωγές τυποποιημένου της χώρας εξασφαλίζουν την υψηλότερη προστιθέμενη αξία μεταξύ των υπόλοιπων ανταγωνιστών της Μεσογείου.

ρολάκια μελιτζάνας γεμιστά με κοτόπουλο

Υλικά     750 γραμμ. στήθος κοτόπουλου κομμένο σε 8 κομμάτια     1 μεγάλο κρεμμύδι τριμμένο     3-4 φρέσκες ντομάτες ή ανάλογο χυμό     4 μακρουλές μεγάλες μελιτζάνες     1 φλιτζ. του καφέ ελαιόλαδο + λάδι για τηγάνισμα

Σπιτικό ψωμί με προζύμι...

ΦΑΣΗ ΠΡΩΤΗ: Προζύμι      ΥΛΙΚΑ Για περίπου 2,5 lt προζύμι 600 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις 520 ml νερό εμφιαλωμένο σε θερμοκρασία δωματίου

5 ευρώ για αγουρέλαια, προπωλήσεις με 4 και ώθηση από σπορέλαια

Αυτά, σε μια παγκόσμια συγκυρία ενισχυμένης ζήτησης κατά την οποία ούτε τα ανταγωνιστικά σπορέλαια μπορούν να δώσουν τελικά τόσο ανταγωνιστικές τιμές στην αγορά.

Σε ιδιώτες η πλειοψηφία των μετοχών της ΔΕΗ

Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου Ημέρα γεμάτη σημαντικές ειδήσεις ήταν η χθεσινή για τη ΔΕΗ, ΔΕΗ -3,11 % καθώς η εταιρεία με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων α' εξαμήνου -που κινήθηκαν εντός στόχων- δημοσιοποίησε την απόφαση του Διοικητικού της Συμβουλίου να δρομολογήσει αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 750 εκατ. ευρώ.