Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Έρευνα: Το 62% των Ελλήνων έχει λιγότερα χρήματα να ξοδέψει το 2017

Απαισιόδοξη παραμένει η άποψη των Ελλήνων καταναλωτών αναφορικά με την πορεία της ελληνικής οικονομίας, με την αγοραστική δύναμη για τα Χριστούγεννα του 2017 να αναμένεται κατά €7 μειωμένη σε σχέση με το 2016.


Όπως προκύπτει από έρευνα της Deloitte, το 62% των Ελλήνων έχει λιγότερα διαθέσιμα χρήματα να ξοδέψει το 2017 σε σύγκριση με το 2016.

Συγκεκριμένα, ο προϋπολογισμός του Έλληνα καταναλωτή αγγίζει τα €450, καταλαμβάνοντας την 5η θέση της ευρωπαϊκής κατάταξης, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάζονται στην ευρωπαϊκή Χριστουγεννιάτικη Έρευνα 2017 της Deloitte (όπου συμμετείχαν 8.154 καταναλωτές, οι οποίοι ρωτήθηκαν σχετικά με τις προθέσεις τους για αγορές δώρων, δαπάνες σε φαγητό και χριστουγεννιάτικες εξόδους).

Οικονομικό κλίμα - Αγοραστική δύναμη


Μπορεί το αρνητικό οικονομικό κλίμα να επηρεάζει την αγοραστική δύναμη των Ελλήνων καταναλωτών ωστόσο η αποτίμηση του διαθέσιμου προϋπολογισμού για τα Χριστούγεννα του 2017 είναι υψηλότερη σε σχέση με το μέσο προϋπολογισμό των Ευρωπαίων καταναλωτών, ο οποίος εκτιμάται σε €445 φέτος, κατά €5 χαμηλότερος από τον αντίστοιχο προϋπολογισμό των Ελλήνων.

Από την άλλη, ο συνολικός εκτιμώμενος προϋπολογισμός των Ελλήνων καταναλωτών για το 2017 ανέρχεται σε €450, ενώ οι χριστουγεννιάτικες αγορές για το 2016 κυμάνθηκαν στα €457. Αντίστοιχα στην Ευρώπη, ο μέσος εκτιμώμενος προϋπολογισμός του 2017 (€445) είναι αυξημένος σε σχέση με τις χριστουγεννιάτικες αγορές του 2016 (€433).

Παράλληλα, οι καταναλωτές στην Ελλάδα εκτιμούν ότι θα ξοδέψουν τα περισσότερα χρήματα από το σύνολο του προϋπολογισμού τους φέτος για φαγητό και ποτό, ενώ οι Ευρωπαίοι καταναλωτές θα ξοδέψουν τα περισσότερα χρήματα για δώρα.

Πώς και πότε θα ξοδέψει τον διαθέσιμο προϋπολογισμό ο καταναλωτής

Σύμφωνα με στοιχεία της έρευνας, οι Έλληνες καταναλωτές ανέδειξαν ως δώρο που είναι πιο πιθανό να λάβουν τα είδη ρουχισμού και υπόδησης, ενώ ως 2η επιλογή εμφανίζονται το φαγητό και το ποτό. Τα βιβλία κατέλαβαν την 3η θέση στην Ελλάδα και την 1η θέση στην Ευρώπη.

Στην Ελλάδα ο ρουχισμός και η υπόδηση θα προσφερθούν περισσότερο ως δώρα σε ενήλικες, ενώ ακολουθούν τα βιβλία, τα καλλυντικά και τα αρώματα. Τα γεύματα σε εστιατόρια μπαίνουν στην ελληνική δεκάδα των πιο προσφερόμενων δώρων προς ενήλικες φέτος, τη στιγμή που πέρυσι βρίσκονταν στη 12η θέση. Επίσης, τα εισιτήρια για διάφορες εκδηλώσεις, τα οποία και κατείχαν το 2016 την 10η θέση, έπεσαν στην 11η, αποχωρώντας από τη δεκάδα.

Το χρονοδιάγραμμα των χριστουγεννιάτικων αγορών παραμένει σχετικά σταθερό και αυτή τη χρονιά. Η πλειοψηφία των καταναλωτών ξεκινά τις χριστουγεννιάτικες αγορές το πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου και συνεχίζουν πιο έντονα την περίοδο μεταξύ της 16ης και 24ης Δεκεμβρίου.

Οι καταναλωτές της "τελευταίας στιγμής", αυτοί δηλαδή που πραγματοποιούν τις αγορές τους μεταξύ της 25ης και 31ης Δεκεμβρίου, αγγίζουν το 11%. Τέλος, το ποσοστό των Ελλήνων καταναλωτών που δήλωσε ότι δεν θα αγοράσει καθόλου δώρα υπολογίζεται σε 15% ενώ στην Ευρώπη σε 9%.

Από πού θα ψωνίσουν φέτος οι Έλληνες καταναλωτές

Τα παραδοσιακά πολυκαταστήματα παρουσιάζουν πτωτική τάση στην προτίμηση των Ελλήνων (17% το 2017) για τις αγορές των χριστουγεννιάτικων δώρων, μειωμένα σημαντικά σε σχέση με το 2016 (25%), τη στιγμή που οι εξειδικευμένες αλυσίδες παρουσίασαν μικρή αύξηση στην προτίμηση των Ελλήνων καταναλωτών για το 2017 (από 24% το 2016 σε 26% το 2017).

Τέλος, τα πολυτελή καταστήματα και τα πολυκαταστήματα τύπου outlet (Λοιπά) παραμένουν για ακόμα μια χρονιά ανάμεσα στις λιγότερο προτιμώμενες επιλογές για τις Χριστουγεννιάτικες αγορές τόσο των Ελλήνων (2% και 15% αντίστοιχα) όσο και των υπόλοιπων Ευρωπαίων (4% και 9%).

Online - Offline

Σύμφωνα με την έρευνα, οι Έλληνες καταναλωτές στρέφονται κυρίως στα φυσικά καταστήματα για τις αγορές των Χριστουγέννων, καθώς η εμπειρία της επίσκεψης στα στολισμένα καταστήματα τους δίνει ιδιαίτερη ικανοποίηση κατά τη διάρκεια των γιορτινών ημερών.

Σε ό,τι αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο, επιλέγεται από μερίδα των Ελλήνων καθώς δίνει τη δυνατότητα στον καταναλωτή να συγκρίνει εύκολα και γρήγορα προϊόντα και τιμές, ενώ παράλληλα μπορεί να αναζητά κριτικές για τα προϊόντα που τον ενδιαφέρουν. Οι καταναλωτές επιλέγουν το διαδίκτυο κυρίως για αγορές που έχουν σχέση με τα wearables, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και την τεχνολογία.

Στα φυσικά καταστήματα, οι καταναλωτές εκτιμούν ιδιαίτερα την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων, την άμεση αγορά και τη δυνατότητα εύκολης αλλαγής και επιστροφής προϊόντων. Οι Έλληνες καταναλωτές επίσης εκτιμούν την ασφάλεια των συναλλαγών και την ευχαρίστηση κατά τη διάρκεια των αγορών.

Σχετικά με τις προτιμήσεις στη μέθοδο πληρωμής, η πλειοψηφία των καταναλωτών επιλέγει τις χρεωστικές κάρτες τόσο στα φυσικά καταστήματα όσο και ηλεκτρονικά. Ακολουθούν στην προτίμηση τα μετρητά (στα φυσικά καταστήματα) και οι πιστωτικές κάρτες ως προτιμώμενες μέθοδοι πληρωμής. Τέλος, οι Έλληνες καταναλωτές χρησιμοποιούν, προς το παρόν, σε πολύ μικρό βαθμό το ψηφιακό πορτοφόλι.

Πηγή: capital.gr

EMAIL THIVAHELLAS@YAHOO.COM


Αρχείο

Εμφάνιση περισσότερων

SOCIAL MEDIA POSTS

Αναλαμβανω την Διαχειριση Social Media εταιρειων και μικρων επιχειρησεων.




I UNDERTAKE THE MANAGEMENT OF SOCIAL MEDIA OF COMPANIES AND SMALL BUSINESSES.


EMAIL THIVAHELLAS@YAHOO.COM

HELLASTHIVA

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οι ΗΠΑ κατασκόπευαν τη Μέρκελ με τη βοήθεια της Δανίας, σύμφωνα με έκθεση

Οι μυστικές υπηρεσίες της Δανίας βοήθησαν τις ΗΠΑ να κατασκοπεύσει Ευρωπαίους πολιτικούς, όπως η Γερμανίδα καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ, κατά την περίοδο από το 2021 μέχρι το 2014, σύμφωνα με τα μέσα ενημέρωσης της χώρας. Αναλυτικότερα, η Υπηρεσία Πληροφοριών Άμυνας (FE) της Δανίας συνεργάστηκε με την Υπηρεσία Εθνικής Ασφάλειας των ΗΠΑ (NSA) για τη συλλογή πληροφοριών, σύμφωνα με έκθεση του ραδιοτηλεοπτικού φορέα Danmark

Κλέλια Ρένεση για Νέα Σμύρνη: «Μαζέψτε τα μαντρόσκυλα και σκύψτε το κεφάλι»

Η Κλέλια Ρένεση έχει αποδείξει επαλειμμένα πως είναι από τα δημόσια πρόσωπα που δε διστάζει να πει την άποψή της και συχνά παίρνει θέση για βασικά θέματα που αφορούν την κοινωνία εκφράζοντας τις σκέψεις της με αρκετά αιχμηρό τρόπο. Αφορμή για το νέο δημόσιο ξέσπασμα της ηθοποιού στάθηκαν οι τελευταίες εξελίξεις γύρω από τον κοροναϊό, οι παρενοχλήσεις στον καλλιτεχνικό κόσμο αλλά και τα πρόσφατα επεισόδια αστυνομικής βία στη Νέα Σμύρνη.

Με δέλεαρ τα υψηλά ενοίκια καλύπτονται με πάνελ 1.500 στρέμματα στον Δρυμό

Με «δέλεαρ» την προσφορά υψηλών τιµηµάτων για ετήσιο ενοίκιο που ανέρχονται στα 200 ευρώ το στρέµµα για συµβάσεις 25ετίας , µεσίτες οι οποίοι δρουν για λογαριασµό επενδυτών, «αλωνίζουν» την περιοχή και έχουν πείσει κυρίως ετεροαπασχολούµενους αγρότες κατόχους γης να π αραχωρήσουν τα χωράφια τους για να εγκατασταθούν φωτοβολταϊκά .

Καταναλωτές: Η πανδημία άλλαξε για πάντα αγορές και πληρωμές

Η πανδημία αποτέλεσε καταλύτη για μία σειρά από αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών, σε ό,τι αφορά τόσο τις αγορές όσο και τις πληρωμές. Και στις δύο περιπτώσεις φαίνεται ότι η «μη επαφή» ήρθε για να μείνει. Από τη μια το 50% των καταναλωτών θα συνεχίσει να ψωνίζει online μόδα, όπως αποκαλύπτει έρευνα που πραγματοποίησε η μηχανή αναζήτησης καταστημάτων μόδας GLAMI, συγκεντρώνοντας περισσότερες από 4.000 απαντήσεις, ενώ από την άλλη, το 93% των συναλλαγών με κάρτες πληρωμών σε φυσικό κατάστημα γίνονται πλέον ανέπαφα, σύμφωνα με την Mastercard.

Οι μηνιαίες προβλέψεις του Μαΐου για τα ζώδια ανά δεκαήμερα

ΚΡΙΟΣ 1ο δεκαήμερο Με τον Ερμή και την Αφροδίτη να μετακινούνται στους Διδύμους στις 4/5 και 9/5 αντίστοιχα έχεις την ευκαιρία να επικοινωνήσεις τα συναισθήματά σου και να προωθήσεις σημαντικές συμφωνίες που μπορεί να σε ενδιαφέρουν. Το εμπόριο και οι συναλλαγές σε ευνοεί καθώς σου δίνουν την ευκαιρία να προχωρήσεις σε συμφωνίες που θα είναι ιδιαίτερα θετικές για εσένα.

Νέες αντικειμενικές αξίες Ανατροπές στην κτηματαγορά και τους φόρους ακινήτων

«Φωτιά» στον χάρτη της κτηματαγοράς αναμένεται να βάλουν οι νέες αντικειμενικές αξίες. Τα αποκαλυπτήρια των νέων τιμών που θα αποκτήσουν τα ακίνητα σε 13.808 περιοχές σε όλη τη χώρα θα γίνουν στις αρχές της ερχόμενης εβδομάδας, με τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα να προαναγγέλλει αυξήσεις στις αντικειμενικές ακόμη και κατά 40%. Οι νέες τιμές θα δημοσιοποιηθούν τώρα αλλά θα ενεργοποιηθούν από την 1η Ιανουαρίου 2022 για τον υπολογισμό του ΕΝΦΙΑ,

Εργασιακά: Κορυφώνεται η αντιπαράθεση κυβέρνησης και συνδικάτων με φόντο το νέο νομοσχέδιο

Οξύνεται η αντιπαράθεση για το νέο εργασιακό νομοσχέδιο με τα συνδικάτα να ετοιμάζουν την πρώτη μεγάλη αναμέτρηση με την κυβέρνηση την Πέμπτη 3 Ιούνη. Την ίδια στιγμή ο υπουργός Εργασίας, Κωστής Χατζηδάκης αναφέρθηκε στο τι προβλέπει το νέο νομοσχέδιο για τις απεργίες, αλλαγές που όπως είπε θα λειτουργήσουν έτσι ώστε να μην ταλαιπωρούνται οι πολίτες.

Αλλού οι πατάτες κι αλλού το κρέας

Της Κατερίνας Τζωρτζινάκη Η Ελλάδα έχει την υψηλότερη διάρκεια της τυπικής εβδομαδιαίας εργασίας στην Ε.Ε., σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του Ινστιτούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ.  Αφού είμαστε πρωταθλητές στις ώρες εργασίας, γιατί δεν αξιωνόμαστε μετάλλιο οικονομικής υγείας; Τώρα, δηλαδή, που θα αυξηθεί το πλαφόν των υπερωριών στις 150 ώρες ετησίως, θα εκτιναχθεί το ελατήριο της οικονομίας; 

Ανάδρομος Ερμής σε τετράγωνο με τον Ποσειδώνα – Προβλέψεις για όλα τα ζώδια

ΚΡΙΟΣ Θα βρεθείτε στο μέσω καταιγισμού πληροφοριών σχετικών με μυστικά αλλά και υπόγειες συμπεριφορές ατόμων που, ως ώρας, θεωρούσατε φιλικά προσκείμενα σε εσάς. Μην επιτρέψετε σε κανένα με την συμπεριφορά του να αναμοχλεύσει δικά σας εσωτερικά τραύματα του παρελθόντος, αντιθέτως κινηθείτε αναλόγως και προστατέψτε τον εαυτό σας.

BBC: «Η αλλαγή των συνόρων στα Βαλκάνια θα ανοίξει το κουτί της Πανδώρας»

«Η αλλαγή των συνόρων σημαίνει το άνοιγμα του κουτιού της Πανδώρας» στα Βαλκάνια, λέει ο Βαλεντίν Ινζκο, Υπατος Εκπρόσωπος για τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη, το καθήκον του οποίου είναι η διατήρηση της ειρήνης βάσει της Συμφωνίας του Ντέιτον. «Μυστήρια σχέδια» «Πρόκειται για τη συμφωνία που καθόρισε τη λήξη του πολέμου το 1995,