Τι θα αλλάξει με τα τέλη κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα

Αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων ετοιμάζει η κυβέρνηση αλλά από το 2016.
Όπως είπε ο Τρ. Αλεξιάδης, οι αλλαγές θα επιβαρύνουν τα οχήματα μεγάλης αξίας, που μέχρι σήμερα δεν πλήρωναν τέλη, καθώς όπως δήλωσε σε όσους παραπονιούνται για ενδεχόμενες αλλαγές στα τέλη για τα «καθαρά αμάξια», αντιτάσσει ανάλογα παράπονα που έχουν και οι πολύτεκνοι για τα οχήματα που αγόρασαν και τώρα πληρώνουν φόρο.
«Αν προλάβουμε τις ημερομηνίες και βρούμε μια λύση και φέτος αλλιώς στο 2016» ανέφερε χαρακτηριστικά ο αναπληρωτής υπουργός. Ο κ. Αλεξιάδης δήλωσε πάντως ότι οι αποφάσεις θα είναι αποτέλεσμα διαλόγου με τους εμπλεκόμενους παράγοντες της αγοράς.
Το υπουργείο αναζητεί κίνητρα για να πάρουν πίσω τις πινακίδες που έχουν παραδώσει στην εφορία οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων χαμηλότερου κυβισμού. Πρόσθεσε ότι ορισμένες εταιρείες εισαγωγής αυτοκίνητων, θυγατρικές άλλων εταιρειών, τιμολογούν διαφορετικά τα αυτοκίνητα από ό,τι οι άλλοι έμποροι, και αυτό είναι εν γνώση του ΥΠΟΙΚ.
Αυτό που εκτιμάται ότι μπορεί να γίνει, όπως ανέφερε το Mega στο κεντρικό του δελτίο την Παρασκευή, είναι μια αύξηση Τελών για νέα Ι.Χ. (μετά από 2010) με υψηλότερες εκπομπές ρύπων και μια λελογισμένη μείωση για παλαιότερα Ι.Χ. (πριν 2010) με μικρομεσαία κυβικά εκατοστά.
Η αφετηρία του προβληματισμού είναι ότι για παράδειγμα ένα νέο 3λιτρο τζιπ με εκπομπές 189 γραμ./χλμ έχει Τέλη 482 ευρώ, ενώ ένα αντίστοιχο παλαιότερο μοντέλο 880 ευρώ.
Όσον αφορά στα παλαιότερα Ι.Χ.από 1.072 ως 1.739 κ.ε., τα Τέλη τους κυμαίνονται από 135 ως 265 ευρώ, που θεωρούνται κατά περίπτωση υπερβολικά.
Οι αποσπασματικές κινήσεις στο πολύπλοκο θέμα των Τελών Κυκλοφορίας κρύβουν, πάντως, παγίδες, όπως το να ανοίξει "τρύπα" στον προϋπολογισμό εάν γίνουν μειώσεις χωρίς σαφή προσανατολισμό στα οχήματα μικρομεσαίου κυβισμού, που αποτελούν την πλειοψηφία του στόλου που κυκλοφορεί.
Επιπλέον, εάν δεν αντιμετωπιστεί συνολικά το θέμα των επιβαρύνσεων στην αγορά και χρήση των αυτοκινήτων, εκτιμάται ότι θα υπάρξει γκρίνια για "πριμοδότηση" των "μαντράδων" που έχουν απούλητα χιλιάδες οχήματα, ενώ το υπουργείο Οικονομικών θα πέσει και στη δίνη των καταγγελιών για εισπρακτικό αιφνιδιασμό, όσων αγόρασαν αυτοκίνητα την περίοδο της κρίσης.
Οι όποιες αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο κι αφού ζυγιστούν τα υπέρ και τα κατά, με την έλλειψη χρόνου πάντως να μην αφήνει πολλά περιθώρια συζητήσεων, καθώς τα ειδοποιητήρια για το 2016 θα πρέπει να έχουν εκδοθεί την 1η Νοεμβρίου. Το σίγουρο είναι ότι την επόμενη χρονιά αναμένονται ριζικές αλλαγές. http://www.imerisia.gr