Με την αύξηση του αριθμού των προσωπικών
δεδομένων που μοιράζονται στο Διαδίκτυο, ορισμένοι έχουν παραιτηθεί
θεωρώντας ότι τυχόν απόπειρες διατήρησης της ιδιωτικότητάς τους θα
είναι καταδικασμένες σε αποτυχία.
Η Kaspersky
Lab διαπίστωσε πρόσφατα ότι ένας στους τρεις (32,3%) καταναλωτές δεν
γνωρίζει πώς μπορεί να προστατεύσει πλήρως την ιδιωτική του ζωή στο
Διαδίκτυο. Αυτή η αδυναμία ως προς τα ψηφιακά ζητήματα ιδιωτικής ζωής,
που ονομάζεται άγχος για τη διατήρηση ιδιωτικότητας (privacy fatigue),
οδηγεί συχνά στο υπερβολικό μοίρασμα πληροφοριών στα κοινωνικά δίκτυα,
αγνοώντας τους εγγενείς κινδύνους ασφάλειας. Ωστόσο, μια τέτοια ανάλαφρη
στάση απέναντι στην προστασία των προσωπικών δεδομένων θα μπορούσε να
κάνει τον χρήστη έναν εύκολο στόχο για τους ψηφιακούς εγκληματίες.
Σε
μια εποχή όπου εννέα στους δέκα (89,3%) είναι online αρκετές φορές την
ημέρα, το Διαδίκτυο έχει γίνει απαραίτητο για τη σύγχρονη ζωή. Έτσι
δημιουργείται στους χρήστες η πρόκληση να κρατούν όλα τα προσωπικά τους
στοιχεία υπό έλεγχο. Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα της Kaspersky Lab,
σχεδόν ένας στους πέντε (17%) είδε ιδιωτικές πληροφορίες για τον ίδιο ή
τα μέλη της οικογένειάς του να βρίσκονται σε δημόσια θέα. Μεταξύ των
ατόμων που έχουν παιδιά κάτω των 18 ετών, το μέγεθος αυτό αυξάνεται σε
έναν στους τέσσερις (22,3%).
SHUTTERSTOCK
Τέτοια
αδυναμία όσον αφορά στα ζητήματα ιδιωτικού απορρήτου επηρέασαν επίσης
την ηλεκτρονική συμπεριφορά των ανθρώπων. Ένα στους πέντε (19%) δεν
καταβάλλει πρόσθετες προσπάθειες - όπως την τακτική εκκαθάριση του
ιστορικού περιήγησης ή τη χρήση ειδικών add-on στοιχείων για την
παρεμπόδιση των λειτουργιών παρακολούθησης στο διαδίκτυο - ώστε να
εξασφαλίζεται το απόρρητό τους κατά την πλοήγησή τους στο διαδίκτυο από
όλων των ειδών τις συσκευές. www.naftemporiki.gr