Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

10 τρόποι για να καταπολεμήσετε την κατάθλιψη

Η κατάθλιψη είναι μια δύσκολη διαταραχή, η οποία στερεί από τους ασθενείς κάθε ικμάδα ενεργητικότητας και αισιοδοξίας.

Mπορεί να διαπιστώσουν ότι τους είναι αδύνατο να σηκωθούν το πρωί από το κρεβάτι ή να ντυθούν για να πάνε στη δουλειά.
Μπορεί να μη θέλουν να βλέπουν άλλα άτομα και να αισθάνονται ότι βαριούνται τα πάντα. Ή ακόμα μπορεί να νιώθουν μοναξιά και απελπισία.

«Όλοι έχουμε περιστασιακά κακή ψυχική διάθεση και εκδηλώνουμε τέτοιου είδους συμπτώματα, αλλά όταν αυτά είναι καθημερινά και επιμένουν επί περισσότερο από δύο εβδομάδες, είναι απαραίτητη η συμβουλή ενός ειδικού» λέει ο νευρολόγος-ψυχίατρος Δρ Νίκος Ε. Δέγλερης, διδάσκων Ψυχοθεραπείας στο Πανεπιστήμιο Paris V, στη Γαλλία. «Δυστυχώς, τα επιστημονικά στοιχεία που έχουμε στα χέρια μας δείχνουν ότι μόνο οι μισοί απ’ όσους εκδηλώνουν κατάθλιψη λαμβάνουν νωρίς θεραπεία. Οι υπόλοιποι περιμένουν πολύ καιρό πριν απευθυνθούν σε έναν ειδικό».

Ακόμα, όμως, κι όταν οι ασθενείς απευθύνονται στους ειδικούς, δεν λαμβάνουν πάντοτε την συνδυασμένη θεραπεία φαρμάκων-συμβουλευτικής που συνήθως χρειάζονται –συχνά επειδή δεν μπορούν να καλύψουν το οικονομικό κόστος της.



Ανεξάρτητα, όμως, από τη θεραπεία που κάνει ο ασθενής, πρέπει ταυτοχρόνως να προσπαθεί να υπερνικήσει τα καταθλιπτικά συμπτώματά του, να βελτιώσει την ψυχική του διάθεση και να συνεχίσει να είναι λειτουργικός. Ο Δρ Δέγλερης έχει μερικές συμβουλές που μπορεί να βοηθήσουν:

1. Να υπενθυμίζετε στον εαυτό σας ότι σύντομα θα νιώθετε καλύτερα. Τα συμπτώματα της κατάθλιψης κατά μέσο όρο διαρκούν έξι έως οκτώ μήνες, όταν ο ασθενής δεν λάβει θεραπεία, και λιγότερο όταν κάνει. Να λέτε λοιπόν συνεχώς στον εαυτό σας ότι η κατάστασή σας δεν είναι μόνιμη και ότι σύντομα θα περάσει και θα νιώσετε καλύτερα. Με αυτόν τον τρόπο θα καταπραΰνετε τους φόβους και την απελπισία σας.

2. Να σας μιλάτε με ευγένεια. Όταν σκέφτεστε την κατάστασή σας και προσπαθείτε να τονώσετε τον εαυτό σας, να χρησιμοποιείτε τον ίδιο ήρεμο και γεμάτο κατανόηση τόνο και εκφράσεις που θα χρησιμοποιούσατε για να βοηθήσετε έναν καλό φίλο σας. Επειδή περνάτε μια εξαιρετικά δύσκολη περίοδο, είναι σημαντικό να γίνετε καλός φίλος και σύμβουλος του εαυτού σας.

3. Συζητήστε με τους πιο κοντινούς σας ανθρώπους. Όσο δύσκολο κι αν σας φαίνεται, αρχίστε να μιλάτε ανοιχτά για τα συναισθήματά σας. Όσο περισσότερο θα τα εξωτερικεύετε, τόσο περισσότερο θα τα εκλογικεύετε και θα τα διαχειρίζεστε καλύτερα.

4. Προσέξτε τον ιδεομηρυκασμό. Το να «αναμασάτε» στο μυαλό σας όλα τα αρνητικά που σας συμβαίνουν είναι ό,τι χειρότερο όταν έχετε κατάθλιψη. Ο ιδεομηρυκασμός, όπως λέγεται η τάση αυτή, καταστέλλει την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων κι έτσι συντηρεί τα καταθλιπτικά συμπτώματα. Αντί, λοιπόν, να σκέφτεστε τα ίδια και τα ίδια, εστιάστε στην αναζήτηση μιας λύσης. Να υπενθυμίζετε επίσης συχνά στον εαυτό σας ότι ο ιδεομηρυκασμός δεν σας κάνει καλό.

5. Βρείτε κάτι να αποσπάσει την προσοχή σας. Το μυαλό μπορεί να εστιάζει σε ένα πράγμα κάθε φορά. Αντί, λοιπόν, να είστε κλεισμένοι στο δωμάτιό σας και να αισθάνεστε δυστυχισμένοι, δηλώσετε εθελοντής σε κάποιο κοινωνικό πρόγραμμα που θα ωφελεί πολλούς ανθρώπους. Να θυμάστε πως όταν γινόμαστε χρήσιμοι στους άλλους, αφενός το μυαλό μας «ξεχνάει» τις αρνητικές σκέψεις διότι έχει κάτι καλύτερο να απασχοληθεί, αφετέρου νιώθουμε καλύτερα για τον εαυτό μας επειδή προσφέρουμε κάτι.

6. Εστιάστε σε ό,τι κάνετε καλά.
Όσο δύσκολη κι αν είναι η ζωή σας αυτή τη στιγμή, δεν έχετε φτάσει τυχαία ως εδώ. Σίγουρα έχετε κάνει κάποια καλά πράγματα στην πορεία της ζωής σας. Επειδή, όμως, η κατάθλιψη θολώνει την κρίση μας, δίνετε υπερβολική έμφαση στα αρνητικά γεγονότα και ξεχνάτε τα θετικά. Φροντίστε κάθε βράδυ να γράφετε σε ένα τετράδιο τρία πράγματα που κάνετε ή κάνατε καλά.

7. Αντισταθείτε στην ανάγκη να ζείτε στο παρελθόν. Το να σκέφτεστε συνεχώς πώς ήσασταν κάποτε, πόσα χρήματα είχατε, με ποιους βγαίνατε κ.λπ. είναι ό,τι πρέπει για να βουλιάξετε ακόμα περισσότερο στην απελπισία. Το ίδιο και να κατηγορείτε τον εαυτό σας, κάποιον άλλο, το σύστημα κ.λπ. για το πώς είστε σήμερα. Οι κατηγορίες και η αναπόληση θα σας βοηθήσουν να βγείτε στη φωτεινή πλευρά της ζωής όσο και το να πίνετε το ένα μπουκάλι ποτό μετά το άλλο (δηλαδή καθόλου). Πάψτε να ζείτε στο παρελθόν και χρησιμοποιήστε μόνο τα λάθη του παρελθόντος ως μάθημα, για να μην τα επαναλάβετε.

8. Να θυμάστε ότι η κατάθλιψη σας λέει ψέματα. Η κατάθλιψη έχει την τάση να κάνει άνοστα τα φαγητά που κάποτε σας άρεσαν, κουραστικούς τους φίλους που κάποτε σας έκαναν ευτυχισμένους, βαρετή τη δουλειά που κάποτε σας γέμιζε και μαύρη την πολύχρωμη ζωή γύρω σας. Όλ’ αυτά όμως είναι ψέματα. Τα χρώματα γύρω σας εξακολουθούν να υπάρχουν, τα φαγητά εξακολουθούν να είναι νόστιμα και οι φίλοι και η δουλειά σας είναι όπως τα ξέρατε. Συνεπώς, κάθε φορά που σκέφτεστε ότι δεν αξίζετε τίποτα, ότι κανείς δεν σας αγαπάει και δεν σας νοιάζεται κ.τ.λ., να υπενθυμίζετε στον εαυτό σας πως όλ’ αυτά είναι ψέματα που επινοεί η κατάθλιψη και προσπαθεί να σας κάνει να τα πιστέψετε.

9. Να έχετε πίστη στο μέλλον. Ο φόβος και η αγωνία για το μέλλον είναι συχνά εξίσου επιβαρυντικά για την ψυχική υγεία με το να ζει κανείς μονίμως στο παρελθόν. Η χρόνια αγωνία για το «τι μας περιμένει» μπορεί εύκολα να οδηγήσει στην καταστροφολογία και από εκεί δεν είναι μακριά η στιγμή που κάθε πονοκέφαλος θα κρύβει έναν όγκο στον εγκέφαλο και κάθε απόρριψη θα αποτελεί την «απόδειξη» ότι είστε καταδικασμένοι σε μια ζωή μοναξιάς. Αντί να ασχολείστε με την αβεβαιότητα του μέλλοντος, να εστιάζετε την προσοχή σας σε ό,τι όμορφο και καλό συμβαίνει εδώ και τώρα στη ζωή σας.

10. Ζητήστε θεραπεία. Μπορεί τα συμπτώματα της κατάθλιψης να μη διαρκούν πολύ, αλλά έχουν υψηλό ποσοστό υποτροπής. Επιπλέον, όσο περισσότερες υποτροπές έχει κανείς, τόσο περισσότερο κινδυνεύει να υποτροπιάσει εκ νέου. Έχει βρεθεί πως ένας άνθρωπος που εκδηλώνει κλινική κατάθλιψη μία φορά έχει 60% πιθανότητες υποτροπής, αν έχει δύο επεισόδια κατάθλιψης έχει 70% πιθανότητες νέας υποτροπής και αν είχε τρία επεισόδια κατάθλιψης 90% πιθανότητες νέας υποτροπής.   www.govastileto.gr

EMAIL THIVAHELLAS@YAHOO.COM


Αρχείο

Εμφάνιση περισσότερων

HELLASTHIVA

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κλέλια Ρένεση για Νέα Σμύρνη: «Μαζέψτε τα μαντρόσκυλα και σκύψτε το κεφάλι»

Η Κλέλια Ρένεση έχει αποδείξει επαλειμμένα πως είναι από τα δημόσια πρόσωπα που δε διστάζει να πει την άποψή της και συχνά παίρνει θέση για βασικά θέματα που αφορούν την κοινωνία εκφράζοντας τις σκέψεις της με αρκετά αιχμηρό τρόπο. Αφορμή για το νέο δημόσιο ξέσπασμα της ηθοποιού στάθηκαν οι τελευταίες εξελίξεις γύρω από τον κοροναϊό, οι παρενοχλήσεις στον καλλιτεχνικό κόσμο αλλά και τα πρόσφατα επεισόδια αστυνομικής βία στη Νέα Σμύρνη.

Καταναλωτές: Η πανδημία άλλαξε για πάντα αγορές και πληρωμές

Η πανδημία αποτέλεσε καταλύτη για μία σειρά από αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών, σε ό,τι αφορά τόσο τις αγορές όσο και τις πληρωμές. Και στις δύο περιπτώσεις φαίνεται ότι η «μη επαφή» ήρθε για να μείνει. Από τη μια το 50% των καταναλωτών θα συνεχίσει να ψωνίζει online μόδα, όπως αποκαλύπτει έρευνα που πραγματοποίησε η μηχανή αναζήτησης καταστημάτων μόδας GLAMI, συγκεντρώνοντας περισσότερες από 4.000 απαντήσεις, ενώ από την άλλη, το 93% των συναλλαγών με κάρτες πληρωμών σε φυσικό κατάστημα γίνονται πλέον ανέπαφα, σύμφωνα με την Mastercard.

Παιδική παχυσαρκία και bullying: Δύο συγκοινωνούντα δοχεία με τραγικές συνέπειες

«Το παιδί μου είχε πάντα την τάση να έχει κιλά. Οποιος δεν γνωρίζει την εξάρτηση από το φαγητό, δεν μπορεί να καταλάβει, η ζάχαρη και το αλάτι είναι ναρκωτικά. Ετσι πάχυνε. Είχαμε δυσκολίες να βρούμε ρούχα, να φορέσει ένα φόρεμα που ήθελε, να ακολουθήσει τις παρέες, ακόμη και λόγω ταχύτητας στο βάδισμα, να κάνει γυμναστική. Ολα αυτά οδήγησαν το παιδί να κλειστεί μέσα γιατί έτσι αισθανόταν ψυχολογικά καλύτερα.

Με δέλεαρ τα υψηλά ενοίκια καλύπτονται με πάνελ 1.500 στρέμματα στον Δρυμό

Με «δέλεαρ» την προσφορά υψηλών τιµηµάτων για ετήσιο ενοίκιο που ανέρχονται στα 200 ευρώ το στρέµµα για συµβάσεις 25ετίας , µεσίτες οι οποίοι δρουν για λογαριασµό επενδυτών, «αλωνίζουν» την περιοχή και έχουν πείσει κυρίως ετεροαπασχολούµενους αγρότες κατόχους γης να π αραχωρήσουν τα χωράφια τους για να εγκατασταθούν φωτοβολταϊκά .

Τι να κάνετε εάν ο σκύλος σας φοβάται το νερό...

Έχετε σίγουρα δει σκυλάκια-δεινούς κολυμβητές να κλέβουν την παράσταση ,όχι μόνο σε ταινίες αλλά και δίπλα σας σε κάποια παραλία! Ωστόσο υπάρχουν και τα σκυλάκια που φοβούνται το νερό. Πώς όμως θα μπορέσετε να μάθετε και στο δικό σας να κολυμπά χωρίς φόβο και πρωτίστως με ασφάλεια;

Πρόσκληση Βενιάμη στους νέους να έρθουν στη θάλασσα – Βολές κατά ΕΕ και Cosco

Πρόσκληση στους νέους να ανακαλύψουν «μια θάλασσα ευκαιρίες» επιλέγοντας ως επαγγελματική διέξοδος το ναυτικό επάγγελμα, απευθύνει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών όπως τόνισε ο Πρόεδρός της κ. Θεόδωρος Βενιάμης μιλώντας στη διαδικτυακή εκδήλωση που διοργάνωσε το Συμβούλιο Διεθνών Υποθέσεων με θέμα: «Η Διάσταση της Ναυτιλίας».

Και νέες αυξήσεις 3% έως 15,6% στους λογαριασμούς ρεύματος

Ανεβαίνουν οι χρεώσεις μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας του ΑΔΜΗΕ για νοικοκυριά κι επιχειρήσεις χαμηλής και μέσης τάσης. Μειώσεις 2% στη βαριά βιομηχανία. Η απόφαση της ΡΑΕ.  Συνεχίζεται το σπιράλ… των αυξήσεων στους λογαριασμούς ηλεκτρικούς ρεύματος. Μετά τους προμηθευτές που ενεργοποίησαν τις ρήτρες χονδρεμπορικής τιμής εξαιτίας της έκρηξης του κόστους ενέργειας, τη σκυτάλη παίρνουν και οι διαχειριστές δικτύων.

ΠΑΟΚ: Κλειστή ως ένδειξη διαμαρτυρίας η 4 - Δεν διανοούμαστε το διαχωρισμό συνοπαδών μας.

Η ανακοίνωση του συνδέσμου για τον διαχωρισμό εμβολιασμένων και μη στα γήπεδα Οι ΣΦ ΠΑΟΚ κλείνουν την ιστορική ΘΥΡΑ 4 ως ένδειξη διαμαρτυρίας για την πολιτκή που ακολουθείται για εμβολιασμένους και μη στα γήπεδα , δηλώνοντας ότι «δεν διανοούμαστε το διαχωρισμό των συνοπαδών μας επ ί καμίας απολύτως βάσης , είτε αυτή είναι ιατρική , είτε κοινωνική ,

Στο «φως» αρχαία πόλη 4.000 ετών στην ιρακινή έρημο...

Δέκα ομάδες από διεθνή Πανεπιστήμια εργάζονται στο νότιο Ιράκ και θα συνεχίσουν από τον Οκτώβριο τις ανασκαφές τους πάνω στη νέα ανακάλυψη που βρίσκεται στο Dhi Qar, όπου φιλοξενούνται πολλοί αρχαιολογικοί χώροι, συμπεριλαμβανομένων ναών ζιγκουράτ, αρχαίων τάφων και της λεγόμενης Οικίας του Αβραάμ. Ο αρχαίος αστικός οικισμός που πιστεύεται ότι χρονολογείται από τα

Κέικ σοκολάτας με 2 μόνο υλικά από τον Δημήτρη Μακρυνιώτη

Υλικά 300 γρ.κλασική κουβερτούρα 4 μεσαία αυγά Προαιρετικά ξύσμα πορτοκαλιού ή μπαχαρικά της αρεσκείας σας Εκτέλεση Σε ένα μπεν μαρί, λιώνουμε την κουβερτούρα μας.