η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το “θάνατο” των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Ελλάδα

Η «ισχνή οικονομική ανάπτυξη», η «υπέρμετρη γραφειοκρατία στη δημόσια διοίκηση»,
οι «καθυστερήσεις πληρωμών από τις δημόσιες αρχές» και η «ασθενής επιχειρηματική νοοτροπία», είναι οι λόγοι για τη μείωση της απασχόλησης και του αριθμού Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων, σύμφωνα με απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρη Παπαδημούλη.
Ειδικότερα, ο Δ. Παπαδημούλης στην ερώτησή του, αφού μνημόνευε την Ετήσια Έκθεση της Επιτροπής για τις Μικρές και Μεσαίες Επιχειρήσεις, σύμφωνα με την οποία μόνο «8 από τις 28
χώρες της ΕΕ έχουν καταφέρει να ανακάμψουν στα επίπεδα πριν από την κρίση του 2008», ζητούσε από την Κομισιόν να τον ενημερώσει εάν «είναι ευχαριστημένη για την εικόνα οικονομικής καταστροφής που εμφανίζουν οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις στην ΕΕ», «ποιοι είναι οι βασικότεροι λόγοι που έχουν οδηγήσει στον κατακερματισμό των οικονομικών επιδόσεων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων εντός της ΕΕ», καθώς επίσης, «ποια άμεσα εφαρμόσιμα και αποτελεσματικά μέτρα σκοπεύει να πάρει η Επιτροπή αναφορικά με τη στήριξη της οικονομικής δραστηριότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων».
Στην απάντησή της η Κομισιόν, αφού σημειώνει ότι «υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τη μείωση του αριθμού των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και του μεγέθους του εργατικού δυναμικού τους. Η κύρια αιτία είναι η γενική ισχνή οικονομική ανάπτυξη», ενώ τονίζει ότι «η κατάσταση αυτή επιδεινώνεται από τις διαφορές στο κανονιστικό περιβάλλον που διέπει τη λειτουργία των ΜΜΕ στην Ένωση. Οι αναλύσεις της Επιτροπής καταδεικνύουν ότι ο τομέας των ΜΜΕ πλήττεται ιδιαίτερα από προβλήματα, όπως η υπέρμετρη γραφειοκρατία στη δημόσια διοίκηση, οι καθυστερήσεις πληρωμών από τις δημόσιες αρχές και η ασθενής επιχειρηματική νοοτροπία».
Καταλήγοντας στην απάντησή της η Κομισιόν, παραθέτει μια σειρά από παλαιότερες και πρόσφατες πρωτοβουλίες της ΕΕ, που στόχο έχουν την ενίσχυση της δραστηριότητας των ΜΜΕ, μεταξύ των οποίων η «δημόσια διαβούλευση σχετικά με μια νέα πολιτική για τις ΜΜΕ… τα αποτελέσματα (της οποίας) θα είναι διαθέσιμα την άνοιξη του 2015», το «Επενδυτικό Σχέδιο για την Ευρώπη, που εξαγγέλθηκε από τον Πρόεδρο Juncker, (που) θα δημιουργήσει ένα νέο Ταμείο που θα κινητοποιήσει χρηματοδοτικούς πόρους, μεταξύ άλλων και για τις ΜΜΕ», καθώς επίσης, και οι πόροι που προβλέπονται από τα Επενδυτικά και Διαρθρωτικά Ταμεία της περιόδου 2014-2020.
Πηγή: koutipandοras.gr