Τις αλλαγές στον τρόπο που θα πραγματοποιούνται οι εξετάσεις για τη
χορήγηση αδειών οδήγησης προβλέπει νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών
που κατατέθηκε την Τρίτη στη Βουλή.
Οι κυριότερες αλλαγές αφορούν στον τρόπο εξέτασης, ενώ εισάγεται νέο σύστημα για διπλώματα οδήγησης σε 17χρονους με συνοδό αλλά υπό προϋποθέσεις
μεταξύ των οποίων και αυξημένο ασφάλιστρο και ο συνοδός να μην έχει κανένα πόντο ποινής λόγω παράβασης τον τελευταίο χρόνο.
Σε όλα τα στάδια η διαδικασία θα καταγράφεται από οπτικοακουστικά μέσα που θα παρέχουν εικόνα και ήχο τόσο από το εσωτερικό οχήματος ή χώρου όσο και από το δρόμο στην πρακτική εξέταση, διαφορετικά θα είναι άκυρη.
Κατά την εξέταση των υποψηφίων κάθε εκπαιδευτικό όχημα θα πρέπει απαραίτητα να διαθέτει διαδικτυακή σύνδεση για συνεχόμενη σύνδεση µε το κέντρο ελέγχου του υπουργείου.
Εντός του οχήματος πρέπει να τοποθετηθεί μέσα σε 4 μήνες από την ψήφιση του νομοσχεδίου κάμερα µε μικρόφωνο που θα απεικονίζει ευδιάκριτα ολόκληρη την καμπίνα του οχήματος ή τις θέσεις ανάβασης των µμοτοσικλετών, σε αδιάλειπτη σύνδεση µε το κέντρο ελέγχου.
Η θεωρητική εξέταση και η δοκιμασία προσόντων θα μεταδίδονται σε πραγματικό χρόνο και θα καταγράφονται µε τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων, απεικονίζοντας τον χώρο, τους συμμετέχοντες, το εσωτερικό του εκπαιδευτικού οχήματος και το οδικό δίκτυο στο οποίο κινείται.
Οι υποψήφιοι οδηγοί, όπως αναφέρει το newsauto.gr, θα υποβάλλονται πρώτα σε θεωρητική εξέταση και µόνο εφόσον αυτή είναι επιτυχής θα ακολουθεί η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς.
Η πρακτική εξέταση θα διενεργείται σε δύο στάδια, την ίδια ηµέρα. Στο πρώτο στάδιο θα εξετάζονται οι γνώσεις και οι δεξιότητες οδήγησης (πορεία) και εφόσον αυτό ολοκληρωθεί µε επιτυχία, θα ακολουθεί η εξέταση στις ειδικές δοκιμασίες. Αν ο υποψήφιος αποτύχει στο δεύτερο στάδιο, θα επανεξετάζεται και στο πρώτο.
Στο πρώτο στάδιο ο εξεταζόμενος θα είναι μαζί με τον εξεταστή και τον εκπαιδευτή τουλάχιστον για τον πρώτο εφαρμογής του νέου νόμου ενώ στο δεύτερο στάδιο ο υποψήφιος οδηγός θα είναι εντελώς μόνος του όπως και οι υποψήφιοι επί της εκπαιδευτικής μοτοσικλέτας. Ο εξεταστής για κάθε υποψήφιο θα προκύπτει µέσω ηλεκτρονικής κλήρωσης πριν από την εξέταση κάθε σταδίου, ενώ οι εξεταστές θα είναι αποκλειστικής απασχόλησης.
Ο ανήλικος θα πρέπει να έχει ειδική ασφαλιστική κάλυψη και θα λάβει την οριστική άδεια οδήγησης μόλις συμπληρώσει τα 18 χρόνια.
Τα πρόστιμα αρχίζουν από τα 100 ευρώ και φτάνουν μέχρι και τις 6.000 ευρώ. www.in.gr
Οι κυριότερες αλλαγές αφορούν στον τρόπο εξέτασης, ενώ εισάγεται νέο σύστημα για διπλώματα οδήγησης σε 17χρονους με συνοδό αλλά υπό προϋποθέσεις
μεταξύ των οποίων και αυξημένο ασφάλιστρο και ο συνοδός να μην έχει κανένα πόντο ποινής λόγω παράβασης τον τελευταίο χρόνο.
Οι αλλαγές
Η διαδικασία της εξέτασης θα ελέγχεται από ένα κέντρο που θα δημιουργηθεί στο υπουργείο Μεταφορών, ενώ τα οχήματα θα έχουν κάμερες και μικρόφωνα με απευθείας σύνδεση στο Υπουργείο.Σε όλα τα στάδια η διαδικασία θα καταγράφεται από οπτικοακουστικά μέσα που θα παρέχουν εικόνα και ήχο τόσο από το εσωτερικό οχήματος ή χώρου όσο και από το δρόμο στην πρακτική εξέταση, διαφορετικά θα είναι άκυρη.
Κατά την εξέταση των υποψηφίων κάθε εκπαιδευτικό όχημα θα πρέπει απαραίτητα να διαθέτει διαδικτυακή σύνδεση για συνεχόμενη σύνδεση µε το κέντρο ελέγχου του υπουργείου.
Εντός του οχήματος πρέπει να τοποθετηθεί μέσα σε 4 μήνες από την ψήφιση του νομοσχεδίου κάμερα µε μικρόφωνο που θα απεικονίζει ευδιάκριτα ολόκληρη την καμπίνα του οχήματος ή τις θέσεις ανάβασης των µμοτοσικλετών, σε αδιάλειπτη σύνδεση µε το κέντρο ελέγχου.
Η θεωρητική εξέταση και η δοκιμασία προσόντων θα μεταδίδονται σε πραγματικό χρόνο και θα καταγράφονται µε τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων, απεικονίζοντας τον χώρο, τους συμμετέχοντες, το εσωτερικό του εκπαιδευτικού οχήματος και το οδικό δίκτυο στο οποίο κινείται.
Οι υποψήφιοι οδηγοί, όπως αναφέρει το newsauto.gr, θα υποβάλλονται πρώτα σε θεωρητική εξέταση και µόνο εφόσον αυτή είναι επιτυχής θα ακολουθεί η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς.
Η πρακτική εξέταση θα διενεργείται σε δύο στάδια, την ίδια ηµέρα. Στο πρώτο στάδιο θα εξετάζονται οι γνώσεις και οι δεξιότητες οδήγησης (πορεία) και εφόσον αυτό ολοκληρωθεί µε επιτυχία, θα ακολουθεί η εξέταση στις ειδικές δοκιμασίες. Αν ο υποψήφιος αποτύχει στο δεύτερο στάδιο, θα επανεξετάζεται και στο πρώτο.
Στο πρώτο στάδιο ο εξεταζόμενος θα είναι μαζί με τον εξεταστή και τον εκπαιδευτή τουλάχιστον για τον πρώτο εφαρμογής του νέου νόμου ενώ στο δεύτερο στάδιο ο υποψήφιος οδηγός θα είναι εντελώς μόνος του όπως και οι υποψήφιοι επί της εκπαιδευτικής μοτοσικλέτας. Ο εξεταστής για κάθε υποψήφιο θα προκύπτει µέσω ηλεκτρονικής κλήρωσης πριν από την εξέταση κάθε σταδίου, ενώ οι εξεταστές θα είναι αποκλειστικής απασχόλησης.
Οδήγηση από τα 17 έτη
Με το νομοσχέδιο θεσμοθετείται η συνοδευόμενη οδήγηση για τους 17χρονους, αφού πρώτα περάσουν τη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση και επιτύχουν στις αντίστοιχες εξετάσεις. Τότε θα τους χορηγείται βεβαίωση δυνατότητας οδήγησης με συνοδό, ο οποίος θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 30 ετών, να έχει δίπλωμα οδήγησης για πέντε χρόνια και να μην του έχει καταλογιστεί βαθμός ποινής στο point system.Ο ανήλικος θα πρέπει να έχει ειδική ασφαλιστική κάλυψη και θα λάβει την οριστική άδεια οδήγησης μόλις συμπληρώσει τα 18 χρόνια.
Οι κυρώσεις
Οι παραβάσεις -αφορούν τον υποψήφιο οδηγό, τον επιτηρητή θεωρητικής εξέτασης, τον εκπαιδευτή οδηγών, τη σχολή οδηγών, τον εξεταστή και τον αξιολογητή- κατατάσσονται ανάλογα με το βαθμό σοβαρότητάς τους: πολύ σοβαρή, σοβαρή και ελαφρά.Τα πρόστιμα αρχίζουν από τα 100 ευρώ και φτάνουν μέχρι και τις 6.000 ευρώ. www.in.gr