Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Θυμός & νεύρα: Πώς θα ανακτήσετε τον έλεγχο

Φουντώνετε όταν ένας άλλος οδηγός σας «κόβει» στο δρόμο; Σας ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι όταν ο έφηβος γιος σας αρνείται να συνεργαστεί; Ο θυμός είναι ένα φυσιολογικό ή ακόμα και υγιές συναίσθημα, αλλά έχει μεγάλη σημασία να τον διαχειριζόμαστε με θετικό τρόπο,
ειδάλλως θα υπονομεύσει την υγεία και τις σχέσεις μας.

Αν και δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές που να ταιριάζουν σε όλους, ο νευρολόγος-ψυχίατρος Δρ Νίκος Ε. Δέγλερης, διδάσκων Ψυχοθεραπείας στο Πανεπιστήμιο Paris V, στη Γαλλία, έχει μερικές συμβουλές που μπορεί να σας βοηθήσουν να θέτετε υπό έλεγχο τα νεύρα σας και να αποφεύγετε τις εκρήξεις.

1. Σκεφτείτε πριν μιλήσετε. Ή μετρήστε αργά, νοερά ή φωναχτά, έως το 10 πριν αντιδράσετε. Όταν έχετε τα νεύρα σας είναι εύκολο να πείτε ή να κάνετε κάτι για το οποίο θα μετανιώσετε αργότερα. Σταματήστε λοιπόν για λίγα λεπτά και συγκεντρώστε τις σκέψεις σας πριν δράσετε. Με αυτόν τον τρόπο δίνετε την ευκαιρία και στον άλλο να κάνει το ίδιο.

2. Εκφράστε τον θυμό σας μόλις σας περάσουν τα νεύρα. Όταν ξεθολώσει η σκέψη σας, πρέπει να εκφράσετε την ενόχλησή σας, αλλά με θετικό τρόπο. Γιατί πρέπει; Διότι αν αγνοήσετε το πρόβλημα ή πείτε «απαξιώ να σου απαντήσω» δεν θα λύσετε κανένα πρόβλημα και/ή θα κάνετε τα πράγματα χειρότερα. Πείτε, λοιπόν, τι ήταν αυτό που σας εκνεύρισε και εξηγήστε με σαφήνεια και άμεσο τρόπο ποιες είναι οι ανάγκες σας, δίχως να προσπαθείτε να πληγώσετε ή να ελέγξετε τον συνομιλητή σας.

3. Πηγαίνετε για περπάτημα. Αν νιώθετε ότι ο θυμός σας κλιμακώνεται, φύγετε από τον χώρο και πηγαίνετε για περπάτημα με γρήγορο βήμα, τρέξιμο ή οποιαδήποτε άλλη φυσική δραστηριότητα σας αρέσει. Η φυσική δραστηριότητα όχι μόνο εκτονώνει τον θυμό, αλλά αποτελεί αποτελεσματικό όπλο εναντίον του στρες, το οποίο μας κάνει επιρρεπείς στις εκρήξεις θυμού.

4. Να κάνετε διάλειμμα. Για προληπτικούς λόγους, φροντίστε να κάνετε σύντομα διαλείμματα τις ώρες της ημέρας που είναι πιο στρεσογόνες, ούτως ώστε να χαλαρώνετε λίγο και να είστε καλύτερα προετοιμασμένοι για οτιδήποτε ενδεχομένως θα σας εκνευρίσει ή θα σας θυμώσει αργότερα.

5. Αναζητήστε πιθανές λύσεις. Αντί να ασχολείστε με αυτό/αυτόν που σας θυμώνει, αναλογιστείτε με ποιους τρόπους θα μπορούσατε να λύσετε το πρόβλημα. Σας τρελαίνει το ακατάστατο δωμάτιο του παιδιού σας; Κλείστε την πόρτα για να μην το βλέπετε. Αργεί μονίμως ο/η σύντροφός σας για το βραδινό φαγητό; Προγραμματίστε το για πιο αργά ή δεχτείτε ότι μερικά βράδια θα τρώτε μόνοι σας. Να θυμάστε ότι ο θυμός δεν λύνει κανένα πρόβλημα, αλλά μάλλον το επιδεινώνει.

6. Να μιλάτε με το «εγώ». Για να αποφεύγετε τις επικρίσεις προς τους άλλους που απλώς θα αυξήσουν την ένταση ανάμεσά σας, να χρησιμοποιείτε προτάσεις που θα αφορούν εσάς. Να είστε συγκεκριμένοι και να μιλάτε ευγενικά. Παραδείγματος χάριν, πείτε «στεναχωριέμαι που δεν μάζεψες το πιάτο σου» αντί για «ποτέ δεν μαζεύεις το πιάτο σου».

7. Μάθετε να συγχωρείτε. Η συγχώρεση είναι πανίσχυρο εργαλείο. Αν αφήσετε τον θυμό και τα άλλα αρνητικά συναισθήματά σας να επισκιάσουν τα θετικά, υπάρχει κίνδυνος να «βουλιάξετε» στην πικρία σας ή την αίσθηση αδικίας που νιώθετε και να γίνετε ένας «κακιασμένος» άνθρωπος. Αν όμως καταφέρνετε κάθε φορά να συγχωρείτε όποιον σας θυμώνει, μπορεί και οι δύο να μάθετε κάτι από τη διένεξή σας και/ή να δυναμώσετε τη σχέση σας.

8. Αποφύγετε τον σαρκασμό. Ο σαρκασμός είναι ό,τι χειρότερο στη διάρκεια ενός καβγά, διότι πληγώνει τα συναισθήματα των ανθρώπων και οδηγεί σε κλιμάκωση του θυμού ένθεν κακείθεν.

9. Σκεφθείτε πως είστε όταν θυμώνετε. Ή, αν δεν έχετε φαντασία, ζητήστε κάποια στιγμή που θα είστε ήρεμοι από έναν δικό σας άνθρωπο να σας βιντεοσκοπήσει την επόμενη φορά που θα θυμώσετε και θα αρχίσετε τον καβγά. Κοκκινίζει το πρόσωπό σας; Παραμορφώνεται από την οργή; Σφίγγετε τις γροθιές σας; Τρίζετε τα δόντιά σας; Όταν θα θυμώνετε, να φέρνετε αυτή την εικόνα στο μυαλό σας και να ρωτάτε τον εαυτό σας ένα απλό πράγμα: θα ήθελε να συνεργαστεί ή να συμβιώσει με έναν άνθρωπο που συμπεριφέρεται κατ’ αυτόν τον τρόπο; Μάλλον όχι.

10. Ζητήστε βοήθεια. Το να μάθει κάποιος να ελέγχει τα νεύρα του είναι πάρα πολύ δύσκολο μερικές φορές. Αν νιώθετε ότι ο θυμός σας είναι συχνός, αν εξαιτίας του κάνετε πράγματα για τα οποία αργότερα μετανιώνετε και/ή αν σας κάνει να πληγώνετε την οικογένεια ή τους φίλους σας, πρέπει να ζητήστε βοήθεια από έναν ειδικό στην ψυχική υγεία.


Πηγή: onmed.gr

Αρχείο

Εμφάνιση περισσότερων

EMAIL THIVAHELLAS@YAHOO.COM


HELLASTHIVA

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ειδικοί κατέγραψαν 46 αρνητικές συνέπειες των social media

Νέα μελέτη προκαλεί ιδιαίτερη ανησυχία για τις επιπτώσεις από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Είναι αναμφισβήτητο ότι οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης έφεραν πολυεπίπεδες μεταβολές και μικρές αλλά και μεγάλες επαναστάσεις σε κάθε τομέα της προσωπικής, κοινωνικής και επαγγελματικής ζωής του σύγχρονου ανθρώπου.

«Ταφόπλακα» στις λαϊκές αγορές από τον Άδωνι!

Σε πλήρη εφαρμογή το σχέδιο Πισσαρίδη, που οδηγεί στον αφανισμό τις μικρές επιχειρήσεις των αγροτών – παραγωγών Νέο γύρο σφοδρών αντιδράσεων προκαλεί το νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης, που αλλάζει άρδην το τοπίο στις λαϊκές αγορές.

Πώς οι ανατιμήσεις αλλάζουν την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών

Μέχρι τον Μάρτιο του 2022 εκτιμάται ότι θα διαρκέσει η επίδραση των ανατιμήσεων σε πρώτες ύλες, μεταφορικό και ενεργειακό κόστος στις τελικές τιμές των προϊόντων διατροφής.

Πανσέληνος στον Κριό στις 20 Οκτωβρίου - Προβλέψεις για όλα τα ζώδια

Στις 20 Οκτωβρίου 2021, η Πανσέληνος σχηματίζεται στο ζώδιο του Κριού. Πρόκειται για ένα πύρινο φεγγάρι που έρχεται να ρίξει φως σε θέματα που αφορούν το θάρρος, τον ανταγωνισμό, την επιθετικότητα, τον αυθορμητισμό, το Εγώ μας.

Oι κωδικοί ΟΣΔΕ ανά Περιφέρεια που δίνουν τα επιπλέον 29 μόρια στους υποψήφιους Νέους Αγρότες 2021

Η συγκεκριμένη λίστα αφορά τα 12 μόρια (μέγιστο) που προσφέρει το κριτήριο του αρχικού προσανατολισμού της γεωργικής εκμετάλλευσης σε τομείς προτεραιότητας της Στρατηγικής της Περιφέρειας και τα 17 μόρια (μέγιστο) σύμφωνα με το κριτήριο συμβολής του επιχειρηματικού σχεδίου σε στόχους και τομείς προτεραιότητας της Στρατηγικής της Περιφέρειας.

Έδεσσα: «Λουκέτο» στη ΜΕΘ του νοσοκομείου λόγω έλλειψης προσωπικού

Μεγάλα τα προβλήματα που εντοπίζονται στη Βόρεια Ελλάδα , με τα κρούσματα να πληθαίνουν διαρκώς, τους εμβολιασμούς να παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα και τις  αναστολές εργασίας των ανεμβολίαστων υγειονομικών να αποβαίνουν σε βάρος της εύρυθμης λειτουργίας των νοσοκομείων .

Ρωσία- ΝΑΤΟ: Ένα προαναγγελθέν διαζύγιο

Του Δημήτρη Λιάτσου * Τελικά ολοκληρώνεται ένα «διαζύγιο» το οποίο είχε γίνει οφθαλμοφανές από το 2015. Η Μόσχα αποφάσισε να  απαντήσει στην πρόσφατη απόφαση του ΝΑΤΟ να απελάσει οκτώ συνεργάτες της μόνιμης ρωσικής αντιπροσωπείας στην έδρα του Συνασπισμού, στις Βρυξέλλες.

Καρέ χοιρινής μπριζόλας

ΥΛΙΚΑ (για 8 μερίδες)  1 καρέ χοιρινής μπριζόλας (περίπου 4 κιλά ενωμένα) Αλάτι, πιπέρι Για την επικάλυψη 4 κ.σ. ελαιόλαδο 2 κ.σ. μέλι 2 κ.σ. μουστάρδα πικάντικη

ΗΠΑ – Για πρώτη φορά στον κόσμο γιατροί συνέδεσαν με επιτυχία σε άνθρωπο νεφρό από χοίρο

Χειρουργοί στη Νέα Υόρκη συνέδεσαν με επιτυχία σε άνθρωπο – για πρώτη φορά στον κόσμο – ένα νεφρό που είχε αναπτυχθεί στο σώμα ενός γενετικά τροποποιημένου χοίρου. Το όργανο λειτούργησε κανονικά, κάτι που ανοίγει πιθανώς το δρόμο για μια νέα πηγή οργάνων προς μεταμόσχευση προερχόμενων από ζώα.

Διπλάσιος έρχεται ο λογαριασμός της ΔΕΗ στους αγρότες με την ρήτρα αναπροσαρμογής ίση με την κατανάλωση

Διπλάσιος ο λογαριασμός της ΔΕΗ που φτάνει στις αγροτικές και κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις, με τους παραγωγούς να καλούνται να πληρώσουν ρήτρα αναπροσαρμογής ίση με το ποσό που αναλογεί στην κατανάλωσή τους ακόμα και μετά την έκπτωση ενέργειας 30%.