Καταναλωτές: Η πανδημία άλλαξε για πάντα αγορές και πληρωμές

Η πανδημία αποτέλεσε καταλύτη για μία σειρά από αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών, σε ό,τι αφορά τόσο τις αγορές όσο και τις πληρωμές. Και στις δύο περιπτώσεις φαίνεται ότι η «μη επαφή» ήρθε για να μείνει.
Από τη μια το 50% των καταναλωτών θα συνεχίσει να ψωνίζει online μόδα, όπως αποκαλύπτει έρευνα που πραγματοποίησε η μηχανή αναζήτησης καταστημάτων μόδας GLAMI, συγκεντρώνοντας περισσότερες από 4.000 απαντήσεις, ενώ από την άλλη, το 93% των συναλλαγών με κάρτες πληρωμών σε φυσικό κατάστημα γίνονται πλέον ανέπαφα, σύμφωνα με την Mastercard.

Υγειονομικά ασφαλής τρόπος πληρωμής

Η οnline κουλτούρα πληρωμών ισχυροποιήθηκε και για υγειονομικούς λόγους.
Στην ενίσχυση του ποσοστού των ανέπαφων συναλλαγών, «συνηγόρησε τόσο το γεγονός ότι οι ανέπαφες συναλλαγές αποτελούν έναν ασφαλή τρόπο πληρωμής – ακόμα και από υγειονομικής άποψης που αποτελεί ζητούμενο πλέον, όσο και το ότι καταφέραμε να διασφαλίσουμε στην Ελλάδα, αλλά και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, την αύξηση του ορίου ανέπαφων συναλλαγών χωρίς χρήση PIN, από τα 25 ευρώ στα 50 ευρώ», ανέφερε η Country Manager της Mastercard για την Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, ‘Ασπα Παλημέρη.

Ψώνισαν περισσότερο γιατί ανακάλυψαν νέες μάρκες online

Στην ερώτηση εάν τους τελευταίους 12 μήνες ψώνισαν προϊόντα μόδας περισσότερο ή λιγότερο από την χρονιά πριν την πανδημία, οι καταναλωτές φαίνονται μοιρασμένοι αφού το 41% δήλωσε ότι ψώνισε περισσότερο ενώ το 42% ψώνισε λιγότερο, σύμφωνα με την έρευνα της GLAMI.
Στους λόγους που ψώνισαν περισσότερο, κύριος παράγοντας ήταν οι τιμές και οι καλύτερες προσφορές (49%) ενώ για το 53% όσων ψώνισαν λιγότερο ο κύριος παράγοντας ήταν ότι δεν είχαν που να τα φορέσουν. Το 62% των Ελλήνων ανακάλυψε και ψώνισε νέες μάρκες online.
Η αύξηση των online αγορών, τα καλά οργανωμένα και λειτουργικά eshop και οι σωστά στοχευμένες online καμπάνιες οδήγησαν στο να βρει το κοινό νέες μάρκες (56% των ερωτηθέντων) μέσω αναζήτησης και προτεινόμενων προϊόντων.
Τα social media αποτέλεσαν την δεύτερη πηγή εύρεσης (51%) ενώ αξιοπρόσεκτο είναι ότι ένα 8% δήλωσε ότι έψαχνε συγκεκριμένα μικρότερες μάρκες για να τις ενισχύσει κατά την περίοδο της πανδημίας.

Επιστροφή στα φυσικά καταστήματα όταν πέσουν τα κρούσματα

Παρόλο το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων οι καταναλωτές φαίνονται σκεπτικοί στο να τα επισκεφθούν ενώ τα ημερήσια κρούσματα παραμένουν υψηλά.
Το 51% θα επιστρέψει στα φυσικά καταστήματα μόνο όταν τα ημερήσια κρούσματα COVID19 θα έχουν πέσει αισθητά.
Για το 21% των ερωτηθέντων φαίνεται πως η πανδημία δεν αποτελεί πλέον κριτήριο αφού δήλωσαν ότι θα τα επισκεφθούν ακόμη και αν τα ημερήσια κρούσματα παραμένουν υψηλά. Για το 13% των Ελλήνων φαίνεται ότι μόνο μετά τον εμβολιασμό τους θα επιστρέψουν ενώ ένα 8% δεν θεωρεί ότι θα νιώσει ξανά ασφάλεια να ψωνίσει σε φυσικό κατάστημα.
Ανάμεσα σε όσους απάντησαν άλλο (5%), σημαντικό ρόλο φαίνεται να παίζει η οικονομική κατάστασή τους αφού δήλωσαν ότι θα επιστρέψουν όταν τα οικονομικά τους θα είναι καλύτερα. Περισσότερο υπέρ των φυσικών καταστημάτων φαίνονται οι άνδρες ερωτώμενοι που δηλώνουν κατά 11% περισσότερο ότι θα επιστρέψουν στα φυσικά καταστήματα ακόμη και αν τα ημερήσια κρούσματα παραμένουν υψηλά.

Δεν είναι όλα ρόδινα στο online shopping

Περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες επέλεξαν τις χρεώσεις στα μεταφορικά και την αδυναμία δοκιμής των προϊόντων ως τα δύο πιο αρνητικά χαρακτηριστικά στις online αγορές.
H δυσκολία στην εύρεση του σωστού μεγέθους (41%) αλλά και η πολλές φορές χρονοβόρα και πολύπλοκη διαδικασία επιστροφής (28%) αποτελούν επίσης δύο χαρακτηριστικά που αξιολογούν αρνητικά οι καταναλωτές.
Αξιοσημείωτο είναι ότι εξακολουθεί να υπάρχει έλλειψη εμπιστοσύνης στις online συναλλαγές για το 14% των Ελλήνων που συμμετείχαν στην έρευνα.    www.ot.gr